رئیس ستاد مردمی سومین سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: مراسم ملی بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی ۱۳ دی از ساعت ۱۴ در مصلای تهران با حضور مردم برگزار می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک‌ چیز و یک مرض در دشمن ما وجود دارد و آن ترس از مرگ. به خدا عراقی‌ها آنچنان از مرگ می‌ترسند که حساب ندارد و این عامل و این مرض در هرکجا باشد باعث شکست می‌شود.
ما فتنه‌گر و افسادطلب و غربگداییم، احمد مسعود که پدرش پیمان برادری با حاج قاسم سلیمانی داشت، چه؟ نیرو‌های مقاومت که از شریف‌ترین بچه‌های افغانستانند و ما آن‌ها را بی‌پشت‌وپناه در مقابل مشتی وحشی رها کرده‌ایم و هر روز خون‌شان به زمین ریخته می‌شود، چه؟ دلتان خوش است که آمریکایی‌ها افغانستان را ترک کرده‌اند، اما نمایندگان اسلام آمریکایی هر روز دارند با همان سلاح‌ها و تجهیزات خون شریف‌ترین مردم ایران و افغانستان را بر زمین می‌ریزند. راستی اصلا شما فکر هم می‌کنید؟
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: شهدای ما همچون سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی و دیگر سرداران بزرگ جبهه مقاومت مانند سید محمد حجازی برای اسلام و ایران عزت و اقتدار آفریدند.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه در بدو ورود به بغداد، با حضور در محل اقدام تروریستی و جنایتکارانه دولت آمریکا، به شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و دیگر شهدای این اقدام تروریستی ادای احترام کردند.
سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق در سخنانی در مراسم سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس تاکید کرد: خطای آمریکا در این موضوع نابخشودنی است.
رئیس‌جمهور در آیین گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: خون شهید سلیمانی را از یاد نبرده و نمیبریم. دشمنان علی رغم ادعا هنوز ملت ایران را نشناخته است.
مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در روز ۱۳ دیماه در گلزار شهدای کرمان برگزار شد. زائران از جای جای ایران برای عرض ارادت به سردار دل‌ها خود را به گلزار شهدای کرمان رساندند.
اکنون و در شرایطی که حدود ۱۱۰۰ روز از شهادت سردار دل‌ها سپری شده است، خون حاج قاسم معرکه‌ای به‌پا کرده و این فریاد در اقصی نقاط ایران و سایر کشور‌های مسلمان خطاب به نظام سلطه و استکبار طنین‌انداز شده
آمریکا با ترور سردار سلیمانی اشتباه محاسباتی و خطای استراتژیک مرتکب شد؛تقویت محور مقاومت،افزایش نفوذ منطقه ای،توان موشکی و پهپادی ایران وشکست ترامپ تنها چند مورد از این رخدادها محسوب می شود.
عضو شورای شهر تهران گفت:دشمن در حالی با شعار زن، زندگی، آزادی به میدان مقابله با ایران عزیز آمد که سردار سلیمانی ها و شهدای این مرز و بوم تجسم عینی و عملی این شعار شده اند.
سردار علایی گفت: حاج قاسم حتی بدحجاب‌ها را نیز خانواده خود و صاحبان کشور می‌دانست و تلاش می‌کرد تا با همه مردم ایران و سایر کشور‌ها مهربان باشداو فردی متواضع و با همه مردم مهربان بود، حاج قاسم سعی می‌کرد همه مردم را خودی بداند و آن‌ها را جدای از خود و آرمان‌های انقلاب نداند.
سردار علایی گفت: حاج قاسم حتی بدحجاب‌ها را نیز خانواده خود و صاحبان کشور می‌دانست و تلاش می‌کرد تا با همه مردم ایران و سایر کشور‌ها مهربان باشداو فردی متواضع و با همه مردم مهربان بود، حاج قاسم سعی می‌کرد همه مردم را خودی بداند و آن‌ها را جدای از خود و آرمان‌های انقلاب نداند.
ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با سومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: شهید سلیمانی بی‌قرار و بی‌تاب احقاق حق بود.
وزیر امور خارجه در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در وزارت خارجه با بیان اینکه کمیته ویژه ای در وزارت خارجه با همکاری قوه قضائیه و سپاه و نیروی قدس تشکیل شد و اقدامات حقوقی در این پرونده را سرعت بخشیدیم، گفت: از طرف سفارت سوییس در ایران برخی اقدامات را به اطلاع دولت آمریکا رساندیم و دستگاه دیپلماسی تا سپردن عاملان ترور شهید سلیمانی به دست عدالت تلاش خواهد کرد.
رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور و شهادت حاج قاسم سلیمانی در وزارت امور خارجه گفت: اسامی آن‌ها به دادسرا ارائه شده است، در واقع تعداد کسانی که در اجرای این جنایت مباشر بودند و یا مساعدت کردند زیاد هستند و اسامی تعداد زیادی از آن‌ها در اختیار مقامات قضایی ایران قرار گرفته است. این افراد اتباع حدود سه الی چهار کشور هستند.
پرویز امینی پژوهشگر و مدرس علوم سیاسی، در تحلیل خود چه از نسبت شخصیت سردار قاسم سلیمانی به‌عنوان چهره‌ای ایدئولوژیک با جامعه متکثر امروز ایران، چه از نوع ارتباط فرمانده شهید سپاه قدس به‌عنوان نماد قدرت نظام حاکم با اقشار مختلف اجتماعی و جریان‌های متفاوت سیاسی و چه از شیوه مواجهه گفتاری و کرداری او با مسائل داخلی و حتی در روابط خارجی، به دو ویژگی فردی وی ارجاع می‌دهد؛ منعطف‌بودن و توان شهید سلیمانی در نمایندگی از عموم. تحلیلی که شاید محوری‌ترین معنایش در این جمله امینی نمایان باشد: «اگر امروز سردار سلیمانی بود خیلی از مسائلی که منجر به حوداث اخیر شد اصلاً شکل نمی‌گرفت؛ او شخصیتی قدرتمند برای ایجاد وفاق، تعدیل تعارضات، فهم شرایط اجتماعی و مشورت‌دهی به ساختار حکمرانی بود تا جایی بایستد که التهاب را آرام کند.»
رئیس ائتلاف فتح عراق گفت: فرماندهان شهید؛ حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، نقش مهمی در آزادسازی مناطق عراق از لوث داعش داشتند.
امام جمعه قم با بیان اینکه بسیجی پیرو مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است گفت: بسیج به همین دلیل باعث خشم دشمنان شده و اگر امروز می‌بینیم صدای شیاطین با کینه توزی از رسانه‌های دیکتاتور معابانشان بر علیه بسیج به کار گرفته می‌شود، برای این است که می‌دانند تا روحیه و تفکر بسیجی در میان ملت ایران موج آفرینی می‌کند، آمریکا و صهیونیست‌ها و دنباله رو‌های آن‌ها در منطقه کاری از پیش نخواهند برد.
دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری و رییس پژوهشگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: «عملیات والفجر۸ یکی از سخت‌ترین عملیات‌ها و سرنوشت‌سازترین پیروزی‌ها بود که دشمن مجبور شد به ایران امتیاز بدهد.»
رییس سازمان انرژی اتمی ایران در سفر به استان کرمان در گلزار شهدای کرمان حضور یافت و یاد و خاطره شهیدان به ویژه شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت.
شبکه «المنار» در گزارشی اعلام کرد که رئیس‌جمهور ایران عکس شهید حاج قاسم سلیمانی را در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بالا برد.
مردم ایران چگونه می‌توانند نسبت به اقداماتی که آمریکا انجام داده بی‌تفاوت باشند؟ همچنان در ذهن ملت ایران سوالات جدی وجود دارد. چرا اینقدر ظلم به مردم ایران انجام دادند؟ مگر مردم ایران چکار می‌خواستند انجام دهند؟ مگر مردم ایران به جز استقلال، آزادی و توجه به آرمان‌های خود حرف دیگری دارند؟ چرا اینقدر به ملت ایران ظلم می‌شود؟
چگونه مردم ایران می‌توانند نسبت به اقداماتی که آمریکا انجام داده بی‌تفاوت باشند. همچنان در ذهن ملت ایران سوالات جدی وجود دارد. چرا اینقدر ظلم به مردم ایران انجام دادند؟ مگر مردم ایران چکار می‌خواستند انجام دهند؟ مگر مردم ایران بجز استقلال، آزادی و توجه به آرمان‌های خود حرف دیگری دارند؟ چرا اینقدر به ملت ایران ظلم می‌شود؟
طلسم تجمیع نمایش حماسه و جذب مخاطب که قدمتش به چهل سال رسیده و از سال ۱۳۶۰ که فیلم عقاب‌ها با ۸.۶ میلیون تماشاگر، در این زمینه موفق بود، هیچ فیلمی نتوانسته به چنین موفقیت توامانی دست یابد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ