وزارت خارجه آمریکا خواستار کاهش تنش ها میان کوزوو و صربستان شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه سوریه به تشدید تحرکات آمریکا در این کشور واکنش نشان داد.
متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره واکنش واشنگتن به اظهارات رئیس جمهور ایران پیرامون حجاب، گفت: من اظهارات او (رئیس جمهور ایران) را دیده‌ام. ما همانطور که قبلا گفته‌ایم معتقدیم زنان و دختران در ایران و در هر کجای دیگر باید آزاد باشند تا هرچه می‌خواهند بپوشند.
جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای به گسیل نظامیان و ناوهای جنگی از سوی آمریکا به منطقه دریای سرخ واکنش نشان داد.
دولت چین در واکنش به اقدام آمریکا و هلند اعلام کرد صادرات برخی از فلزاتِ موثر در ساخت ریزتراشه‌ها را کنترل می‌کند.
رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه در خاک بلاروس هشدار داد که تهدید رئیس‌جمهور روسیه به استقاده از سلاح اتمی، تهدیدی واقعی است.
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشست خبری خود، در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل مبنی بر این که «توافق احتمالی بین آمریکا و ایران برای اسرائیل الزام‌آور نخواهد بود» گفت که ایالات متحده و اسرائیل تصویر مشترکی از «تهدید ایران» دارند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اتهام زنی‌های بی اساس وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: در تقویت توان بازدارندگی و حفاظت از حقوق و امنیت خود تردید نخواهیم کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره توافق انجام شده میان ایران و اندونزی در زمینه تجاری و امضای اسناد متعدد در این زمینه، بر سیاست مداخله‌جویانه واشنگتن درباره روابط دوجانبه کشور‌ها و تهدید آن با تحریم‌ها صحه گذاشت.
رئیس جمهور آمریکا به احیای روابط بسیاری از کشورهای عربی با سوریه واکنش نشان داد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا در واکنش به بازداشت خبرنگار خود به سمت تهدید خبرنگاران روسی رفته است.
نتانیاهو در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره بحران در سرزمین های اشغالی گفت که اسرائیل مستقل است و بر اساس فشار از خارج تصمیم گیری نمی کند.
در هفته‌ها و ماه‌های اخیر به علت رزمایش‌های مشترک و مداوم آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی مرزهای کره شمالی، و اقدامات واکنشی و آزمایش‌های موشکی کره شمالی، وضعیت و تنش‌ها در شبه‌جزیره کره تشدید شده است.
رئیس جمهور آمریکا در سودمندی طرح چین برای پایان جنگ و حل و فصل بحران اوکراین ابراز تردید کرد.
وانگ گفت: «ایالات متحده بیش از حد واکنش نشان داده، اوضاع را تشدید کرده و از این بهانه‌ای برای تحریم غیرقانونی شرکت‌ها و مؤسسات چینی استفاده کرده است». او بدون اشاره به این اقدامات گفت: چین به شدت با این امر مخالف است و اقدامات متقابلی را علیه نهاد‌های مربوطه ایالات متحده که حاکمیت و امنیت چین را مطابق با قانون تضعیف می‌کنند، انجام خواهد داد.
ایلان ماسک در توئیتی نوشت: من یک حامی جدی اوکراین هستم، اما این مساله باعث تشدید جدی جنگ می‌شود و برای جهان خطرناک است.
مرندی نوشت: رژیم‌های غربی می‌خواستند به سرعت یک توافق هسته‌ای حاصل شود. چه اتفاقی افتاد؟ آن‌ها درباره وجود یک تهدید هسته‌ای [از سوی ایران]دروغ می‌گفتند. اما آمریکا و تروئیکای اروپا بازخواهند گشت.
سرهنگ لودویک با تلاش در زیر سئوال بردن موفقیت تازه ایران مدعی شد که در این زمینه شک و تردید وجود دارد.
وزیر خارجه آمریکا در توییتی با اشاره به تحریم‌های اعمالی جدید علیه تهران ادعا کرد که ایالات متحده مخالف آن چه تلاش‌ ایران برای سرکوب آزادی بیان و تهدید اعضای مطبوعاتی می‌خواند، است.
واکنش گسترده به قطع رابطۀ تیرانا با تهران، گسترش تحریم‌های آمریکا به چند نهاد امنیتی و بیانیۀ به نسبت تند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دربارۀ میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده در ایران را هم می‌توان به عنوان شواهد دیگری از آغاز دور تازه‌ای از تشدید فشار‌ها علیه ایران به شمار آورد
کاخ سفید در بیانیه اظهار داشته است: اکنون زمان گفت‌وگو است نه تشدید درگیری‌ها. ما همه جریان‌های سیاسی در عراق را دعوت می‌کنیم آرامش خود را حفظ کرده و از خشونت پرهیز کنند و اختلافات سیاسی را از طریق روندهای سیاسی تحت نظر قانون اساسی عراق حل و فصل کنند.
یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا گفت: «تعمیق اتحاد روسیه با ایران چیزی است که کل جهان باید آن را ببینند و آن را بعنوان یک تهدید عمیق در نظر بگیرند».
واکنش اپل به تشدید تنشهای تجاری آمریکا و چین
در حالیکه اقدام مشترک آمریکا و تایوان به تشدید تنش ها در منطقه شرق آسیا منجر شده، تایپه واکنش متقابل چین را در این خصوص محکوم کرد.
اینکه هر روز یک تصمیم جدید برای بازار خودرو از سوی مسئولان دولتی گرفته می‌شود، نشان‌دهنده آن است که یک بی‌نظمی گسترده در سیستم وجود دارد، بر این اساس، درحالیکه طی چند روزه گذشته اعلام شد سیستم یکپارچه فروش جایگزین قرعه کشی خواهد شد، حال اعلام عرضه گسترده خودرو در بورس کالا نشان می‌دهد که به هیچ عنوان ثبات تصمیم گیری وجود ندارد و این موضوعات بیشتر به آشفتگی بیشتر بازار دامن میزند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ