سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر لزوم ترویج و آموزش قانون اساسی، گفت: می‌توانیم در این زمینه مثلاً فرهنگسرای قانون اساسی، پارک قانون اساسی و یا موزه قانون اساسی راه‌اندازی کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
همچنین در این جلسه دکتر «محمدرضا مخبر دزفولی» به اتفاق آرا به عنوان رئیس جدید فرهنگستان علوم انتخاب و از تلاش‌ها و خدمات ۲۵ ساله دکتر «داوری اردکانی» به این مجموعه علمی قدردانی شد.
در جلسه امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی،‌ محمدرضا مخبر دزفولی به عنوان رئیس جدید فرهنگستان علوم انتخاب شد.
قائم مقام فرهنگستان علوم، انتقاد خود را در عرصه سیاست بین‌الملل عنوان کرد و ادامه داد: در نقد به سیاست بین‌الملل می‌توانیم بگوییم تکلیف تعاملات بین الملل ما واضح نیست و باید روی این مسئله تامل کنیم. در اینجا برگزاری این کنگره امیدبخش و نشان مثبتی است، چرا که از بستر دانشجویی استفاده می‌شود و دانشجویان و جوانان پرتحرک، با نشاط و آرمان‌گرای حقیقت‌بین در چارچوب واقعیات، آرمان‌های خود را ترسیم می‌کنند.
قائم مقام فرهنگستان علوم گفت: من فکر می‌کنم در این ۴۴ سال به دلایل گوناگون که بخشی از آن خارج از اراده ملی و حکمرانان ما بوده است، نواقصی داشته‌ایم و از یک آشفتگی و وجه غیر پایدار در سیاست بین‌الملل برخوردار بوده‌ایم. اگر ایران بخواهد در عرصه روابط بین‌الملل اوج بگیرد، باید تکلیف روابط بین‌الملل خود را روشن کند و در عرصه‌های بین‌المللی از دیدگاه‌های افراط و تفریط به دور باشد.
آئین اختتامیه دومین رویداد ملی ارزش آفرین دختران ایران عصر یکشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۲) با حضور «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، و «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
پرسه‌زنان به سمت شمال باغ می‌رویم. فرهنگسرای ابن‌سینا از آن مکان‌هایی است که خاطرات چند نسل از کودکان و نوجوانان محله را شکل داده، خاطره نمایش‌های کودکانه، خنده‌های از ته دل، دست‌های گلی و کلاس‌های سفالگری! تا در این حوالی سیر می‌کنیم، وقت خوبی‌ست که به شهر کتاب برویم و میان قفسه‌های کتاب هم سرکی بکشیم.
مطابق با تازه ترین اطلاعات، داریوش ارجمند، محمدحسین ایمانی خوشخو، حسن بلخاری، محمدرضا پورجعفر، محمدرضا حسنایی، ابوالفضل داودی رکن‌آبادی، علیرضا عندلیب، عبدالحمید قدیریان، محسن مؤمنی‌شریف و عبدالحمید نقره‌کار ترکیب اعضای جدید را تشکیل می‌دهند.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: بدنه این انقلاب سالم است، طبق فرمایش رهبری که گفتند من مجلس را در کل سالم می‌بینم، گرچه ممکن است ایراداتی هم داشته باشد، امروز بالاترین امید این است که رهبری، زندگی ساده و سالمی دارند.
مراسم گرامیداشت هفته ازدواج «جشن وصال» به مناسبت سالروز ازدواج امیرالمومنین علی (ع)‌ و حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.
هزینه‌کرد اشخاص حقوقی برای تولید و انتشار محتواهای فرهنگی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران به زبان‌های خارجی و ساخت فرهنگسرا، به‌صورت کامل به‌عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود.
رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی از اقدام ابتکاری و نوآورانه بانک تجارت در اجرای پویش «بهاریه» که در نوروز ۱۴۰۲ با محوریت پاسداشت زبان و ادبیات فارسی برگزار شد، تقدیر کرد.
رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی از اقدام ابتکاری و نوآورانه بانک تجارت در اجرای پویش "بهاریه" که در نوروز 1402 با محوریت پاسداشت زبان و ادبیات فارسی برگزار شد، تقدیر کرد.
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی طی نامه‌ای به دبیر شورای انقلاب فرهنگی بر جایگاه و ظرفیت عظیم این فرهنگستان در راستای بازنگری و تدوین نقشه جامع علمی کشور تاکید کرد.
همزمان با ماه مبارک رمضان، ۱۰۰۰ کودک کار مهمان ضیافت افطار شهرداری در فرهنگسرای اشراق شدند.
عضو فرهنگستان علوم پزشکی شرایط روزه داری در بیماری‌های مختلف گوارشی مانند زخم معده و کبد چرب را تشریح کرد.
مدیر این مجموعه دولتی «بهمن نامور مطلق» است. وی در فرانسه تحصیل کرده و در زمان ریاست میرحسین موسوی به‌عنوان دبیر این مجموعه مشغول به کار بوده است.
عضو فرهنگستان علوم گفت: در یک دانشکده دانشگاه تهران از ۷۰ استاد، حدود سی نفر مهاجرت کرده اند و تعدادی از بقیه هم درصدد مهاجرت هستند. این‌ها افرادی هستند که مملکت خود را دوست دارند، اما شرایط مناسبی ندارند.
بررسی بازار اجاره مسکن در تهران حاکی از آن است که رهن یک واحد ۱۷۰ متری در چیذر ۳.۵ میلیارد و رهن آپارتمان ۸۵ متری در فرهنگسرای خاتم ۳۵۰ میلیون تومان است.
ایران و تاجیکستان بیشترین و بهترین همکاری ها را در راه علم میتوانند داشته باشند ولی متأسفانه این همکاری بسیار اندک است. امیدوارم درگذشت جناب میرزا ملااحمد مایه تذکر و توجه به لزوم این همکاری باشد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جایزه ملی محیط زیست رکن مهم فرهنگسازی و گامی در راستای اجرای اصل ۵۰ قانون اساسی است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: یکی از فرهنگ‌های عمومی و غلط در کشور ، پایین بودن کیفیت و جایگاه فنی‌وحرفه‌ای است.
ماده بعدی این قانون تاکید دارد که کلیه دستگاه‌های دولتی، نهاد‌های عمومی و شهرداری‌های دارای تسهیلات رفاهی، فرهنگسرا و تالار، باشگاه و اردوگاه موظفند فضا‌های مذکور را برای برگزاری جشن و مراسم ازدواج در اختیار زوج‌های واجد شرایط قرار دهند و حتی فراتر از آن، پرداخت کمک هزینه زندگی به صورت قرض‌الحسنه به خانواده‌های جوان که هیچ یک از زوجین اشتغال به کار یا منبع درآمدی نداشته باشند پیش بینی شده اما...
سخنگوی شورای نگهبان گفت: آموزش‌های محله محور در حوزه قانون اساسی باید در دستور کار قرار گیرد و می‌توان فرهنگسراهای قانون اساسی را ایجاد کرد.
با توجه به آنکه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، دروازه ورود بسیاری از این واژه‌ها هستند، عملاً نخستین مواجهه بخش وسیعی از کاربران ایرانی با این واژه‌ها، ترجمه‌شان خواهد بود که در محیط‌های علمی ایران به عنوان معادل در نظر گرفته شده و در نهایت فرهنگستان زبان و ادب فارسی در مقام دیده‌بان و دروازه‌بان، این واژگان را به عنوان معادل در ساختار رسمی نیز قرار داده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ