سخنگوی فرماندهی رزمی منطقه شرق ارتش چین امروز از برگزاری رزمایش دریایی و هوایی پکن نزدیک جزیره تایوان خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرمانده ارتش مانیل از دریافت پیشنهادی از سوی چین در ارتباط با برگزاری رزمایش نظامی مشترک با پکن خبر داد.
منابع سوری از برگزاری رزمایشی از سوی ارتش این کشور در منطقه بادیه سوریه خبر دادند که در آن صحنه شبیه به جنگ واقعی در بیابان انجام شد.
رزمایش مشترک دو هفته‌ای آمریکا و یازده کشور درگیر امروز جمعه در آبهای استرالیا برگزار می‌شود و بنا بر گزارش‌های کشتی‌های ارتش چین نیز این رزمایش را به‌دقت رصد می‌کنند.
وزارت دفاع چین اعلام کرد که رزمایش نظامی مشترک این کشور با نیروی هوایی و دریایی ارتش روسیه به‌زودی برگزار می‌شود.
فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا از برگزاری رزمایش مشترک میان این کشور و تعدادی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای نخستین بار در عربستان سعودی خبر داد.
وزارت دفاع عربستان از برگزاری رزمایشی با حضور نیروهای نیروی هوایی ارتش این کشور در کنار شماری از نیروهای کشورهای دوست در یونان خبر داد.
در ادامه تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره تایوان، ارتش چین اعلام کرد امروز چهارشنبه رزمایش نظامی در نزدیکی تایوان برگزاری می‌کند.
فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش از برگزاری رزمایش جنگ ترکیبی دافوس ارتش به مدت ۵ روز در این دانشگاه خبر داد.
وزارت دفاع تایوان در بیانیه ای از مشاهده ۷۰ فروند هواپیما و ۱۱ کشتی متعلق به ارتش چین در جریان برگزاری رزمایش نظامی نزدیک به این جزیره خبر داد.
سخنگوی رزمایش گفت: نشست توجیهی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳باحضور فرماندهان یگان‌های شناور و پروازی نیروهای دریایی ارتش و سپاه و نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه برگزار شد.
ناو‌های چین و روسیه صبح امروز چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ به منطقه عمومی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی وارد شدند. مرحله اصلی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ در روز‌های آینده برگزار می‌شود. در این رزمایش، یگان‌های شناور و پروازی نیرو‌های دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین ناو‌های نیروی دریایی کشور‌های چین و روسیه که امروز وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شدند، حضور خواهند داشت.
ارتش رژیم صهیونیستی از برگزاری رزمایش نظامی مشترک با نظامیان آمریکایی خبر داد.
در ادامه افزایش تنش‌ها در تنگه تایوان که از چندماه پیش و پس از سفر مقامات ارشد آمریکا به این جزیره آغاز شد، مقامات تایوان امروز برگزاری دومین رزمایش ارتش چین را محکوم کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای از ارتش جمهوری اسلامی ایران به علت برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ قدردانی کردند.
همزمان با افزایش برگزاری رزمایش ها در منطقه، منابع عمانی هم از رزمایش ارتش این کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس با هند خبر دادند.
ارتش رژیم صهیونیستی از برگزاری رزمایش نظامی از پیش اعلام نشده در مرزهای لبنان از امروز تا روز سه شنبه خبر داد.
فرمانده کل ارتش با اشاره به برگزاری رزمایش‌های مشترک دریایی ایران و پاکستان گفت: در حوزه هوایی نیز می‌توانیم این رزمایش‌های مشترک را داشته باشیم.
ارتش چین اعلام کرد در پاسخ به اقدامات تحریک‌آمیز مقامات آمریکا در تنگه تایون، رزمایش‌های نظامی جدیدی را در این منطقه برگزار می‌کند.
رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش با شرکت بیش از ۱۵۰ پهپاد در گستره سراسر خاک کشورمان از روز گذشته در حال برگزاری است و امروز با انهدام هدفهای مختلف پیگیری شد.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش از فردا با حضور نیروهای چهارگانه ارتش خبر داد.
با توجه به تشدید تنش ها در منطقه، ارتش چین در نظر دارد رزمایش دیگری را در مناطق دریایی این کشور برگزار کند.
در ادامه رزمایش‌های اخیر، ارتش چیند روز دوشنبه نیز رزمایش جدیدی در دریای چین شرقی برگزار می‌کند.
مقامات منطقه تایوان می‌گویند در پاسخ به رزمایش‌های پی‌درپی ارتش چین، این جزیره نیز رزمایش شلیک توپخانه برگزار خواهد کرد.
ارتش چین در نظر دارد رزمایش نظامی تازه ای را تا نیمه ماه اوت به صورت دریایی برگزار کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ