مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: پس از حدود ۳ هفته رصد، پلنگ مورد نظر در شرق تهران از محل خارج و به زیستگاه خود در مناطق طبیعی استان بازگشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ملاقات پلنگ جویبار با حریف مکار روس در باکو
سمنان- پلنگی در حال شکار یک بز در منطقه شکار ممنوع پرور ارتفاعات شمالی استان سمنان مورد تصویر برداری قرار گرفت.
سمنان- پلنگی در حال شکار یک بز در ارتفاعات شمالی استان سمنان مورد تصویر برداری قرار گرفت.
مدیرکل محیط زیست استان سمنان از مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی در پارک ملی توران در شرق استان سمنان خبر داد.
ادعای اصلی غرب برای خارج کردن برجام از دستورکار مذاکراتی خود، این بود که ظهور متغیرهای جدید به‌ویژه ادعای نقش پهپادی ایران در کمک به روسیه در جنگ اوکراین باعث شده تا نسخه احیای برجام و رفع تحریم‌ها و آزادشدن پول‌های بلوکه شده ایران، صرفا منجر به تقویت نقش موشکی و منطقه‌ای ایران در منطقه شود. این مساله به‌خصوص با توجه به سیاست چرخش به شرق ایران در دولت سیزدهم و تشدید همکاری‌ها با چین و روسیه برای غرب با حساسیت بیشتری هم همراه شده است.
این پلنگ که قرار بود برای درمان و بررسی بیشتر آسیب وارد شده به بندرعباس منتقل شود، پیش از انتقال به کلینیک دامپزشکی در بندرعباس تلف شد.
منابع محلی از مشاهده یک قلاده پلنگ در روستای آجین‌دوجین واقع در منطقه ییلاقی کردان در شهرستان ساوجبلاغ خبر می‌دهند.
اهواز- مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با تلاش محیط بانان، یک قلاده پلنگ از یک روستا در شهرستان باغملک به طبیعت هدایت شد.
مأموران یگان حفاظت محیط زیست رودسر موفق شدند متخلف و فروشنده پوست یک قلاده پلنگ در این شهرستان را بازداشت کنند.
رشت- مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از مشاهده و ثبت تصویر پلنگ ایرانی برای دومین بار در روزهای گذشته در منطقه شکار ممنوع اشکورات رودسر خبر داد.
اینطور که مدیرکل محیط‌زیست البرز می‌گوید وجود زخم‌های عمیق روی بدن واریان باعث شده که او از بین برود. مجید درگی در مورد نحوه مرگ او هم می‌گوید: «به احتمال زیاد این جراحات ناشی از درگیری بین گونه‌ای در قلمرو این حیوان بوده است. این پلنگ دارای جراحات عمیقی بود که با بررسی مشخص شد تازه نیست و حداقل دو هفته از زمان ایجاد آن‌ها می‌گذرد. میزان جراحات و عفونت ایجاد شده در بدن این پلنگ زخمی به قدری بود که امکان نجات نداشت و در نهایت به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته تلف شد.»
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: برای تشخیص علت تلف شدن پلنگ، هم اکنون کالبد شکافی و نمونه برداری در حال انجام است، اما حدس ما بر احتمال درگیری بین‌گونه‌ای و یا شلیک شکارچیان غیرمجاز است.
دکتر استفان براون، مدیر اجرایی حیات وحش و میراث طبیعی در کمیسیون سلطنتی العلا، به عرب نیوز گفت که در حال آزاد کردن قدرت تعادل طبیعت‌اند و با برنامه موفق پرورش پلنگ که در حال حاضر به‌خوبی در حال انجام است، ممکن است در سال ۲۰۳۰ به هدف نهایی خود برسند.
دکتر استفان براون، مدیر اجرایی حیات وحش و میراث طبیعی در کمیسیون سلطنتی العلا، به عرب نیوز گفت که در حال آزاد کردن قدرت تعادل طبیعت‌اند و با برنامه موفق پرورش پلنگ که در حال حاضر به‌خوبی در حال انجام است، ممکن است در سال ۲۰۳۰ به هدف نهایی خود برسند.
تصاویری از پلنگ مازندران در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
سفر "شی جین پینگ" رئیس جمهور چین به عربستان سعودی بحث‌هایی را در ایران در مورد کارآمدی سیاست خارجی "نگاه به شرق" تهران برانگیخته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از شهروندان خواست از هرگونه تعلیف و غذادهی به حیات وحش بدون هماهنگی با محیط زیست و پاسگاه‌های محیط‌بانی خودداری کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران پس از حدود ۳ هفته رصد پلنگ مورد نظر در شرق تهران از محل خارج و به زیستگاه خود در مناطق طبیعی استان بازگشته است.
پلنگ ایرانی یکی از گونه‌های ایرانی است که به دلیل جمعیت کم آن در کشور از ارزش حفاظتی بالایی برخوردار است. پلنگ ایرانی در زمره گونه‌های پرچم محسوب می‌شود بنابراین حفاظت و بهبود شرایط زندگی این گونه بیانگر سلامت اکوسیستم و کارکرد صحیح اجزای آن است. این گونه در بیشترین حالت خود ۱۱۰ کیلوگرم وزن دارد.
ماجرای تبهکاری‌های گانگستر مخوف که مدعی بود به «آدم‌کشی اعتیاد دارد!» از سال‌ها قبل زمانی آغاز شد که او به جرم دستبرد مسلحانه به یک طلافروشی در شهرستان باخرز، دستگیر و روانه زندان شد. این تبهکار خطرناک که حالا به «پلنگ سیاه» معروف شده بود ۸ سال بعد از زندان بیرون آمد، اما این بار مسیر آدم‌کشی را در پیش گرفت و اولین جنایت خود را با همدستی یک جوان موتورسوار در تربت جام رقم زد و مرد ۴۵ ساله‌ای را با اسلحه کلاشینکف به رگبار بست.
در دیدار نخست مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر کشتی آزاد، حسن یزدانی از روی سکوها نظاره گر عملکرد تیمش بود.
شهند ادامه داد: خشکی دریاچه ارومیه بر تعداد پرندگان مهاجر تاثیر گذار بوده بطوریکه تعداد آنها نسبت به سالهای گذشته کمتر شده است.
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از مشاهده فیلمی از حضور شبانه یک قلاده پلنگ در محدوده باغات شهر سی‌سخت در پنجمین روز از شهریور ماه جاری، محیط بانان از صبح همان روز، گشت‌های کنترلی خود را آن محدوده افزایش داده اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ