کلیسای واتیکان در بیانیه‌ای رسمی، بابت اظهارات نژادپرستانه رهبر کاتولیک‌های جهان علیه چچن‌ها و بوریات‌ها از روسیه عذرخواهی کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد این کشور آماده است تا از میانجی‌گری واتیکان در بحران اوکراین استقبال کند.
رئیس‌ جمهور اوکراین امروز پس از سفر به رم وارد واتیکان شد و با «پاپ فرانسیس» دیدار کرد.
حمید معصومی نژاد تصاویری را از داخل پادگان نظامی واتیکان برای اولین بار منتشر کرد. سرباز واتیکان تا ۵ سال حق ازدواج ندارد.
در بیانیه‌ی واتیکان آمده است: پاپ در روز‌های اخیر در نفس کشیدن دشواری داشت، اما مبتلا به کووید نشده است.
نیکاراگوئه روابط دیپلماتیک خود با واتیکان را به حالت تعلیق درآورد.
رئیس جمهور ونزوئلا در یک مصاحبه مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه را جنگجوی بزرگ و پاپ واتیکان را یک معجزه‌گر توصیف کرد.
طی دو سال گذشته و در میان گزارش‌های متعدد مبنی بر سوء استفاده از کودکان زیر سن قانونی در کلیسای لهستان، واتیکان چندین مقام عالی رتبه کلیسا را به دلیل پنهان‌کاری درباره این موضوع خلع لباس یا تحریم کرده است.
به گفته یک کشیش ناشناس، پس از مرگ پاپ بندیکت شانزدهم، گروهی از کاردنیال‌های کلیسای واتیکان با طراحی «توطئه‌ای مخفی» قصد داشتند «پاپ فرانسیس» را مجبور به استعفا کنند.
هزاران نفر صبح روز دوشنبه به واتیکان رفتند تا آخرین وداع را با پاپ فقید بندیکت شانزدهم انجام دهند که روز شنبه در سن ۹۵ سالگی درگذشت. جنازه وی امروز به کلیسای قدیس پطرس واتیکان منتقل می‌شود تا به مدت ۳ روز افراد بتوانند از نزدیک مراسم وداع را به جا بیاورند. جنازه روز پنجشنبه آینده در مراسمی با حضور پاپ فعلی در یکی از سرداب‌های کلیسا دفن خواهد شد.
رهبر پیشین کاتولیک‌های جهان امروز شنبه در سن ۹۵ سالگی در واتیکان درگذشت.
جوزف آلویسیو راتزینگر (Joseph Aloisius Ratzinger) ملقب به پاپ بندیکت شانزدهم امروز در محل اقامت خود در شهر واتیکان درگذشت. این پاپ آلمانی پس از کناره‌گیری از رهبری کاتولیک‌های جهان در واتیکان اقامت گزیده بود.
زمانی که بندیکت شانزدهم در سال ۲۰۱۳ به دلیل کهولت سن استعفا داد، اولین پاپ در ۶۰۰ سال گذشته بود که از این مقام کناره‌گیری کرد. کاردینال آلمانی با نام یوزف راتسینگر در آوریل ۲۰۰۵ به عنوان رهبر کاتولیک‌های جهان انتخاب شد و نام بندیکت را برای خود برگزید.
سرویس اطلاعات خارجی روسیه درباره آگاهی رهبر کلیسای کاتولیک‌ در فاصله سال‌های ۱۹۳۹ تا ۱۹۵۸، از حمله آلمان نازی به شوروی سابق افشاگری کرد!
واتیکان پیشنهاد کرد تا در صورت تمایل روسیه و اوکراین، می تواند میزبان مذاکرات میان این کشورها باشد.
عبدالله دوم امروز چهارشنبه در سفری رهسپار واتیکان و انگلیس شد تا با مقامات ارشد این دو کشور دیدار کند.
یک سخنگوی واتیکان به خبرگزاری فرانسه گفت که نگهبان احتمالاً دچار افت فشار خون شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ