وزیر دفاع اتریش در گفت‌وگویی هشدار داد که بر اثر پیامدهای جنگ اوکراین و بحران انرژی، کشورهای اتحادیه اروپا باید خود را برای قطعی برق و خاموشی‌های گسترده آماده کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی دولت گفت: طبیعی است امروز آن‌هایی که به تعهدات و توافق‌های خود عمل نکردند، باید پاسخگو باشند و اینکه امروز کسی بخواهد به جای پاسخگویی جای مدعی و پاسخگویی را عوض کند و در جایگاه مدعی حاضر شود، طنزی بیش نیست.
در بیانیه سران کشور‌های اتحادیه اروپا آمده است: بلاروس باید به نیرو‌های مسلح روسیه اجازه استفاده از خاک خود از جمله برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی بدهد و ایران نیز باید ارائه پهپاد به روسیه را متوقف کند.
ابراهیم متقی، استاد دانشگاه تهران به عنوان نخستین سخنران نشستی درباره برجام در پاسخ به اینکه آیا می‌توان با قطعیت از آغاز مذاکرات سخن گفت، توضیح داد: «مذاکرات هیچ گاه متوقف نشد که امروز بخواهد شروع شود و هیچ‌گاه به نتیجه قطعی نرسید که در وضعیت توقف قرار بگیرد. دیپلماسی در ارتباط با موضوعات راهبردی بسیار پیچیده است و علت این است که یک نقطه تعادلی در انتظارات و دستورکار ایران، اروپا و آمریکا وجود ندارد. نگاهی که آمریکایی‌‌‌ها داشتند و دارند این است که تحریم‌‌‌ها بر اقتصاد، سیاست و جامعه ایران تاثیرگذار بوده است. وقتی که تحریم‌‌‌ها بر اقتصاد تاثیرگذار باشد طبیعی است که بحران‌هایی شکل بگیرد. تورم یک بحران خیلی آرام است که آثار و پیامدهای خاص خود را دارد. این شاخص‌‌‌ها توسط تحلیلگران اقتصادی جهان غرب بررسی می‌شود و طبعا این انگاره وجود دارد که وقتی کشوری در فضای محدودیت و ضعف بیشتری قرار داشته باشد با این کشور به توافق قطعی نمی‌‌‌رسند.»
باید از آقایان موافق و مخالفی که دست به این کار می‌زنند پرسید. ما اساساً دو رویکرد در کشور داریم که یکی علم‌گرا یا عقلانی است و این رویکرد به‌دنبال منافعی در سطح ملی و منطقه‌ای است و منافع وقتی مادی باشد، معمولاً علم است که تعریف می‌کند کدام استراتژی یا سیاست به بهره‌وری و سودآوری بیشتر منتهی می‌شود. رویکرد دیگر علمی نیست. در این رویکرد مردم سنتی حاضر هستند و این رویکرد دنبال این است افکار سنتی جامعه را همراه خود داشته باشد؛ بنابراین یک کار سیاسی این‌چنینی انجام می‌دهند.
اتحادیه اروپا صرف نظر از حمایت مداوم از تل‌آویو اعلام کرد رژیم صهیونیستی باید براساس تعهدات خود در قبال فلسطین عمل کند.
وال استریت ژورنال از سوی یک منبع غربی اعلام کرده که اروپایی‌ها در تلاش برای بازگرداندن آمریکا به مذاکرات هسته‌ای با ایران اند؛ در ظاهر اینطور به نظر می‌رسد که اروپا مشتاق یک توافق است، اما به واقع آن‌ها بیشتر نگران اورانیوم‌های غنی شده ایران اند. از سوی دیگر شنیده می‌شود اروپایی‌ها به دنبال راه حلی تازه برای برجام می‌گردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکا و اروپا می بایست از خود شرمنده باشند که هم در اشغال سرزمین یک ملت و هم در تاسیس یک دولت نژادی مشارکت تعیین کننده داشتند.
ژابی آلونسو می‌گوید لورکوزن برای قهرمانی در لیگ اروپا باید تمام توان و انرژی خود را به کار بگیرد.
نماینده ویژه اتحادیه اروپا با نگران خواندن اوضاع انسانی در افغانستان اعلام کرد که در عین حال باید به همه افغان‌ها فرصت داده شود تا برای پیشرفت افغانستان صدای خود را بلند کند.
ملی‌پوش ایرانی بایر لورکوزن دو هفته دیگر باید خود را آماده یک رقابت حساس اروپایی کند.
نخست وزیر نروژ امروز در سخنانی با انتقاد از سرازیر شدن کمک‌های اروپا به اوکراین تأکید کرد: اسلو باید به فکر امنیت خود باشد؛ در آینده ارائه تسلیحات بیشتر به اوکراین از سوی ما دشوارتر است.
نخست وزیر انگلیس مدعی شد که روسیه باید در قبال جنایات خود در جنگ پاسخگو باشد.
کوروش احمدی، دیپلمات پیشین ایران می‌گوید اتحادیه اروپا برای پیشبرد طرح هایش مقررات خاص خود را دارد. به عنوان مثال اتحادیه اروپا سندی دارد که مشخص کرده که گروه‌ها، افراد و نهاد‌ها تحت چه شرایطی می‌توانند در لیست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا قرار بگیرند. اکنون اعضای پارلمان اروپا باید شرایط ذکر‌شده در آن سند برای تروریستی خواندن یک نهاد یا فرد را با شرایط سپاه تطبیق دهند که پروسه آن کمی زمان‌بر است.
عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران واکنش‌هایی به همراه خواهد داشت و به نوعی فضای روابط بین‌المللی تا حدود تحت تاثیر این کنش‌ها و واکنش‌ها قرار می‌گیرد اما مقصر بروز چنین رخدادهایی را باید پارلمان اروپا دانست که برای منافع عده‌ای خاص، استقلال خود را فدا می‌کند.
نبویان گفت: این را باید بدانیم که فقط ترامپ انسان بدی نبود ترامپ اولین کسی بود که سپاه را تروریستی اعلام کرد. اصلاً نیروی نظامی یک دولت را هیچ جا و هیچ کشوری نمی‌تواند تحریم کند و چنین تحریمی رسم نیست؛ اولین کار را ترامپ به خاطر شکست‌هایی که از حاج قاسم خورد انجام داد. اتحادیه اروپا هم به دنبال جبران شکست‌های خود به دنبال این است که سپاه را وارد گروه‌های تروریستی کند. الان اتحادیه اروپا جا پای ترامپ گذاشته اما بدانند همانطور که ترامپ شکست خورد یقیناً شکست خواهند خورد.
وزیر خارجه اوکراین تاکید کرد اگر اروپا به دنبال تضمین امنیت خود است باید به ارسال سلاح به این کشور ادامه دهد.
رئیس جمهور صربستان می گوید اتحادیه اروپا به جای صدور قطعنامه های ضد روسیه، باید چاره ای برای بحران انرژی و تورم خود پیدا کند.
وزیر خارجه اوکراین می‌گوید که اتحادیه اروپا باید تمام تردیدهای خود درباره تحریم‌های ضدروسی را کنار گذاشته و تحریم‌های جدید علیه این کشور را تصویب و تشدید کند.
«ریشه مواضع تند فعلی اروپا علیه ایران را باید در اعتراضات اخیر در کشورمان، تحلیل اروپا از عدم اراده جدی ایران جهت حصول توافق اتمی با غرب، و در نهایت، حساسیت اروپا در مورد معادله جنگ اوکراین و طرح ادعا‌های مختلف در مورد دخالت و کنشگری فعال ایران در قالب آن جستجو کرد. تهران باید با تمرکز بر این موارد، روند و موج ایجاد شده علیه خود را معکوس کند و روند دیپلماتیک با اتحادیه اروپایی و کشور‌های مهم آن را از تنش‌زایی فزاینده به سمت آرامش و ثبات سوق دهد.»
نهاد ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد که اردوغان در دیدار امروز با ماکرون به وی گفته است: اتحادیه اروپا باید وظیفه خود برای تداوم توافق کریدور غلات را انجام دهد.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اگر اتحادیه اروپا بخواهد با رفتاری دوگانه، اقدامی شتابزده و نسنجیده انجام دهد، باید منتظر اقدام مؤثر و متقابل جمهوری اسلامی ایران باشد.
نخست وزیر فنلاند در نشست پارلمان اروپا در ادامه مواضع ضدروسی خود اعلام کرد: تحریم ها باید در زندگی مردم عادی روسیه منعکس شود!
یک محقق بین المللی در یادداشتی نوشت: اروپا به جای مقصر جلوه دادن خاورمیانه، باید برخورد دوگانه خود در استفاده از سوخت های فسیلی را اصلاح نماید.
ایران در پاسخ به آخرین نسخه از پیش‌نویس توافق وین که از سوی اتحادیه اروپا ارائه شده است، نظرات خود را منتقل کرده است. آنطور که از لابلای مواضع تیم ایران پیداست، اختلافات بر سر سه موضوع است که ایالات متحده در دو مورد انعطاف شفاهی خود را بیان کرده، اما باید در متن گنجانده شود. موضوع سوم هم به تضمین تداوم اجرای برجام برمی‌گردد، که به واقع‌بینی آمریکا برای تامین نظر ایران بستگی دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ