همدان- وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: مجموعه تفریحی و گردشگری جهان کوچک که به خوبی در شهرستان ملایر اجرا شده، بدون شک می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای سایر کشورها باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در پایان روز اول مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان، تیم ملی ایران فقط با یک باخت، 4 فینالیست به نام خود ثبت کرد.
این نهنگ با طول تخمینی ۲.۵ متر و جرم تقریباً ۱۸۷ کیلوگرمی خود، کوچک‌ترین گونه‌ای است که از قدیمی‌ترین نهنگ‌های شناخته‌شده جهان کشف شده.
محققان گونه کوچک و جدیدی از آفتاب پرست را با نام «نانو آفتاب پرست» کشف کرده‌‌اند که با طول بدن کوچکی که دارد در واقع کوچکترین خزنده جهان محسوب می‌شود.
اژد‌های کومودو تقریباً هر نوع گوشتی را می‌خورد و حتی لاشه‌خواری می‌کند. این جانور از حیواناتی به اندازه جوندگان کوچک گرفته تا گاومیش‌های آبی بزرگ تغذیه می‌کند. حس بویایی قوی کومودو آشکارساز اصلی غذای آن است، و از زبان دراز زردرنگ و دوشاخه خود برای نمونه‌برداری از هوا استفاده می‌کند.
در مدل جهان ١٣/٧ میلیارد ساله، وجود ستاره‌هایی مثل «متوشالح» بسیار عجیب است، چون سن آن‌ها بیشتر از سن جهان به‌نظر می‌رسد. تلسکوپ فضایی جیمز وب هم کهکشان‌هایی را پیدا کرده است که در مراحل بسیار پیشرفته تکاملی قرار دارد و اندازه آن‌ها به‌طرز شگفت‌آوری کوچک است.
تنها پس از یک سال، سازه‌های بتنی نظیر جاده‌ها، بزرگراه‌ها، پل‌ها و ساختمان‌ها تقریباً شکلِ ظاهری یکسانی پیدا می‌کنند. اگر پس از یک دهه به زمین بازگردید متوجه شکاف‌های ایجادشده روی آن‌ها میشوید که گیاهان کوچک لابلای آن‌ها شروع به رشد کرده‌اند. دلیل این تغییرات این است که زمین دائماً در حال حرکت است و این حرکت با فشار توام است و فشار ترک ایجاد می‌کند.
امروزه جهان به علت وجود مشکلات زیادی که در تامین انرژی وجود دارد، به سمت راه‌های جدید تولید انرژی از جمله ساخت نیروگاه‌های کوچک هسته‌ای حرکت می‌کند.
وقتی می‌توانید با گوشت بدن فرد تازه‌درگذشته حیوانات را سیر کنید، چرا خودتان آن را بخورید؟ چنین فکری همان رسم بوداییان تبت یا «تدفین آسمانی» است؛ سنت خردکردن بدن مرده به تکه‌های کوچک و سپردن باقی کار به حیوانات و مشخصاً پرندگان.
کسانی که تجربه گزیده شدن توسط این حشره کوچک را دارند درد نیش آن را با گلوله خوردن مقایسه کرده‌اند. درد وحشتناکی که تا بیش از ۲۴ ساعت ادامه پیدا می‌کند!
کلهون می‌گوید: «پروژه POWER درحال توسعه پلتفرم‌های استراتوسفری با دیافراگم‌های کوچک با دامنه تقریبی ۱۰۰ کیلومتری بین گره‌هاست. با افزایش اندازه دیافراگم‌ها و حضور در محیط بدون مانعی مثل فضا می‌توان فاصله بین گره‌ها را به ۱۰۰۰ کیلومتری رساند.» درنتیجه شبکه‌ای برای توزیع انرژی به‌وجود می‌آید که مقیاس‌پذیر و در سراسر جهان قابل استفاده است.
مرد شماره دوی تنیس جهان گفت: نمی‌توانم بگویم که جوکوویچ خطرناک‌ترین حریف در زمین خاکی است، اما جوکوویچ، جوکوویچ است و می‌تواند در مادرید و رم قهرمان شود.
تصویری از گربه‌های شنی عکاسی شده در شمال شرق ایران منتشر شده که با استقبال کاربران فضای مجازی مواجه شده است. این عکس‌ها را سید بابک موسوی گرفته است. گربهٔ شنی (نام علمی: Felis chaus) گربه‌سانی کوچک است که در مناطق کویری و صحرا زندگی می‌کند.
یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های قدیمی در جهان در مریلند واقع شده است. فرودگاه کالج پارک (College Park) در سال ۱۹۰۹ توسط برادران رایت تاسیس شد که اولین مخترعان هواپیما بودند. برادران رایت از فرودگاه کوچک کالج پارک برای آزمایش اولین هواپیما‌های خود استفاده کردند، از جمله اولین هواپیمایی که برای ارتش ایالات متحده ساختند.
در آخرین روز از رقابت‌های اسکی آلپاین قهرمانی جهان، محمد کیادربندسری موفق شد در پایان مانش(دور) دوم مارپیچ کوچک در جایگاه پنجاه و دوم قرار گیرد.
نماینده اسکی آلپاین کشورمان موفق شد با قرار گرفتن در جایگاه ۵۹ مانش(دور) نخست فینال مارپیچ کوچک قهرمانی جهان جواز حضور در مانش(دور) دوم این مسابقات را به دست آورد.
نماینده اسکی آلپاین کشورمان موفق شد با قرار گرفتن در جایگاه ۵۹ مانش(دور) نخست فینال مارپیچ کوچک قهرمانی جهان جواز حضور در مانش(دور) دوم این مسابقات را به دست آورد.
نماینده اسکی آلپاین کشورمان موفق شد با قرار گرفتن در جایگاه ۵۹ مانش(دور) نخست فینال مارپیچ کوچک قهرمانی جهان جواز حضور در مانش(دور) دوم این مسابقات را به دست آورد.
رقابتهای اسکی آلپاین قهرمانی جهان در بخش مقدماتی مارپیچ کوچک با تاریخ سازی نمایندگان اسکی کشورمان همراه بود.
برای نخستین بار در تاریخ اسکی ایران است که دو ورزشکار رشته آلپاین موفق به راه یابی به فینال رقابت‌های قهرمانی جهان می شوند
رقابت‌های اسکی آلپاین قهرمانی جهان در بخش مقدماتی مارپیچ کوچک با تاریخ سازی نمایندگان کشورمان همراه بود.
جایگاه چهار بانوی ملِ‌پوش اسکی ایران در بخش مارپیچ کوچک در رقابت‌های قهرمانی جهان مشخص شد.
دارایی‌های آل نهیان شامل دارایی‌هایی مانند باشگاه فوتبال منچستر سیتی، ده‌ها قصر از جمله Chateau de Baillon در شمال پاریس و بیشتر ساختمان‌های منحصر به فرد برکلی لندن است. اما نقطه اصلی دارایی‌های این خانواده در یک شبکه سلطنتی قرار دارد، شبکه گسترده‌ای از شرکت‌ها تحت عنوان «گروه رویال» که بیش از ۲۷۰۰۰ نفر را در زمینه‌های مالی گرفته تا رباتیک استخدام می‌کند. این شبکه توانسته است طی دو دهه گذشته، از یک شرکت نسبتا کوچک به شرکتی با دارایی‌هایی به ارزش نزدیک به ۳۰۰ میلیارد دلار تبدیل شود.
بنابر اطلاعات منتشر شده از دولت ژاپن،ارقام نشان داد اقتصاد ژاپن به طور غیرمنتظره ای در سه ماهه سوم کوچک شده است.
الجزیره در گزارشی با اشاره به استفاده از پهپادهای کوچک در چندین حادثه مختلف در اقصی نقاط جهان به ویژه در زمینه ترور شخصیت‌ها، در ارتباط با خطرناک بودن آنها هشدار داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ