نماینده مردم تهران در مجلس گفت: خود وزارت کشور یک طرف ماجرا است و نمی‌تواند بانی تشکیل کمیته حقیقت‌یاب باشد، البته می‌تواند عضو باشد که قطعا عضو است و حضور دارد اما کار باید دست یک نهاد ترجیحاً غیردولتی باشد. برای مثال پیشنهاد من این است که سازمان تبلیغات اسلامی کمیته حقیقت‌یاب تشکیل دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
چرا وزیر کشور از استیضاح توسط نمایندگان مجلسی که اساسا مدافع همین دولت هستند، استقبال نمی‌کند؟ چرا تیم رسانه‌ای دولت به حامیان توضیح نمی‌دهد اگر آن بند در ابلاغیه وزارت کشور درست بود، چرا از آن عقب‌نشینی شد؟ و مهم‌تر از همه اینکه چرا با فشار رسانه‌ای تلاش می‌کنند مانع از حضور وزیر کشور در جایگاه استیضاح شوند؟
رئیس مجلس گفت: مجلس هیچوقت از وزیر کشور درخواستی مبنی بر تغییر معاون سیاسی وزارت کشور را نداشته است. آقای وحیدی از من خواست تا وساطت کنم یک هفته تا ۱۰ روز از نمایندگان مهلت بگیرم تا معاون سیاسی وزارت کشور را تغییر دهد.
رئیس جمهور آلمان به‌رغم موضع اخیر وزارت خارجه این کشور درباره تصمیم آمریکا برای ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین، گفت که برلین نمی‌تواند و نمی‌بایست در تصمیم واشنگتن مداخله کند!
سفیر ایران گفت: عراق روزانه ۴۵ میلیون متر مکعب گاز برای استفاده در نیروگاه‌های برق وارد می‌کند، بدهی‌های وزارت برق عراق به ایران نزد یک بانک عراقی پرداخت می‌شود، اما به دلیل تحریم‌های ظالمانه نمی‌تواند این مبالغ را به ایران بدهد، اما اکنون تلاش‌هایی برای آزادی این اموال درحال انجام است.
وزیر جدید جهاد کشاورزی با ۱۹۸ رأی موافق جایگزین ساداتی نژاد شد. حال باید دید برنامه‌های محمدعلی نیکبخت برای بخش کشاورزی چیست و آیا می‌تواند انتظارات را محقق کند.
ظرفیت پالایشی کشور ما بنا به اعلام مسوولان وزارت نفت، حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز است که به طور میانگین نزدیک به ۲ میلیون بشکه از تولید نفت روزانه ما به مصرف داخلی می‌رسد که در زمان اورهال یا تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها این میزان کمی کاهش می‌یابد؛ بنابراین منطقی نیست که روزی نهایتا ۳ میلیون بشکه تولید کنیم، ۲ میلیون بشکه در داخل مصرف کنیم و حدود ۱.۶ میلیون بشکه هم صادر کنیم. به نظر می‌رسد این عدم تطابق، ناشی از فروش بخشی از نفت فروش نرفته قبلی ایران باشد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز ضمن هشدار درباره استفاده اوکراین از اورانیوم ضعیف شده گفت: حضور نمایندگان ۱۳۰ کشور در مجمع اقتصادی سن پترزبورگ نشان داد که نمی‌توان روسیه را منزوی کرد.
وزیر اطلاعات گفت: مجموعه وزارت خارجه در خط مقدم جبهه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن قرار دارد که می‌تواند در ایجاد فضای پیشرفت، توسعه و ارتقا اقتصادی کشور نقش مؤثری داشته باشد.
«احمد وحیدی» وزیر کشور در پاسخ به این سوال که با توجه به انتشار فیش حقوقی ۱۰۶ میلیون تومانی در سازمان مدیریت پسماند آیا وزارت کشور به این موضوع ورود کرده و با این تخلفات برخورد می‌کند، گفت: ما مواردی را که گزارش یا منعکس شود حتما بررسی می‌کنیم و اگر تخلفی صورت گرفته باشد، حتما تذکر می‌دهیم. وحیدی ادامه داد: نمی‌توانم درباره این فیش خاص اظهار نظر کنم، چراکه نیاز به بررسی دارد که آیا این فیش برای یک ماه یا چند ماه است. من اطلاع دقیقی از اینکه این فیش برای چه مدتی بوده است ندارم.
سخنگوی وزارت خارجه چین به بیانیه جی۷ درباره این کشور و «تهدید خواندن پکن» واکنش نشان داد.
احمد وحیدی وزیر کشور گفت: ایجاد سازمان مهاجرت و حکم رئیس مرکز به عهده وزارت کشور است، اما برای تشکیل سازمان مهاجرت به مصوبه مجلس نیاز است. وزیر کشور همچنین با اشاره به توقف مسکن مهر پرند توسط شهرداری این شهر اظهار داشت: شهرداری نمی‌تواند پروژه‌های نهضت ملی مسکن را متوقف کند. اگر چیزی متوقف شود، حتما رسیدگی می‌شود.
محمد نبی حبیبی، شهردار وقت تهران با انتقال وزارت کشور از خیابان بهشت به خیابان فاطمی موافقت کرد، ولی همکاران وی با این تغییر مکان، مخالف بودند. ایشان پذیرفتند، ولی همکارانشان قبول نمی‌کردند و مقاومت‌هایی صورت گرفت. وقتی ما فشار آوردیم و وزارت کشور به خیابان فاطمی انتقال یافت در روزنامه‌ها علیه من مقاله نوشتند و بیان کردند که وزیر کشور خانه اش این قدر بزرگ است که هلی کوپتر در آن می‌نشیند، چون روی ساختمان فعلی وزارت کشور هلی کوپتر نیز می‌تواند بنشیند و وزیر کشور می‌خواهد با هلی کوپتر از منزلش به وزارتخانه برود.
ارکانی در توضیح شروط دادن این مجوز به وزارت «صمت» برای واردات خودرو‌های کار‌کرده، تاکید کرد: آیین‌نامه نحوه اجرائی این مصوبه مجلس نیز از سوی وزارتخانه‌های «صمت»، راه و شهرسازی، کشور، اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه با تأکید بر لزوم تأمین قطعات، خدمات پس از فروش و معاینه فنی تهیه خواهد شد.
جلال ساداتیان، سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در بریتانیا معتقد است که غرب به رهبری امریکا به دنبال افزایش فشار به ایران تا اندازه‌ای است که فرصت براندازی از داخل کشور را فراهم کند. قاسم محبعلی، مدیرکل پیشین آسیای غربی وزارت خارجه معتقد است که منافع و امنیت کشور‌های متعددی در جهان با ایران در تعارض قرار گرفته است و ایران تا این تعارض را برطرف نکند، نمی‌تواند از وضعیت بحران سیاست خارج شود.
مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با تیتر «شوک زنجیره‌‌‌ای به تولید» توضیح داده است: «پدیده‌های اقتصادی هیچ‌گاه با تغییرات یک‌ماهه قابل تحلیل نیستند و اساسا نمی‌توان شاخص خرید مدیران برای یک‌ماه سال را مبنایی برای تحلیل رکود یا رونق اقتصادی دانست. پدیده‌های اقتصادی در صورتی قابل تحلیل هستند که دامنه‌دار و مستمر باشند؛ بنابراین برای قضاوت در این باره بسیار زود است. به نظر می‌رسد برخی رسانه‌‌‌ها در تحلیل خود درباره آغاز رکود اقتصادی براساس گزارش مورد استناد، شتاب‌زده عمل کرده‌اند؛ چرا که بررسی سال‌های اخیر نشان می‌دهد این افت‌وخیزها در شاخص خرید در ماه‌های مختلف امری متداول بوده است. این شاخص به معنای کاهش تولیدات صنعتی نیست، بلکه میزان خرید مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای توسط بنگاه‌ها را نشان می‌دهد. همان‌طور که در گزارش هم اشاره شده است و بررسی‌های میدانی هم نشان می‌دهد، دلیل اصلی کاهش شاخص مدیران خرید محدودیت به وجود آمده در این ماه برای عرضه گاز به صنایع بوده است.
وزیر ورزش در مورد اظهارات یحیی گل‌محمدی که گفته بود از بالا نمی‌خواهند پرسپولیس قهرمان شود و اینکه آیا وزارت ورزش چنین برنامه‌ای در دستور کار دارد یا خیر، گفت: نمی‌توانم فرمایش ایشان را قضاوت کنم، اما وزارت ورزش همیشه حامی تمام ورزش کشور است و ما تلاش کردیم از رنگی شدن وزارت پرهیز کنیم. هر کسی که مسئول وزارت ورزش یا سازمان تربیت بدنی بوده، او را به شوخی به یک رنگ منتسب کردند.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی کشاورزی می‌تواند سیگنال‌های مثبتی به بازار دهد.
ایزد خواه گفت: به عقیده من اگر قرار بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب باشد، چنین اقدامی باید توسط یک مرجع بی‌طرف انجام شود و دبیر‌خانه یا مرکز فعالیتش در یک نهاد دیگر باشد.
وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور نمی‌تواند الحاق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا به روسیه را به رسمیت بشناسد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌تواند منشا تحولات در کشور باشد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: زاهدی‌وفا اشراف خوبی به مسائل اقتصادی کشور دارد، او هم در وزارت‌خانه و هم در تیم دولت می‌تواند موفق و موثر باشد.
گزارش‌ها نشان می‌دهد در برخی از مناطق کشور، بی اعلام قبلی و به یکباره، محدودیت سوخت رسانی اعمال شده است، به این صورت که مراجعان به جایگاه‌های سوخت دریافتند که تنها یکبار در روز و آن هم تا سقف ۳۰ لیتر اجازه سوختگیری دارند و اگر به بیش از این میزان بنزین نیاز داشته باشند، بایستی به قیمت آزاد خریداری نمایند! تصمیمی که معلوم نیست چه زمانی اتخاذ شده و چرا پیش از اجرا، به اطلاع مردم نرسیده است.
معاون پیشین امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه گفت: نمی‌توان اصرار کرد که توافقی به هر قیمتی منعقد شود. زیرا عدم دقت در توافقات ممکن است در دراز مدت زیان بیشتری برای ملت و کشور داشته باشد، لذا بعضی از حساسیت‌ها و دقت نظر‌ها تا حدود زیادی ضروری است.
هووآ طی نشست خبری در پکن گفت: «آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد را نمی‌توان با آنچه در تایوان رخ می‌دهد، مقایسه کرد.۱۶۰ کشور سفر پلوسی به تایوان را تحریک‌آمیز و نقض اصل چین واحد دانستند».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ