اصفهان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: دستگاه‌های نظارتی از جمله مجلس و دستگاه قضا درمورد آلودگی هوای اصفهان در سطح کلان مطالبه‌گری و روشنگری کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اصفهان- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: کارخانه ذوب آهن اگر نتواند در مهلت تعیین شده اشکال فنی بخش کُک‌سازی را رفع کند، این مسئله را بطور ویژه پیگیری قضایی خواهیم کرد.
وزیر کشور گفت: مسئله آب سیستان موضوع درجه یک است و دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکل انجام داده است.
مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: مساله آب در خراسان رضوی به نقطه بحرانی خود رسیده است و دانشگاه‌ها باید سهم خود را در حل مساله آب ایفا کند.
رئیس‌جمهور گفت: مسئله بهداشت بر درمان مقدم است. اگر روی موضوع بهداشت پرداخته شود، مردم کمتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.
رئیس شورای شهر تهران گفت:حمل و نقل عمومی اولین مشکل شهر تهران است و ترافیک و آلودگی هوا هم از این مساله ناشی می‌شود.
رئیس فدراسیون فوتبال توضیحات مفصلی درباره برگزاری انتخابات هیئت فوتبال کهگیلویه و بویر احمد ارائه داد.
اصفهان- وزیر کشور با بیان اینکه حقابه رودخانه هیرمند و تالاب هامون حق تاریخی ایران است، گفت: طالبان باید بگذارد که مسئولان ذیربط ما از نزدیک وضعیت را بررسی کنند.
چالش‌هایی که ما در سال جاری با آن‌ها مواجه هستیم، چالش‌های جدیدی نیستند و همان‌هایی هستند که ما هرساله با خود به سال جدید بردیم به طور مشخص ما سال‌هاست درگیر مسئله آب، آلودگی و عدم توسعه ناپایدار هستیم و هر ساله نه تنها بهتر نشده بلکه اوضاع بدتر هم شده است.
نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در دیدار با نماینده جنبش «حماس» تاکید کرد که مسئله فلسطین در قلب امت های اسلامی و عربی جای دارد و همه آزادگان جهان مخالف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.
طبق بررسی‌های علمی، ساختمان‌های بلندمرتبه باعث تضعیف جریان باد می‌شوند و این مسئله در کلان‌شهر تهران نمود عینی پیدا کرده است.
مشهد ـ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز مسئله فراگیری انقلاب در عرصه جهانی قابل پیشگیری نیست و با هیچ مبارزه‌ای نمی‌شود جلوی آن را گرفت.
شهردار تهران به انتقادات برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب در مسئله آلودگی هوای تهران واتکنش نشان داد و گفت: آنها درباره آرزوهایی صحبت کردند که عرضه انجام آن را نداشتند و جز خنده، حرف‌های آنها برای ما هیچی ندارد.
رهبر انقلاب، به روز رسانی انجمن‌های اسلامی با حفظ اصول و مبانی را الزام دیگری برای شرایط امروز دانستند و خاطرنشان کردند: برخی اصول و مفاهیم ثابت و ماندگار هستند همچون اصل عدالت که از هزاران سال قبل وجود داشته و کهنه نمی‌شود اما در شکل اجرای عدالت امکان تغییر و نوآوری وجود دارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مسئله علم و پیشرفت علمی را گفتمان رایج کشور در سالهای اخیر خواندند و تاکید کردند: مسئله پیشرفت علمی و عبور از مرزهای دانش نباید فراموش شود.
عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» تاکید کرد که مسئله اسرا در رأس اولویت های این جنبش قرار دارد و شاید عنوان نبرد آینده با رژیم صهیونیستی باشد.
عضو شورای شهر تهران گفت: همچنین در این نامه به مسئله عدم اهتمام ۲۶ دستگاه تاکید و اعلام کردیم که اگر همه دستگاه‌ها هماهنگ نباشند امیدی به بهبود وضعیت هوا نیست و همچنین چند پیشنهاد دادیم که یکی از آن‌ها کمک به اسقاط واقعی خودرو‌ها است.
به علت وجود نیروگاه حرارتی شازند در غرب اراک، این شهر هر ساله در زمستان با مسئله مازوت سوزی و آلاینده‌ای به نام گوگرد روبروست که کیفیت هوا را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. سال گذشته این نیروگاه از ۲۷ آذر مشغول استفاده از سوخت مازوت شد در نهایت سال ۱۴۰۰، پرونده آلودگی هوا با ۱۶۵ روز ناسالم بسته شد، اما امسال از ۲۰ آبان مشغول مازوت سوزی شد و در حال حاضر سه واحد از این نیروگاه در حال استفاده از مازوت است.
وضعیتی نامطلوب که ماحصل عملکرد جمعی است؛ از مردمی که از برداشتن قدم‌های کوچک برای رفع آلودگی هوا (مثل گرم کردن دمای منازل در حد بهینه در فصول سرد یا پرهیز از سفر‌های تک سرنشین با خودروی شخصی) دریغ می‌ورزند تا مسئولان فعلی و قبلی که انبوه قصور و تقصیر را در کارنامه دارند و برخی از ایشان صف نخست انتقاد از آلودگی هوا را رها نمی‌کنند!
معاون سابق سازمان محیط زیست گفت: ۱۳ دانشگاه درباره حل مسئله آلودگی هوا پژوهش انجام دادند اما توجهی به این پژوهش نشد و براساس آن اقدامی صورت نگرفت.
عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروزه با توجه به تجربه شهر‌ها و کشور‌های مختلف جهان، آلودگی هوا، مسئله پیچیده‌ای نیست؛ بسیاری از آن‌ها با کار علمی، پژوهشی و مطالعاتی و هماهنگی در برنامه ریزی موفق شدند که آلودگی هوا را برطرف کنند، تا کی قرار است این وضعیت تداوم داشته باشد؟ شهروندان از ما سوال می‌کنند چرا ما باید در یک هوای آلوده نفس بکشیم؟ آیا تا به حال به آمار مرگ‌های ناشی از هوای آلوده توجه کرده‌ایم؟ اینکه هوای آلوده چه مقدار ضرر و زیان را متوجه کشور می‌کند؟ تعطیلی راه حل نیست
«عبدالله دوم» ضمن اشاره به تمرکز اردن بر دفاع از مسئله فلسطین گفت که این مسئله جز با استفاده از راهکار عادلانه و جامع که تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس را تضمین کند، حل نخواهد شد.
«عبدالله دوم» ضمن اشاره به تمرکز اردن بر دفاع از مسئله فلسطین گفت که این مسئله جز با استفاده از راهکار عادلانه و جامع که تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس را تضمین کند، حل نخواهد شد.
سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم با بیان اینکه ایران رتبه اول در جهان از لحاظ میزان مصرف انرژی را دارد، گفت: صورت مساله آلودگی هوا در کشور مشخص است و راهکار آن نیز معلوم است.
رئیس شواری عالی سیاسی یمن در پیامی سالروز انقلاب الجزایر را به عبدالمجید تبون رئیس جمهور این کشور تبریک گفت و خواستار این شد که مسئله فلسطین محور نشست سران اتحادیه عرب در الجزایر باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ