تبریز- رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: متوسط معدل دانش‌آموزان در کشور ۱۱.۵ بوده که فاجعه است و باید ریشه یابی شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک توضیح قابل قبول این است که ما تمایل داریم به بوی خودمان عادت کنیم. به عبارت دیگر، به گفته دکتر لورِتا برونینگ، متخصص شیمی مغز و رفتار اجتماعی پستانداران، از آنجایی که ما به طور منظم گاز روده دفع می‌کنیم (به طور متوسط حدود نیم لیتر در روز)، به بوی آن عادت کرده‌ایم.
طبق آنچه در گزارش مرکز آمار آمده است، متوسط درآمد اظهار شده سالانه یک خانوار شهری ١,٦٦٩,٦٤١ هزار ریال بوده که نسبت به سال قبل، ٤٨,٥ درصد افزایش داشته است.
سال ۱۴۰۱ متوسط هزینه خالص سالانه یک خانوار شهری و یک خانوار روستایی به ترتیب ۱۳۷ و ۷۹ میلیون تومان برآورد شده است.
کابین چری eQ ۷ هم با مدل eQ ۵ نسبتا شباهت دارد. فضای داخلی دارای طیف رنگی متضاد بوده و در سطح وسیعی از مواد جیر پوشانده شده و با مواد چوبی و کرومی تزئین شده است. پر توجه‌ترین قسمت، احتمالاً صفحه نمایش دوگانه ۲۴.۶ اینچی است که از یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی کیلومترشمار و یک نمایشگر اطلاعات-سرگرمی ۱۲.۳ اینچی تشکیل شده است. چری ادعا می‌کند که eQ ۷، اولین شاسی بلند سایز متوسط است که به صفحه نمایش دوگانه ۲۴.۶ اینچی در چین مجهز شده است.
قدرت متوسط آرواره‌ی انسان PSI ۱۶۲ (معادل ۱۱ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع) است و با چنین نیرویی می‌توان پوست پسته را شکست. اما این رقم در قیاس با قدرت دیگر جانداران اصلاً به چشم نمی‌آید، در حدی که اگر بخواهید قدرت آرواره‌ی انسان را با دیگر جانداران مقایسه کنید، گونه‌ی انسان رسماً باید جلوی کفتار، لاک‌پشت و حتی پیرانا هم تعظیم کند.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ اینکه می‌گویند در تمام کشور و در میان سه رشته تجربی، ریاضی و انسانی تنها معدل یک دانش آموز پایه دوازدهم در امتحانات نهایی خرداد امسال ۲۰ شده است؟، اظهار کرد: تقریبا همین است. اطلاعاتی که من به دست آوردم تقریبا خبر از همین موضوع داشت.
معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: متوسط فرسایش خاک در ایران ۱۵.۴ تن در هکتار است.
متوسط زمان تاخیر پرواز‌های تاخیردار در اردیبهشت ماه به ۸۴ دقیقه رسید و نسبت به اردیبهشت ۱۴۰۲، پنج دقیقه کاهش یافت؛ همچنین تنها ایرلاین ایران‌ایرتوز متوسط تاخیرهایش بیشتر از ۱۰۰ دقیقه بود و به ۱۰۶ دقیقه رسید.
رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: متوسط مالیات ماهانه اصناف مشمول تبصره ماده ۱۰۰، ۲۹۰ هزار تومان است.
رئیس مدیریت انرژی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: در سال ۱۴۰۱ نسبت به متوسط عملکرد سال های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۸، معادل بیش از ۲۰۵ هزار بشکه نفت خام، ارتقاء عملکرد انرژی داشته است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز اهمیت درس تفکر و سواد رسانه‌ای بیش از گذشته برای ما ملموس شده است.
اصفهان- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها تاثیر نمرات نهایی در کنکور امسال ۴۰ درصد قطعی است و نتیجه آزمون کنکور با نمره ۶۰ درصدی تعیین خواهد شد.
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: پیش نویس تفاهم نامه ارتقا همکاری‌های تجاری وصنعتی ایران با کشور مالی در حوزه بنگاه‌های کوچک و متوسط و شهرک‌های صنعتی با همکاری وزارت امورخارجه تدوین می شود.
بر اساس جدیدترین آمارهای اقتصادی منتشر شده از سوی بانک مرکزی متوسط نرخ دلار در بهمن ماه سال گذشته در بازار غیر رسمی کمتر از ۴۵ هزار تومان بوده است.
پاییز ۱۴۰۱ متوسط قیمت سیب زمینی ٩٧٦٥٠ و پیاز ٧٣٧٩٩ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ١٢٨.٢ و ١٣٧.٩ درصد افزایش داشته است.
در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن، اقلام گوشت گوسفند با ۲۱.۸ درصد، گوشت گاو یا گوساله با ١٣.٢ درصد، ماهی قزل آلا با ١٢.٢ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌ اند.
در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به شیرخشک با ۳.۵درصد وتخم مرغ با ٣.١درصد است. همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به روغن مایع با ۱.۴درصد بوده است.
اگرچه سطح پوشش برفی کشور به ۱۴ درصد مساحت ایران رسیده، اما از نظر میزان آب معادل برف، نسبت به متوسط آمار ۲۱ سال گذشته، ۲۱ درصد کاهش داریم.
اگرچه سطح پوشش برفی کشور به ۱۴ درصد مساحت ایران رسیده، اما از نظر میزان آب معادل برف، نسبت به متوسط آمار ۲۱ سال گذشته، ۲۱ درصد کاهش داریم.
عامل مهم افت معدل در دوره متوسطه این است که همه چیز آموزش را به شغل آینده، رتبه کنکور، دکتر و مهندس‌شدن فرزندمان گره زده‌ایم و از هدف اصلی که پرورش شهروند و انسان خوب در این جهان نو به نو شده و در حال تغییر است، غافل شده‌ایم.
تبریز- رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: متوسط معدل دانش‌آموزان در کشور ۱۱.۵ بوده که فاجعه است و باید ریشه یابی شود.
مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: تعداد نیروی انسانی متخصص در ایران ۷۵۰ نفر در یک میلیون نفر جمعیت است و این میزان در کشور سنگاپور ۶۱۷۳ نفر در یک میلیون نفر و در کشور دانمارک ۶۳۷۴ نفر در یک میلیون نفر است. سیف ادامه داد: اینکه گفته می‌شود میزان IQ ایران بالاتر از جهان است، هیچ داده و مدرک برای اثبات آن نداریم، ولی بر اساس آمار‌های جهانی میزان IQ جامعه ایرانی به طور متوسط بین ۸۰ تا ۸۵ است.
سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه متوسط راندمان نیروگاهی ایران از برخی کشورهای اروپایی بالاتر است گفت: در حال ساخت نیروگاه با راندمان بالای ۵۰ درصد هستیم.
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با بیان اینکه سهم مناطق محروم در کنکور با تأثیر قطعی معدل افزایش می‌یابد، گفت: رتبه‌های یک تا ۱۰ کنکور امسال، هیچکدام در دروس خودشان در امتحانات نهایی، نمره ۲۰ کسب نکرده بودند و در بعضی از دروس که در کنکورشان تأثیر نداشت، نمره در حد دانش‌آموز متوسط کسب کرده بودند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ