منابع خبری از اغتشاش و نا آرامی در یک مرکز امنیتی در منطقه بانو واقع در شمال غربی پاکستان و گروگانگیری خبر دادند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رصد تحرکات جدید مقامات نظامی و امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد گویا واشنگتن و تل‌آویو در حال پیاده‌سازی توطئه و فتنه‌ای جدید در غرب آسیا و در داخل ایران هستند.
نماینده ایذه در مجلس گفت: مردم شهیدپرور ایذه از اتفاقات اخیر که عده‌ای آشوبگر عامل آن هستند، ابراز بیزاری کرده و از مسئولان امنیتی می‌خواهند که با عوامل اغتشاشات برخورد جدی کنند.
رئیسی با اشاره به جنگ ترکیبی اخیر و ایجاد اغتشاش و ناآرامی در کشور، هدف دشمن را القای تغییرات مورد نظر خود در ادراک و شناخت مردم دانست و گفت: داشتن نگاه تحولی و اشراف به دانش و اطلاعات روز، در کنار شناخت دقیق ماهیت این تهدیدات، از ضروریات مقابله با دشمن در عرصه جنگ ترکیبی اخیر است.
معاون امور بین الملل قوه قضائیه با بیان اینکه تجمعات مسالمت‌آمیز در ایران حق مردم است، گفت: ایجاد اغتشاش و خشونت و قتل مردم و مدافعان امنیت را نمی‌توان تجمع مسالمت‌آمیز نامید.
وزیر کشور گفت: بین اغتشاش و اعتراض تفاوت وجود دارد و ما اعتراض معقول را قبول داریم.
تقی آزاد ارمکی، از برجسته ترین جامعه شناسان کشور در واکنش به عملکرد صداوسیما در اعتراضات اخیر به دیده‌بان ایران گفت: صداوسیما توانایی تمیز بین چیزی به نام فروریختن، انقلاب، شورش، اغتشاش، تغییر و اصلاح را ندارد چرا که اساسا نسبت به تغییر و اصلاح حساس هست.
نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: اعتراض مسالمت‌آمیز با اغتشاش و ایجاد ناآرامی در کشور تفاوت دارد و باید با افرادی که در کشور آشوب به پا می‌کنند، برخورد قاطع شود.
باید به گونه‌ای عمل کرد که این قضایا اصلا رخ ندهد. در تحلیل این نارامی ها باید پرونده اعتراض را از اغتشاش و سخن داخل را از سخن دشمن جدا کنیم. به هر حال دشمن اگر دشمنی نکند که دوست می شود و خاصیت دشمن، دشمنی و استفاده از نقاط ضعف است
باید به گونه‌ای عمل کرد که این قضایا اصلا رخ ندهد. در تحلیل این نارامی ها باید پرونده اعتراض را از اغتشاش و سخن داخل را از سخن دشمن جدا کنیم. به هر حال دشمن اگر دشمنی نکند که دوست می شود و خاصیت دشمن، دشمنی و استفاده از نقاط ضعف است
بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: این حجم اقدامات رسانه‌ای متحدانه درست بعد از یک اتفاق ناگوار در ایران این موضوع را نشان میدهد که ایجاد ناآرامی و اغتشاش در ایران برنامه ریزی شده بود .
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اغتشاش و تخریب اموال عمومی در هیچ‌جای جهان تحمل نمی‌شود و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.
خاتمی ضمن بیان اینکه همراهی نکردن مردم، دشمن را در اغتشاشات ناکام گذاشت گفت: به عنوان حوزوی باید بگوییم حوزه انقلابی بوده، انقلاب را آفریده و انقلابی خواهد ماند. نسلی که در این مدرسه و امثال این مدرسه پروریده می‌شوند، باید خود را پاسدار انقلاب بدانند و این است که اسلام را حفظ می‌کند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت گفت: مشکلات اقتصادی در کشور زیاد است و چالش‌های بسیاری وجود دارد اما اعتراض و اغتشاش با هم تفاوت دارد و ما از قوه قضائیه انتظار رسیدگی دقیق داریم.
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: آنچه پیش آمد قلوب مردم را جریحه دار کرد اما ملت ایران بار دیگر مرز بین اعتراض و اغتشاش را تشخیص دادند.
اژه‌ای رئیس قوه قضائیه گفت: اگر اعتراض با آشوب، اغتشاش و غارت اموال عمومی و مردم همراه شد، اگر اعتراض با فحاشی، آتش زدن اموال مردم، ایجاد ناامنی و کشتار مردم همراه شد، دیگر اعتراض نیست.
گردش شبانه در تهران این مقوله را در ذهن جای داد که رسانه‌های دشمن به‌دنبال القای ناامنی، ناآرامی، اغتشاش و آشوب در کشور هستند؛ حال آنکه حضور میدانی حاکی از آرامش و زندگی عادی شهروندان است.
پس از گذشت دو هفته از فوت مهسا امینی، فرصت مغتنمی است تا نخستین افرادی که با ناآگاهی از تمام ماجرا، ژست دانای کل به خود گرفتند و احساسات مردم را تحریک کردند را بشناسیم.
کلکسیون پرونده‌ها و جرائم فائزه هاشمی شب گذشته با بازداشت وی تکمیل شد. او این بار هم همچون اغتشاشات سال‌های گذشته مردم را به آشوب‌های خیابانی دعوت کرده بود.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: باید اعتراضات مردم را به رسمیت بشناسیم و با اغتشاش برخورد کنیم. ما با هرگونه اغتشاش مخالفیم و به عبارت دیگر می‌گوییم اعتراض آری و اغتشاش هرگز.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: باید با مردم کنار بیاییم و زبان عذرخواهی و اعتذار از مردم داشته باشیم. شاید در همین حادثه خانم مهسا امینی با عذرخواهی وزیر کشور بسیاری از مسائل حل می‌شد. باید زبان عذرخواهی را یاد بگیریم. جلب حمایت مردم و جذب همکاری و رضایت و پشتیبانی آنان، بزرگترین عامل تقویت نظام و پایداری آن است.
وزارت کشور با صدور اطلاعیه‌ای در واکنش به حوادث و نا آرامی‌های چند روز اخیر تاکید کرد مقابله با اغتشاشات برای صیانت از حقوق شهروندی با رعایت تمام ضوابط قانونی و شرعی، دنبال خواهد شد.
این روز‌ها همزمان با وقایع مهمی که در کشور و به خصوص در عرصه سیاست خارجی رخ می‌دهد، شاهد هستیم که مرگ ناگوار یک بانوی سقزی موجب شده تا موجی از واکنش و احساس همدردی در میان مردم و فضای مجازی ابراز شود. این واکنش‌ها که از چند روز پیش و همزمان با دستگیری این بانو شروع شده با خبر فوت او شدت پیدا کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ