علی حدادی سخنگوی امور داخلی مجلس گفت: با تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، تعداد ۴۰ نفر به نمایندگان مجلس اضافه خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دقایقی پیش جلسه علنی مجلس آغاز شد و طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن‌ها در دستورکار قرار گرفت.
دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس آغاز شد و بررسی طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها در دستورکار قرار گرفت.
محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امورداخلی و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی، از بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان مجلس، در نشست علنی فردا (یکشنبه ۲۹ مرداد) مجلس شورای اسلامی، خبر داد.
یک کارشناس اقتصادی با انتقاد از رشد تعداد مناطق آزاد کشور گفت: به نظر می رسد برخی از نمایندگان مجلس برای احداث مناطق آزاد دیدگاه محلی دارند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر کشور دارد کار را محکم دنبال می‌کند و به امید خدا بتواند به بهترین نحو این مسیر را طی کند تا بتوانیم یک انتخابات خوب در پایان سال داشته باشیم.
بر اساس نتایج انتخابات پارلمانی کویت، شمار زنان در مجلس امت این کشور کاهش یافت.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس از موافقت این کمیسیون برای افزایش تعداد نمایندگان خبرداد.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با افزایش تعداد نمایندگان مجلس خبر داد.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با افزایش تعداد نمایندگان مجلس خبر داد.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت با وجود انصراف تعداد قابل توجهی از نمایندگان، هیات رییسه مجلس بدون توجه به آن، استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت را با ۴۰ امضا اعلام وصول کرد حال آنکه باید استیضاح با ۱۸ امضا اعلام وصول می‌شد.
تعداد بالای استیضاح وزیران در هیات‌رییسه، احتمالا بی‌ارتباط با نزدیک شدن به موسم انتخابات مجلس دوازدهم نباشد. با روی کار آمدن دولت، نمایندگان مجلس حمایت‌های کم‌نظیری از دولت انجام دادند ولی دیگر حجم مشکلات آنقدر بالا رفته که همان نمایندگان در نطق‌ها و مصاحبه‌های‌شان دولت را به نقد می‌کشند.
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس آخرین وضعیت طرح اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان را تشریح کرد.
بر اساس اصل شصت و چهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «هر ده سال یک بار با در نظر گرفتن عوامل انسانی، جغرافیایی، سیاسی و نظایر آن‌ها حداکثر تا بیست نفر می‌تواند به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه شود» در حالی که از سال ۱۳۷۸ تاکنون، اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و اضافه شدن ۲۰ نماینده صورت نگرفته است.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به میزان تعداد نمایندگان افزایش یافته گفت: بر اساس مصوبه انجام شده برای آذربایجان غربی یک نفر، اصفهان ۲ نفر، البرز ۳ نفر، بوشهر یک نفر، و شهرستان‌های تهران ۴ نفر قطعی و ۲ نفر ذخیره افزوده می‌شود.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه «مجلس تا جایی که امکان دارد با دولت راه می‌آید ولی واقعیت این است که دولت با مجلس راه نمی‌آید و نمایندگان مجلس را نزد ملت به چالش می‌کشد»، عنوان کرد: نمایندگان همین دوره مجلس در یکسال پایانی دولت یازدهم بیش از ۱۰ کارت زرد به وزرای دولت روحانی دادند، اما همین نمایندگان به دولت فعلی به ندرت کارت زرد داده است که تعداد از عدد ۳ تجاوز نمی‌کند.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: موضوع افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز این کمیسیون بررسی شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برخی مناطق نیاز شدید به افزایش تعداد نماینده دارند، چراکه حوزه‌ای با ۷۰هزار نفر جمعیت یک نماینده در مجلس دارد و یک شهرستان با ۵۰۰هزار نفر نیز یک نماینده دارد.
سوال حجت الاسلام سید محمود نبویان و تعداد دیگری از نمایندگان از وزیر امور خارجه درباره علت عدم رعایت خطوط قرمز نظام و منافع ملی در مذاکرات اخیر اعلام وصول شد.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: وزیر کشور و رئیس جمهور به صورت شفاهی به ما گفته‌اند که با طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان موافق هستند.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: وزیر کشور و رئیس جمهور به صورت شفاهی به ما گفته‌اند که با طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان موافق هستند.
نماینده مردم کاشمر گفت: تعداد امضا‌های نمایندگان درخواست‌کننده این تحقیق و تفحص از ۳۰ عبور کرده و همچنان در حال افزایش است.
دیروز ۴ تیرماه ۱۴۰۱ هم راستا با کاهش شاخص کل، ارزش سهام عدالت نیز ریزشی شد و سهامداران سهام عدالت افت قیمت این سبد را شاهد بودند.
تعداد پایداری ها در مجلس به آن اندازه ای نیست که بتوانند با رای ، نامزد خود را به ریاست برسانند ،علاوه براین ، خود اعضاء جبهه پایداری هم با یکدیگر، اختلاف و تعارض سیاسی دارند.
نائب‌رئیس کمیسیون حقوقی مجلس در مورد تعداد اندک اعضاء کمیسیون قضائی نسبت به سایر کمیسیون‌ها اظهار داشت: متاسفانه نمایندگان هیچ میلی به کمیسیون ما ندارند. چرا که در کمیسیون حقوقی و قضائی کار زیاد است و سفر خارجی ندارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ