حوالی آرامگاه ابن بابویه در شهرری برجی آجری سر به فلک کشیده‌ای با قدمت ۹۰۰ ساله، گوشه‌ای از تاریخ ایران زمین را درگوشه دل خود جای داده است. این برج در عهد سلجوقی و احتمالا در زمان انتقال پایتخت از نیشابور به ری به دستور طغرل بیک؛ مؤسس سلسله سلجوقیان ساخته شده است و برای همین به این نام شناخته می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دوچرخه سوار معلول اسپانیایی در مسابقات جهانی قهرمان شد و با وجود اینکه هر دو دست او قطع شده ساعت مچی جایزه گرفت.
برای حفظ سلامت خود و پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست، تا حد امکان از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر از حضور در فضای باز و در معرض تابش نور خورشید خودداری کنید.
خورشید با سرعت 828000 کیلومتر در ساعت در حال گردش به دور کهکشان راه شیری است. بر این اساس، خورشید 230 میلیون سال طول می کشد تا یک گردش کامل به دور کهکشان راه شیری انجام دهد.
یک دستگاه سواری سمند که با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت در اهواز مشغول رانندگی بود در اتفاقی ترسناک چپ و لحظه وقوع این حادثه واکنش‌های زیادی را برانگیخت.
یک دستگاه سواری سمند که با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت در اهواز مشغول رانندگی بود در اتفاقی ترسناک چپ و لحظه وقوع این حادثه واکنش‌های زیادی را برانگیخت.
ساعت ۱۸ و ۴۸ دقیقه عصر امروز به‌دلیل بروز نقص فنی در یکی از وسایل بازی شهر بازی پارک ناژوان اصفهان ۹ نفر نوجوان حدود۱۳ تا۱۵ سال مصدوم شدند.
حدود ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه روز گذشته، شخصی با یک دستگاه خودرو پراید به قصد اخاذی به داروخانه‌ای در شهرک صدرا در شیراز مراجعه و با یک قبضه اسلحه گرم اقدام به تهدید، تیراندازی و گروگان گرفتن پنج تن از عوامل داروخانه و شهروندان حاضر در آن مکان می‌کند.
ویدیویی از بازسازی تصادف مرگبار با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را ببینید. منبع: خبرفوری
یک نیسان جی‌تی‌آر با سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت در اتفاقی ترسناک، دجار نقص فنی وحشتناکی شد. منبع: خبرفوری
زمانی که حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه درباره طولانی بودن زمان سفر از تهران به پکن صحبت کرد، وزیر خارجه عربستان پاسخ داد: پرواز ریاض_تهران بیش از دو ساعت نیست.
ساعت ۲ بامداد امروز یک موتور سوار چهار چرخ با انجام حرکات عجیب در بزرگراه یادگار امام تهران دیده شد.
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در یک گفتگوی تلویزیونی بازنشستگان را به رنج بیشتری دعوت کرد. این درحالیست که او فراموش کرده بود ساعت مچی ۸۰ هزار یورویی‌اش را دستش نبندد.
جواهرسازی کارتیه فرانسه ساعتی با قیمت ۱۳۵ هزار دلار را روانه بازار کرده است که روی آن، شکل صورت یک پلنگ با ۹۰۰ دانه طلا طراحی شده است.
این افراد به‌علت نقص فنی یکی از مینی‌بوس‌ها در میانه راه گرفتار می‌شوند و حدود ۲۴ ساعت به‌دلیل ناآگاهی از مسیر در شرایط جوی گرفتار می‌شوند و این ساعات را بدون آذوقه و وسایل گرمایشی به‌سر می‌کنند.
وزیر بهداشت ترکیه یک دختربچه را پس از گذراندن۱۵۰ ساعت زیر آوار معاینه کرد.
تیم‌های امداد و نجات ايران و ترکیه در يك عمليات جستجوى مشترك یک پدر و دختر خردسال را كه بعد از ١٣٠ ساعت در زیر آوار خانه فروریخته‌شان زنده مانده بودند، نجات دادند.
فیلمی از نحوه جابجایی کارکنان شهرداری تهران در ساعت ۶ صبح و زیر بارش برف و سرمای هوا در فضای مجازی بازتاب فراوانی داشته است.
ساعت ۱۲ و ده دقیقه روز شنبه در خیابان بهشت تهران یک موتورسوار از سوی دو سارق باقمه مورد سرقت قرار گرفت.
در ساعت ۶ بعد از ظهر روز ۱۵ دسامبر، شخصی از سقوط یک شهاب سنگ مشکوک در Pinghu، Hangzhou عکس گرفت «گلوله آتشین»در ژجیانگ از آسمان سقوط کرد.
بزرگ‌ترین ساعت آفتابی جهان است؛ برجی با ۹ قرن قدمت که دقت بی‌نظیر آن در محاسبه زمان نشان می‌دهد ایرانی‌ها تا چه اندازه حساب گذر زمان را نگه می‌داشتند. برج طغرل در شهر ری که در زمان سلجوقیان بنا شد، هنوز هم مثل ساعت کار می‌کند و اگر طرز کار آن را بدانید، از دقت آن در محاسبه زمان شگفت‌زده خواهید شد.
ساعت حدود چهار می‌شود که آقای نیک‌فرجام تصمیم خودش را می‌گیرد: به شدت نگران توله‌ها بودم، آن منطقه هم آنتن ندارد و امکان تماس با هیچ‌کسی را نداشتم. از یک طرف می‌دانستم که اگر توله‌ها را با خودم ببرم، شاید دیگر مادرشان سراغ‌شان نیاید، از طرفی حدس می‌زدم یوزپلنگ مادر با خطری مواجه شده و تصمیم گرفته جای توله‌ها را عوض کند و شاید همین حین دچار حادثه شده باشد و اصلا برنگردد، اگر توله‌ها را همان‌جا رها می‌کردم احتمال برگشتن مادرشان از اینکه از گرسنگی بمیرند و یا طعمه حیوانی شوند، کمتر بود، پس تصمیمم را گرفتم و توله‌ها را با بدون اینکه دستم به آن‌ها بخورد، با یک گونی برداشتم.
باستان شناسان در جریان حفاری در شهر آیزانوی یک ساعت آفتابی مرمری را پیدا کردند که قدمت آن به دوران روم می‌رسد.
دیوید بکهام کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس و ستاره اسبق باشگاه‌های منچستریونایتد و رئال مادرید، ۱۳ ساعت در صف انتظار ماند تا به ملکه الیزابت دوم ادای احترام کند و در نهایت با چشمانی اشکبار آنجا را ترک کرد.
جدیدترین وسیله نقلیه طراحی شده توسط زاپاتا که بر اساس فناوری توربین کوچک او ساخته شده است، یک صندلی از جنس فیبر کربن است که نیروی آن توسط ۱۰ جت کوچکی تامین می‌شود. این صندلی پرنده را می‌توان به نوعی مانند پهپاد‌های مولتیکوپتر سرنشین دار کوچک دانست که می‌تواند علاوه بر پرواز عمودی، با حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت به صورت افقی پرواز کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ