وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در درگیری بین نیروهای ارتش این کشور و ارتش اوکراین، بیش از ۳۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مقامات نظامی روسیه اعلام کردند یک جنگنده سوخو-۳۰ ارتش این کشور ساعاتی پیش در منطقه کالینینگراد سقوط کرده است.
وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: رزمایش دریایی سپر اقیانوس-۲۰۲۳ با مشارکت ۳۰ کشتی جنگی و ۲۰ کشتی پشتیبانی در کنار حدود ۶ هزار پرسنل نظامی در دریای بالتیک آغاز شد.
رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که تقویت توان نیروی دریایی این کشور از اهداف کلان نیروهای نظامی روسیه است.
آیت الله حسن صانعی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر جمعه - ۳۰ تیرماه - در سن ۸۹ سالگی درگذشت.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اقامه دین، شرط توفیق و سعادت است، گفت: مردم عاقل‌تر از این هستند که دنبال هر شعار عاری از دین راه بیفتند. قیام ۳۰ تیر این حقیقت را بر ما ثابت کرد. در مسئولیت‌های کشور و موقعیت‌های مختلف هم تا زمانی که پرچم دین برافراشته باشد، دشمن بر ما مسلط نمی‌شود، خدا پشتیبان شماست، شما را هدایت می‌کند و به‌پیش می‌روید، اما اگر شما دین را رها کردید، اولین نقطه سقوط و شکست فرامی‌رسد بنابراین باید به این نکته توجه داشت که افراد در زاویه با دین و ولایت در عرصه‌های نظام قدرت ظهور نداشته باشند.
مرکز پرونده، گروه تحقیقاتی روسیه، ادعا می‌کند که اسنادی در اختیار دارد که نشان می‌دهد ژنرال سوروویکین یکی از ۳۰ افسر ارشد نظامی و اطلاعاتی است که اعضای «بسیار مهم» گروه واگنر هستند.
«پوتین» قانونی را امضا کرد که براساس آن هر فردی که قانون حکومت نظامی را نقض کند به مدت ۳۰ روز بازداشت می‌شود.
کیهان نوشت: مرحوم‌هاشمی ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ در اجلاس آموزش و پرورش و در اثر مشورت‌های نادرست و گمراه کننده برخی اطرافیان گفته بود: «اگر می‌بینید آلمان و ژاپن این روز‌ها محکمترین اقتصاد دنیا را دارند، این‌ها بعد از جنگ جهانی دوم از اینکه نیروی نظامی داشته باشند محروم شدند...
وزیر دفاع روسیه از کشته شدن ۳۵۰ نظامی و انهدام ۳۰ تانک اوکراین در حمله پیشگیرانه روسیه در محور زاپروژیا خبر داد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد این اتحادیه به ارائه کمک به اوکراین ادامه می‌دهد.
سیدحسین حجتی رئیس سازمان حراست کل کشور با بیان اینکه دشمن با شعار «زن، زندگی، آزادی» به‌دنبال مخدوش کردن نظام خانواده بود، گفت: در اغتشاشات اخیر دشمن با استفاده از روش‌های ترکیبی به صحنه آمد، اما حدود ۳۰ هزار نفر از نیرو‌های حراست در سراسر کشور برای مبارزه با این فتنه در کنار سایرین پای کار آمدند.
سخنگوی ناتو اعلام کرد که دبیرکل این ائتلاف نظامی، دوران ۹ ساله دبیرکلی خود را تمدید نخواهد کرد و ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ (۸ مهر ۱۴۰۲) کناره‌گیری می‌کند.
«درست است که این اواخر نزدیکی آذربایجان با اسرائیل بیشتر شده، اما موضوع جدیدی نیست و حدود ۳۰ سال است که این دو رابطه‌شان را حفظ و گسترش داده‌اند. در خصوص حضور شناور‌ها هم درست است که برای نخستین بار رخ داده، اما این صرفا به معنی مانور سیاسی است. به طور کلی باید این اقدامات آمریکا و اسرائیل را در راستای طرح «صلح ابراهیم» تحلیل کنیم نه حمله نظامی به ایران.»
بنا به آخرین گزارش وزارت دفاع روسیه، در نبردهای شبانه روز گذشته در منطقه دونتسک ۳۰نظامی اوکراینی کشته شدند.
پایگاه اینترنتی اینسایدر مانکی در یک بررسی، ۲۵ ارتش قدرتمند جهان را در سال ۲۰۲۲ شناسایی و رده‌بندی کرده است که در این رده‌بندی علاوه بر این‌که کلیت هزینه‌های نظامی آنها در نظر گرفته شده، با توجه به اتکای شدید جنگ های مدرن به نیروهای هوایی و دریایی، در معیارهای مشخص شده ۵۰ درصد هزینه نظامی، ۳۰ درصد تعداد کل جنگنده‌های نیروهای هوایی و ۲۰ درصد تعداد زیردریایی‌ها مورد توجه بوده‌اند. همچنین در این رتبه‌بندی، ایران در یازدهمین رتبه و قطر در آخرِ فهرست، یعنی جایگاه بیست و پنجم قرار گرفته‌اند.
رسانه‌های آمریکا اعلام کردند در ۳۰ روز گذشته دست‌کم ۴ نظامی نیروی دریای این کشور در پایگاهی در ایالت ویرجینیا خودکشی کرده‌اند
وزیر دفاع روسیه گفت که از ماه فوریه تاکنون تعداد نیروهای نظامی ناتو در اروپای مرکزی و شرقی ۲.۵ برابر افزایش یافته و به بیش از ۳۰ هزار نفر رسیده است.
یک هواپیمای نظامی روسیه از نوع سوخو-۳۰ روز یکشنبه بر روی یک ساختمان مسکونی دو طبقه در شهر ایرکوتسک سیبری سقوط کرد و دو خلبان آن کشته شدند.
طبق گزارش بخش آلمانی وبسایت «بیزنس اینسایدر» برلین به طور قابل توجهی از الزامات ناتو در حفظ ذخایر برای حداقل ۳۰ روز جنگ عقب است. گفته شده که این مشکل سال‌هاست شناسایی شده، زیرا مانور‌های نظامی دچار کمبود ذخایر بوده‌اند. این کمبود از زمان آغاز ارسال سلاح از سوی آلمان به همراه بسیاری دیگر از کشور‌های غربی به اوکراین تشدید شده است.
یکی از صفحات مجازی خارجی در اینستاگرام با کلاهبرداری مدعی شده برای نجات زنان ایرانی و پایان دادن به فعالیت نیروهای نظامی ایران به ۳۰ هزار دلار نیاز دارد!
سران ۹ کشور از ۳۰ کشور عضو ناتو در بیانیه‌ای مشترک ضمن تأکید بر تشدید کمک‌های نظامی و مالی به اوکراین، از پیوستن سریع کی‌یف به این سازمان نظامی حمایت کردند.
آخرین خبر از عراق حاکی از آن است که شمار کشته ها در نتیجه نا آرامی های اخیر در این کشور به ۳۰ نفر رسیده است.
عضو مجمع فدراسیون فوتبال گفت: ساعت ۴:۳۰ بامداد گفتند انتخابات فدراسیون برگزار می‌شود.
گردان های قدس (سرایا القدس) شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره درگیری های صبح امروز در نابلس بیانیه ای صادر کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ