بزرگترین تفاوت بین دید انسان و دید گربه در شبکیه چشم است. گربه‌ها نمی‌توانند رنگ‌ها را به خوبی انسان تشخیص دهند و همچنین نمی‌توانند اجسام خیلی دور را ببینند؛ اما گربه‌ها در مقایسه با انسان‌ها توانایی بهتری برای دیدن در تاریکی دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حتی دانشمندان در تلاشند تا دریابند که تفاوت بین صاحبان این حیوانات خانگی چیست، زیرا گربه‌ها و سگ‌ها واقعاً بسیار متفاوت هستند.
گربه‌ها اغلب به عنوان موجودات حمایتی شناخته نمی‌شوند و معمولا هر کاری را که دل‌شان بخواهند انجام می‌دهند.
یک شرکت فن‌آوری با همکاری دانشگاهی در توکیو توانستند اپلیکیشنی را طراحی کنند که با بهره‌گیری از هزاران تصویری که از گربه‌ها در اختیار دارد بتواند به شما بگوید چه زمانی گربه شما احساس درد دارد.
شرکت ژاپنی Carelogy با همکاری کالج علوم منابع‌زیستی دانشگاه «نیهون»، تعداد ۶ هزار عکس گربه را جمع‌آوری کردند و در آن‌ها موقعیت گوش، بینی، سبیل و پلک این حیوانات را به دقت مورد مطالعه قرار دادند.
به عقیده «یان لی‌کان»، مدل‌های هوش مصنوعی به دلیل آموزش براساس متن، دارای محدودیت‌های زیادی هستند.
پس از هزار سال، دنیایی که به یاد می‌آورید هنوز به شکلی مبهم قابل تشخیص خواهد بود. برخی چیز‌ها باقی می‌ماند. این به موادی که از آن‌ها ساخته شده‌اند، آب و هوای و شانس بستگی دارد.
زمان حل چالش را در قسمت نظرات برایمان بنویسید...
ویدیویی از درگیری بین دو گربه در خیابان منتشر شده که یک شهروند ترکیه‌ای با قرار گرفتن در بین آن‌ها به گفتگو با گربه‌ها می‌پردازد و به شیوه خود به این درگیری پایان می‌دهد. منبع: خبرآنلاین
به گفته انجمن بین‌المللی گربه، در حالی که مردم در ابتدا مجذوب ظاهر گربه‌ها می‌شوند، "چیزی که بیشتر از همه دوست دارند، هوش، پیوند با انسان‌ها و بازیگوشی ساواناها است" که آنها را به همراهانی تقریباً شبیه سگ تبدیل می‌کند."
با این حال، نتایج آن‌ها نشان می‌دهد که ممکن است چنین باشد، زیرا گربه‌ها تنها با شکار جوندگان آلوده می‌توانند به انگل آلوده شوند، که بدون شک گربه‌های خانگی که مرتباً از خانه بیرون می‌روند، انجام می‌دهند.
گربه‌ها فقط به راه رفتن روی سفال اکتفا نمی‌کنند. مورد جالب‌تری که از ردپای گربه پیدا شد به سال ۲۰۱۳ و کشور کرواسی برمی‌گردد. در این سال یک کتاب قرون وسطایی مربوط به قرن پانزدهم میلادی در این کشور کشف شد که اثر راه رفتن یک گربه روی آن به جا مانده بود.
از آنجایی که گربه‌ها در سن چهار ماهگی به توانایی باردار شدن دست می‌یابند، چرخه تولد بالاتری دارند. گربه‌ها هر دو تا سه هفته به گرما می‌روند. گربه در هر بارداری به طور متوسط چهار بچه گربه حمل می‌کند. اما برخی از گربه‌ها حتی ممکن است در یک بارداری تا ۱۲ بچه گربه به دنیا بیاورند.
استیون بوکت خم شد تا یک بچه گربه ۹ ماهه به نام هندریکس را نوازش کند، سپس چاقویی را از کوله پشتی‌اش برداشت و به او ضرباتی را وارد کرد. هندریکس گریخت و استوارت مونتگومری، صاحب هندریکس، او را در حالی که خونریزی شدیدی داشت نزد دامپزشک برد، اما هندریکس بر اثر جراحات وارده جان باخت. با توجه به این تصاویر، گزارشی مبنی بر حیوان‌آزاری به دفتر پلیس ارائه شد.
تصور می‌شود که گربه‌ها نیز سه‌رنگ‌بین هستند، اما نه مانند انسان‌ها. بینایی گربه شبیه به انسان کوررنگ است. آن‌ها می‌توانند سایه‌های آبی و سبز را ببینند، اما قرمز و صورتی می‌توانند برای آن‌ها گیج‌کننده باشند.
«قبل از اینکه استادیوم را ترک کنم، می‌خواستم از گربه‌ها عکس بگیرم. گربه آگاهانه به من نگاه کرد. بنا به دلایلی در آن لحظه فکر می‌کردم فدراسیون فوتبال روسیه در یک قدمی انتقال به AFC است. این ایده بدی نبود که استراحت کنید و همه چیز را دوباره ارزیابی کنید.»
کل ایده استفاده از حیوانات به عنوان مواد منفجره نیز در قرن دوازدهم در چین بسیار برجسته بود، جایی که گاو نر را به آتش می‌کشیدند تا پل‌ها و سایر سازه‌ها را بسوزانند. آن‌ها نیز از پرندگان برای آتش زدن دژ‌های دفاعی استفاده می‌کردند.
دوربین‌های یک پت شاپ در ترکیه لحظه وقوع زلزله را منتشر کرد و واکنش گربه ها را از این حادثه ثبت کرد.
همچنین گروه حماس و چندین گروه جدایی‌طلب و مبارز و انقلابی دیگر مانند شاخه نظامی حزب الله، حزب کارگران کردستان (PKK)، ببرهای آزادی‌بخش تامیل ایلام، ارتش آزادی‌بخش کلمبیا(ELN) و حزب کمونیست فیلیپین در این لیست سیاه قرار دارند.
بزرگترین تفاوت بین دید انسان و دید گربه در شبکیه چشم است. گربه‌ها نمی‌توانند رنگ‌ها را به خوبی انسان تشخیص دهند و همچنین نمی‌توانند اجسام خیلی دور را ببینند؛ اما گربه‌ها در مقایسه با انسان‌ها توانایی بهتری برای دیدن در تاریکی دارند.
اثبات اینکه موش‌ها به یکی از دردسر‌های جدی شهروندان تبدیل شده و تقریبا هر نقطه‌ای از شهر سر و کله این مزاحمان پیدا می‌شود، کار دشواری نیست. کافی‌ست هنگام عبور از کنار جوی‌ها، کانال‌های آب و یا اطراف سطل‌های زباله چشم تیز کنید و موش‌هایی که در پی غذا از سر و کول هم بالا می‌روند را ببینید. هر جا که حرفی از موش و جانوران موذی به میان می‌آید، رد پای زباله هم دیده می‌شود. زباله‌ها، یکی از منابع غذایی اصلی این جانواران موذی هستند و در زاد و ولد و افزایش جمعیت این مزاحمان دردسرساز نقش به سزایی دارند.
افزایش تعداد روباه‌ها در شهر لندن، دانشمندان انگلیسی را به تحقیقات بیشتر درخصوص این گونه واداشته است، طبق تحقیقات انجام شده توسط پروفسور داون اسکات، رئیس اجرایی دانشکده علوم حیوانات، روستایی و محیطی دانشگاه ناتینگهام ترنت، افزایش تعداد روباه‌ها منجر به افزایش تعارضات آن‌ها با گربه‌ها شده است و اکثر مواقع در این رقابت، گربه‌ها برنده می‌شوند.
مدیرعامل واتس‌اپ در توییت جدید خود نوشت: برخلاف واتس‌اپ، تلگرام به‌طور پیش‌فرض از قابلیت رمزگذاری سرتاسری پشتیبانی نمی‌کند و هیچ راهی برای فعال کردن آن در گروه‌ها وجود ندارد. این یعنی تلگرام یک کپی از پیام‌ها شما نگه می‌دارد و این موضوع باعث نگرانی من می‌شود.
اوپو اخیرا با معرفی جعبه زباله هوشمند گربه وارد دنیای حیوانات خانگی شده است. این محصول امروز به طور رسمی در کنار مچ بند هوشمند اوپو بند ۲، ساعت هوشمند اوپو واچ ۳، هدست Enco و دوربین هوشمند PTZ عرضه خواهد شد.
در بنر تبلیغاتی یکی از این گروه‌ها نوشته شده است: شر شما را خریداریم، کاملا محرمانه، صددرصد تضمینی! این صفحه ولی تنها یک پست و پیام دارد که در آن آمده است: سرعت ما بیشتر از قانون است!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ