دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که صنعاء از تهدیدهای ناشی از شرایط نه جنگ و نه صلح در شرایطی که دشمن به دنبال تثبیت حضور اشغالگرانه خود در یمن است، اطلاع دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس کمیته اسرای صنعا اعلام کرد که این دور از گفت‌وگوها بدون دستیابی به نتیجه مشخصی پایان یافت؛ دور بعدی گفت‌وگوها برای مبادله اسیران، پس از عید قربان برگزار می‌شود.
مدیر فرودگاه بین المللی صنعاء از آغاز پروازهای هوایی میان این فرودگاه و عربستان سعودی از شنبه آتی برای انتقال حجاج یمنی خبر داد.
نمایندگان احزاب اللقاء المشترک یمن در دیدار با نمایندگان دفتر جنبش جهاد اسلامی در صنعاء بر اثبات اتحاد مقاومت فلسطین و قدرت موشکی این نیروها در جریان نبرد اخیر غزه تاکید کردند.
وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در یک بیانیه ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به غزه و شهادت غیرنظامیان و ترور فرماندهان جهاد اسلامی فلسطین، این اقدامات را موجب بی‌ثباتی منطقه دانست.
رئیس هیئت صنعاء در مذاکرات صلح یمن گفت که توقف حملات، برداشته شدن کامل محاصره، پرداخت حقوق از درآمدهای نفت و گاز، خروج نیروهای خارجی از یمن و پرداخت غرامت و بازسازی از مطالبات ما است.
منابع آگاه از سفر یک هیأت سعودی-عمانی به یمن برای دستیابی به توافق آتش‌بس دائمی در این کشور خبر دادند.
منابع آگاه یمنی از توافق اولیه میان ریاض و صنعاء مبنی بر تمدید آتش‌بس در این کشور و بعد از آن، اعلام رسمی پایان جنگ در یمن خبر دادند.
پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد که دولت عربستان، اعضای شورای ریاستی یمن را فراخوانده و جزئیات توافقش با صنعاء برای پایان جنگ را به آن‌ها اعلام کرده است.
تا این لحظه هیچ یک از طرف‌های یمنی از جمله شورای ریاستی (همسو با ریاض) و دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) واکنش رسمی به این واقعه نشان نداده‌اند.
یکی از اعضای دولت یمن وابسته به جنبش انصار الله اعلام کرد که امارات هیات خود را برای آغاز گفتگوی مستقیم با صنعاء به منظور برقراری صلح آماده کرده است.
رئیس هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که سفر هیئت عمانی و مذاکرات آنها در صنعاء مثبت بود.
هیئت عمانی که برای مذاکره درباره تمدید آتش بس در یمن به صنعاء سفر کرده بود، پس از گذشت چهار روز بدون اعلام نتیجه ای، این سفر را پایان داد.
عضو ارشد هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که ائتلاف متجاوز سعودی باید تهدیدات صنعاء را جدی بگیرد.
مراسم سالگرد رهبران شهید محور مقاومت عصر امروز در صنعاء پایتخت یمن برگزار شد و طی آن مقاماتی از یمن، فلسطین و ایران سخنرانی کردند.
رئیس هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که سفر هیئت عمانی به صنعاء در راستای بررسی پیشنهادهای مطرح شده در نشست های قبلی صورت گرفت.
یک هیات از مقامات عمانی امروز چهارشنبه در راستای تلاش های میانجی‌گرایانه مسقط برای حل بحران سیاسی در یمن وارد صنعاء شد.
وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که امنیت دریایی در آب های منطقه ای اولویت صنعاء در آینده است.
دولت نجات ملی یمن با هشدار به ائتلاف متجاوز سعودی اعلام کرد کشورهای عضو این ائتلاف به حقوق مردم یمن احترام گذاشته و نفت آنان را سرقت نکنند.
منابع یمنی از ترور یک شخصیت باسابقه سیاسی یمنی در پایتخت این کشور خبر دادند.
وبگاه المسیره امروز تصاویری از حضور گسترده یمنی ها در مراسم جشن ولادت نبی اکرم (ص) در شهرهای صنعاء، صعده و الحدیده منتشر کرده اند که بیانگر حضور میلیونی مردم یمن در این مراسم است.
منابع خبری اعلام کردند که پس از برگزاری رژه بزرگ در میدان «السبعین» صنعاء، ائتلاف متجاوز سعودی در مذاکرات پایان دادن به جنگ یمن آشکارا عقب نشینی کرده است.
رئیس هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که صنعاء برای تمدید آتش بس چهار شرط دارد.
وزارت کشور دولت نجات ملی یمن از خودروی زرهی جدید ساخت این کشور با نام بأس ۲ در صنعاء پایتخت رونمایی کرد. در ویدئو مشخصات این خودروی زرهی که با وجود جنگ تحمیلی و محاصره یمن در شرایطی استثنایی و به طور کامل در یمن ساخته شده، بازگو شده است.
عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله با اشاره به اینکه آمریکا دشمن نخست ملت یمن است، تأکید کرد: سعودی ها که زمانی سودای اشغال صنعا را در سر داشتند، اکنون در آرزوی تمدید آتش بس هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ