بسیاری از متخصصان پوست و مو بر غیرسرطان زا بودن استفاده از لیزر برای از بین بردن مو‌های زائد تاکید داشته و آن را روشی بی‌خطری می‌دانند، اما سوالی که این میان به ذهن می‌رسد این است که اگر این مو‌ها زائد هستند چرا وجود دارند و چرا در تمام بدن افراد رویش دارند که حالا مجبور شویم به دنبال راهی برای حذف دائمی آن‌ها بگردیم. سوالی که متخصصان طب سنتی به آن پاسخ داده و رویش این مو‌ها را راهی برای دفع مواد زائد درون بدن می‌دانند و از بین بردن دائمی آن‌ها را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا با اشاره به دیگر علائم سندرم تخمدان پلی‌کیستیک گفت: یکی دیگر از علائم بالا بودن سطح هورمون مردانه یا آندروژن است که با نشانه‌هایی همچون هیرسوتیسم یا رشد موهای زائد، آکنه و ریزش مو با الگوی مردانه همراه است.
بعد از هر بار حمام کردن، نباید مو‌ها را به حال خود رها کنید تا در هوای آزاد خشک شود. بلکه با استفاده از سشوار و یک برس باید اقدام به خشک کردن آن نمایید. زیرا باقی ماندن آب بر روی مو‌ها موجب از بین رفتن اثر کراتینه خواهد شد. بعد از هر بار حمام رفتن مو‌های خود را با استفاده از باد ملایم سشوار و برس کشی خشک نمایید.
ویتامین B - ۹ که به اسید فولیک هم مشهور است، برای رنگ مو مهم است، چون کمبود اسید فولیک منجر به سفیدی زودرس می‌شود. علائم دیگر کمبود اسید فولیک در بدن شامل خستگی، زخم در دهان، رشد ضعیف و زبان متورم می‌شود.
، محققان دریافتند که هرچند دیگر بافت‌های مو، پوست سر را در برابر تشعشعات مضر خورشید محافظت می‌کنند، اما این مو‌های فر است که بهترین عایق و محافظ را در برابر اشعه خورشید ایجاد می‌کند.
از بین‌بردن مو‌های زائد با لیزر عوارض و محدودیت‌هایی دارد که شما باید پیش از اینکه تصمیم به این کار بگیرید نسبت به آن‌ها آگاه باشید.
خیلی‌ها لیزر بدن را مؤثر و بی‌ضرر می‌دانند؛ چون به نظر آنها این شیوه حذف موهای زائد هیچ خطر بلندمدتی برای سلامتی ندارد. اما برخی از افراد ممکن است بعد از مراحل درمان با لیزر، دچار عوارض جانبی موقتی شوند. توصیه می‌کنیم قبل از درمان با لیزر، با متخصص پوست مشورت کرده و تست انجام دهید.
سید مسعود داوودی، متخصص پوست با تاکید بر اینکه در اغلب موارد استفاده از شامپو بر صابون برای شستشوی مو‌ها اولویت دارد، می‌گوید: البته کسانی که پوست سرشان بسیار چرب است می‌توانند از صابون برای شستن مو‌های خود استفاده کنند، اما کسانی که پوست‌های حساس دارند بهتر است از شامپو‌ها برای شستن موی خود استفاده کنند. همچنین کسانی که در شهرستان‌ها از آب چاه یا آب‌های سنگین استفاده می‌کنند بهتر از شامپو استفاده کنند تا احتمال ایجاد واکنش و رسوب روی پوست سر آن‌ها کاهش پیدا کند.
اگر شبانه دوش می‌گیرید یا مو‌ها را شستشو می‌دهید خوابیدن با مو‌های هنوز خیس مانده می‌تواند وسوسه انگیز باشد، اما در مقابل این تمایل مقاومت کنید.
مو‌های شما به شامپو‌ها و نرم کننده‌ها عادت نمی‌کند، اما اگر موهایتان تغییر کرده است، ممکن است بخواهید شرایط را تغییر دهید.
اصلاح نمی‌تواند ضخامت یا رنگ مو‌های شما را تغییر دهد. یک تیغ به اندازه کافی قدرتمند نیست که بتواند DNA شما را تغییر دهد. اما بریدن یک مو می‌تواند لبه را صاف‌تر کند، به همین دلیل است که مو‌ها ممکن است تیز یا سفت شوند.
در بررسی‌های میدانی با توجه به شکستگی شیر آب، این طور به نظر می‌رسید که قاتل و مقتول با هم درگیر شده و در این درگیری شیر آب شکسته است. قاتل نیز برای جلوگیری از جاری شدن آب، شیر فلکه را می‌بندد. در بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل جنایت نیز تصویر مردی با مو‌های بور بدست آمد که وارد خانه مقتول شده و ساعاتی بعد سراسیمه از آنجا خارج شده است. در ادامه بررسی‌ها، تیم جنایی به سراغ خانواده مقتول رفت و تصویر مرد مو بور به برادر مقتول نشان داده و متهم شناسایی شد.
ریزش مو یک بیماری شایع است که میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما رژیم غذایی شما می‌تواند دلیل بدتر شدن این بیماری باشد.
مو‌های طلایی طبیعی و رنگ تیره خیره کننده مردم ملانزی را در میان سایر اقوام متمایز می‌کند. پنج تا ده درصد از مردم بومی مو‌های بلوند دارند که منبع باشکوهی برای توجه است.
اگر می‌خواهید مو‌های خود را ترمیم کنید ابتدا باید نشانه‌های آسیب‌هایی را که به موهایتان وارد شده بشناسید.
یکی از موثر‌ترین موارد در رشد مو استفاده از لیمو است.
با استفاده از سشوار شما می‌توانید به سادگی و در زمانی کوتاه مو‌ها را آراسته و مرتب کنید، اما اگر با اصول کشیدن سشوار آشنا نباشید، به موهایتان آسیب می‌زنید.
مو‌های بازیافتی قابلیت تبدیل به کیف و بگ‌های بیوزیستی را نیز دارند.
گاهی صورت‌شان پر از مو‌های زائد می‌شود، شبیه ریش و سبیل‌های مردانه و گاهی هم افزایش تستسترون منجر به مشکلات جنسی. آسیب‌های روحی و اختلالات روانی هم با این وضعیت بیشتر شده است. زنان کارگر، این مشکلات را برای حقوق‌هایی تحمل می‌کنند که شاید در ماه به ۳ میلیون تومان هم نرسد یا برای دستمزد‌های روزانه که پایان هر روزشان هم می‌تواند پایان کارشان باشد.
رشد مو‌های ناخواسته یا غیرعادی اغلب ناشی از افزایش تولید آندروژن است که گاهی اوقات "هورمون مردانه" نامیده می‌شود.
بعضی اوقات مو‌های ما مشکلات کوچکی دارند، ولی همین مشکلات کوچک، باعث می‌شود مو‌ها به‌خوبی حالت نگیرند و زیبایی همیشگی خود را نداشته باشند، به ندرت کسی برای اینگونه مشکلات کوچک به پزشک مراجعه می‌کند، بنابراین دانستن راه حل‌های خانگی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.
داستان‌های مختلفی در تاریخ وجود دارد که در آن‌ها ذکر شده استرس باعث ایجاد مو‌های سفید می‌شود. یکی از مشهورترین آن‌ها ماری آنتوانت، ملکه فرانسه است که با یک گیوتین در جریان انقلاب فرانسه کشته شد. گفته می‌شود فقط در یک شب تمام مو‌های او سفید شده است.
بهترین راه برای مقابله با مو‌های خشک این است که آن را با روغن گرم ماساژ بدهید. استفاده از روغن برای موی خشک، یک راه حل برای مشکلات مختلف مو مانند شکستگی، خشکی، دو شاخه شدن انتهای مو و کم آبی آن است.
گل محمدی مو‌های خودش را تراشیده و با سری کچل شده تیپ خاصی برای خودش درست کرده است.
پلیس گفت: سارقان موبایل‌قاپ در خیابان فرشته، بلوار اندرزگو که بیشتر از بانوان، موبایل‌قاپی می‌کردند، شناسایی شدند. موی بلند یکی از این سارقان باعث شد تا شاکیان او را سریعتر شناسایی کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ