مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آمریکایی‌ها در چند دهه گذشته اشتباهات بزرگی را مرتکب شدند که از بزرگترین اشتباهات استراتژیک آنان به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
غریب آبادی درباره رسیدگی به پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهان ایشان گفت: پیش از این کیفرخواست این پرونده صادر شد و باید فرآیند رسیدگی آغاز شود. اکنون قضات این شعبه تعیین شدند و ابلاغ ویژه از سوی ریاست محترم قوه قضاییه برای سه قاضی صادر شده و به زودی کار خودشان را آغاز خواهند کرد. جلسات دادگاه هم شکلی و هم محتوایی است و باید روند آن طی شود و کیفرخواست باید بررسی شود.
دادستان تهران از صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست رسیدگی به پرونده ترور سردار سلیمانی خبر داد.
بررسی محاکمه نخست وزیر سابق عراق به اتهام دست داشتن در ترور سردار شهید قاسم سلیمانی در کنار اهمیت سفر رئیس جمهور ایران از موضوعاتی است که روزنامه‌های عربی به آن پرداخته‌اند.
معاون اول قوه قضاییه گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی موثر ترین چهره مبارزه با تروریسم بود و تبیین و تحلیل ابعاد حقوقی بیانیه گام دوم انقلاب امری ضروری است
عضو حقوقدان شورای نگهبان،‌ در توییتی به زبان انگلیسی نوشت: آمریکا باید طبق کنوانسیون ۱۹۷۳ متهمان ترور سردار سلیمانی را به ایران مسترد کند.
رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور سردار سلیمانی، گفت: آمریکا باید طبق کنوانسیون ۱۹۷۳ متهمان ترور سردار سلیمانی را به ایران مسترد کند.
کیهان نوشت: محافل غربی، ماجرای تلخ سانحه هواپیما را بهانه‌ای برای تحت‌الشعاع قرار دادن حمله موشکی سپاه به بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق (به تلافی جنایت ترور سردار سلیمانی) کردند.
رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای ضمن منحصر بفرد توصیف کردن سردار سلیمانی گفت که تل آویو آمریکا را متقاعد کرد که سردار سلیمانی تهدیدی فوری برای نظامیان آمریکایی بوده است.
رئیس سابق سازمان ضداطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به «آمان» در مصاحبه ای اختصاصی تشریح کرد که درباره ترور سردار سلیمانی به آمریکایی ها چه گفته بود.
مسئول پیگیری پرونده حقوقی ترور سردار شهید سلیمانی گفت: هدف از پیگیری پرونده حقوقی ترور سردار سلیمانی خروج آمریکا از منطقه است.
سفیر و نماینده دایم ایران در ژنو طی نامه‌ای به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار پیگیری ترور سردار سلیمانی شد.
آمریکا با ترور سردار سلیمانی اشتباه محاسباتی و خطای استراتژیک مرتکب شد؛تقویت محور مقاومت،افزایش نفوذ منطقه ای،توان موشکی و پهپادی ایران وشکست ترامپ تنها چند مورد از این رخدادها محسوب می شود.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
یک خبرنگار ترک با نوشتن سطوری ضمن ادای احترام به مجاهدت های عظیم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، روایتی از احساسات خود در لحظات اولیه شنیدن خبر ترور این مجاهد بزرگ را ارائه کرد.
وزارت خارجه در بیانیه‌ای تاکید کرد: اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، مصداق «اقدام تروریستی» است که به نحوی سازمان‌یافته توسط این کشور طراحی و عملیاتی شده است.
رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور و شهادت حاج قاسم سلیمانی در وزارت امور خارجه گفت: اسامی آن‌ها به دادسرا ارائه شده است، در واقع تعداد کسانی که در اجرای این جنایت مباشر بودند و یا مساعدت کردند زیاد هستند و اسامی تعداد زیادی از آن‌ها در اختیار مقامات قضایی ایران قرار گرفته است. این افراد اتباع حدود سه الی چهار کشور هستند.
امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ۶۰ مقام آمریکایی که در ترور سردار سلیمانی دست داشتند در لیست سیاه ایران قرار دارند.
سفیر سابق ایران در عراق گفت: اقدام آمریکایی‌ها در ترور سردار سلیمانی یک جنایت بزرگ بود که در تاریخ ثبت شده است و این پرونده باید از ابعاد مختلف بررسی شود.
یک نماینده مجلس عراق از فراکسیون «الصادقون» خواستار بازگشایی پرونده ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس و شهید حاج ابو مهدی المهندس معاون پیشین سازمان الحشد الشعبی عراق شد و برخی افسران دولت پیشبرد امور این کشور را به دست داشتن در این پرونده متهم کرد.
این اقدام تروریستی منجر به نقض حاکمیت دو کشور، اصول مسلم شناخته شده حقوق بین الملل و همچنین نقض تعهدات بین المللی در خصوص حمایت از شخصیت های رسمی مورد حمایت بین‌المللی شده است.
رئیس قوه قضائیه طی نامه‌ای به همتای عراقی خود خواستار تسریع در محاکمه عاملان ترور سردار سلیمانی شد.
دو روزنامه‌نگار نشریه آمریکایی در کتابی که به‌زودی روانه بازار می‌شود، نوشته‌اند که رئیس جمهور سابق آمریکا «به دلیل قتل سردار سلیمانی، می‌ترسد که توسط ایران کشته شود».
شهادت سردار سلیمانی و المهندس از سوی آمریکا صرفاً نقض حاکمیت عراق نبود بلکه عراقی ها آن ۲ تن و نیز کمیته های بسیج مردمی (حشد شعبی) را ناجیان خود از ظلم داعش می دانستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ