وزارت ارتباطات به منظور تولید سیستم عامل بومی فراخوانی منتشر کرده و از تولیدکنندگان سیستم عامل موبایل دعوت به همکاری کرده است. این فراخوان درحالی منتشر شده است که کسب‌وکارها با مشکلات پیش‌آمده از فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. از طرفی تجربه‌های ناموفق می‌گوید، این مدل تولیدات بومی استقبال کاربران را به همراه ندارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
OpenAI رسماً اعلام کرد که طی روز‌های آینده، نسخه اندروید اپلیکیشن چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT را عرضه خواهد کرد.
فروشگاه‌های اپلیکیشن در اندروید ۱۴ می‌توانند درباره نصب آپدیت‌ها از محلی غیر از همان فروشگاه به کاربر هشدار دهند.
گوگل حالا در گفتگو با ۹ to ۵ Google، هویت برند جدید اندروید را تأیید کرده است. بااین‌حال، گفته شده که اطلاعات بیشتر دراین‌باره در آینده منتشر خواهد شد.
طبق گزارشی جدید احتمالا گوگل در نسخه آتی اندروید قابلیت مشاهده سلامت باتری را برای کاربران عرضه کند.
تحقیقات شرکت امنیتی آی‌تی ایست (ESET) نشان داد که برنامه اندروید، «iRecorder — Screen Recorder»، تقریباً یک سال پس از اینکه برای اولین بار در گوگل‌پلی فهرست شد، کد مخربی را به عنوان به‌روزرسانی برنامه معرفی کرد.
یکی از بهترین ویژگی‌های اندروید به iOS 17 اضافه می‌شود
سهم بازار اندروید ۱۳ در میان دستگاه‌های اندروید، در مقایسه با ژانویه دو برابر شده و از پنج درصد، به ۱۲.۱ درصد رسیده است. این عملکرد با گذشت هشت ماه از انتشار اندروید ۱۳، حاصل شده و در مقایسه با اندروید ۱۲ که تقریبا یک سال پس از انتشار، ۱۳.۳ درصد سهم داشت، بهبود نشان می‌دهد.
با رسیدن به ساعت یک دقیقه بامداد دوم فروردین درحالی که امسال برخلاف سال‌های گذشته ساعت کشور یک ساعت به جلو نرفته بود، بسیاری از سرویس‌های موبایلی، بانکی و اینترنتی و گجت‌های تحت اندروید و ویندوز برای یک ساعت دچار اختلال شدند، چون بسیاری از سرور‌های بین المللی تغییر ساعت تابستانی را برای ایران هم لحاظ کردند. اتفاقی که نیاز به هماهنگی وزارت ارتباطات در این زمینه داشته است.
میشال رحمان می‌گوید یکی از دلایلی که احتمالاً باعث شده است گوگل توسعه اندروید ۱۵ را زودتر آغاز کند، کمبود فرصت برای پیاده‌سازی برخی قابلیت‌های جدید در اندروید ۱۴ است. این نسخه در بهار امسال در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل معرفی خواهد شد و انتظار می‌رود که در نیمه دوم سال به‌صورت رسمی منتشر شود.
ناوبری سه دکمه‌ای مدت‌هاست که حالت پیش فرض اندروید نیست، اما اگر آن را از دست دادید، می‌توانید به راحتی آن را برگردانید. از Settings به System, Gestures بروید و سپس روی System Navigation ضربه بزنید. پیمایش اشاره‌ای به‌طور پیش‌فرض انتخاب می‌شود، اما می‌توانید روی ناوبری ۳ دکمه ضربه بزنید تا دکمه‌ها در پایین صفحه ظاهر شوند.
برخی از کمپانی‌های گوشی‌ساز قابلیت مخفی کردن اپلیکیشن‌ها در گوشی‌های اندرویدی را به کاربرانشان می‌دهند. البته مخفی کردن برنامه‌ها در بسیاری مواقع می‌تواند منجر به گمراه شدن کاربر شود.
یکی از این ویژگی‌ها اندروید شامل ابزارک‌ها (ویجت‌ها) یا برنامه‌هایی است که کاربر را قادر می‌سازد تا عملکردی را انجام دهد یا به یک سرویس دسترسی پیدا کند.
مؤسسه فناوری هند به‌تازگی با برگزاری کنفرانسی از یک سیستم عامل موبایل جدید به نام BharOS رونمایی کرده است که انشعابی از پروژه متن‌باز اندروید (AOSP) محسوب می‌شود و بر قابلیت‌های امنیتی و حریم خصوصی تمرکز دارد.
کاربران اندروید از قابلیتی در دستگاه‌های خود مطلع شده‌اند که می‌تواند صفحه اصلی آن‌ها را کارآمدتر کند.
آنطور که به نظر می‌رسد، قابلیت‌های اندروید ۱۳ شامل بسیاری از شخصی‌سازی‌ها و قابلیت‌های حفظ حریم خصوصی را که غول جستجو با اندروید ۱۲ سال گذشته معرفی کرد، ادامه خواهد داد.
اندروید هشداری برای کاربران خود در مورد برنامه‌های بالقوه مضر صادر کرده است.
تنظیمات حالت توسعه‌دهنده می‌توانند اطلاعات بیشتری در مورد نحوه عملکرد دستگاه اندروید به شما بدهند؛ برای مثال می‌توانید تاثیر برخی برنامه‌ها و بازی‌ها را بر روی حافظه رم خود آزمایش کنید یا اطلاعات بیشتری برای عیب‌یابی مشکلات به دست آورید.
هشدار زلزله در اندروید گوگل چگونه فعال می‌شود؟
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: پلتفرم گوگل پلی متعلق به شرکت گوگل، با استفاده از موقعیت انحصاری خود در گوشی‌های اندروید و بدون اطلاع قبلی در اقدامی خارج از عرف، فرآیند محدودسازی برخی از برنامه‌ها و پلتفرم‌های پرکاربرد ایرانی را به بهانه حمایت از حریم خصوصی کاربران آغاز کرده است.
فروشگاه نرم‌افزار‌های اندروید روز جمعه به‌طور ناگهانی یک نرم‌افزاری موبایل ایرانی که ادعا دارد می‌تواند همزمان جانشین اینستاگرام، واتساپ، پرداخت‌ساز‌ها و سایت‌های پخش فیلم باشد را خطرناک معرفی کرد و خواستار حذف آن از گوشی‌های همراه شد، اما تنها چند ساعت بعد خودش به سختی مجازات شد
اطلاع از وضعیت باتری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند اپل است که گوگل اکنون در نسخه بتای عمومی اندروید ۱۳ این قابلیت را ارائه کرده است.
اندروید اخیرا ۷ ویژگی جدید سیستم عامل اندروید ۱۳ را معرفی کرده است که در این مطلب به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.
مالکان دستگاه های پیکسل که سیستم عامل دستگاهشان را به اندروید۱۳ ارتقا داده اند، نمی توانند از شارژ بی سیم استفاده کنند.
نسخه نهایی سیستم عامل اندروید ۱۳ سرانجام آماده شد و قرار است این نرم افزار از امروز در اختیار کاربران گوشی‌های پیکسل شرکت گوگل قرار بگیرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ