تحت کنترل نگه داشتن استرس کلید سلامتی و تندرستی شما است. اگر پیش‌تر چندین راه عالی را برای کاهش استرس می‌دانستید از جمله ورزش، مدیتیشن و خواب خوب شبانه اکنون متخصصان می‌گویند یک راه خاص وجود دارد که ممکن است بتوانید با ایجاد یک تغییر جزئی در زندگی روزانه‌تان آرامش خود را حفظ کنید: رژیم غذایی.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
از فواید شوید کوهی می‌توان به بهبود و رفع دردهای مفصلی، کمک به بهبود نقرس و کمک به بهبود عملکرد کیسه صفرا اشاره کرد. شوید کوهی هم برای سم‌زدایی از کبد کارایی فوق‌العاده‌ای دارد و مانند شوید معمولی، اثرات مثبت آن بر دستگاه گوارش انکارناپذیر است. بنابراین، اگر شوید کوهی در دسترس‌تان بود، از مصرف آن غافل نشوید!
همه ما در طول روز در موقعیت‌های مختلف استرس‌زا قرار می‌گیریم و حجمی از احساسات منفی را تجربه می‌کنیم تا حدی که گاهی این احساسات منفی را باید برای کسی بازگو و خودمان را تخلیه کنیم.
مربای چند میوه را می‌توانید متناسب با ذائقه خودتان و یا میوه‌هایی که در دسترس‌تان است با ترکیبات متفاوتی درست کنید.
هورمون کورتیزول، واکنش بدن به موقعیت‌های استرس‌زا را تنظیم می‌کند. آلدوسترون نیز به تنظیم سدیم و پتاسیم مورد نیاز بدن کمک می‌کند. علاوه بر این، قشر آدرنال هورمون‌های آندروژن (Androgens) که عملکردی مشابه با هورمون‌های جنسی دارند را نیز تولید می‌کند. اگر فعالیت این غدد به‌دلیل بروز عارضۀ آدیسون مختل شود، فرد ممکن است علائم فیزیکی زیر را تجربه کند:
مهاجم پرسپوليس می‌گوید بازیکنان این تیم با تفکر حرفه‌ای خود در هفته پایانی بر استرس‌شان غلبه خواهند کرد.
پژوهشگران دانشگاه وست اسکاتلند (UWS) بر این باورند که هوش مصنوعی پیشگامانه آن‌ها می‌تواند به کاهش استرس‌ها و تقاضا‌های زمستانی در بیمارستان‌ها کمک کند. این رویکرد نوآورانه با استفاده از هوش مصنوعی، به طور خودکار بیماری‌های ریوی مانند ذات‌الریه و سل را تشخیص می‌دهد. هم بیماری سل و هم بیماری ذات‌الریه می‌توانند عفونت‌های جدی در پی داشته باشند و ریه‌ها را تحت تأثیر شدید قرار دهند.
در این مطلب توصیه‌هایی به شما می‌کنیم که از استرس‌تان در روزهای آخر سال و طی تعطیلات کم کنید. این توصیه‌ها جدید نیستند؛ اما ارزش یادآوری را دارند. همچنین شاید در نگاه اول ساده به نظر نرسند، اما پیگیر باشید تا احساس آرامش بیشتری کنید.
بی خیالی طی کن! این جمله معروفی است که بین افراد مختلف هر روز تکرار می‌شود. عصر حاضر عصر تشویش و اضطراب بی پایان است؛ از ماندن در ترافیک روزانه تا دغدغه تامین معاش؛ این موارد بخشی از استرس‌های روزانه است که جملگی هر کدام روی اعصاب افراد رژه می‌روند.
درمان عرق کف دست؛ علت عرق کردن کف دست چیست؟ تعریق کف دست از کودکی شروع شده، در دوران بلوغ شدت یافته و در جوانی با استرس‌های این دوران به اوج خود می‌رسد. این بیماری در برخی مواقع به قدری شدت می‌یابد که هنگام استرس، قطرات عرق از دست می‌چکد یا کاغذ زیر دست بیمار به طور کامل خیس می‌شود. شما اول باید استرس خود را درمان کنید تا بتوانید عرق دستتان را درمان کنید. استرس خود عامل همه بیماری‌ها است. موارد خفیف بیماری تعریق کف دست با دارو‌های موضعی و خوراکی قابل کنترل است، اما موارد شدید به درمان‌های دارویی پاسخ نمی‌دهد و باید جراحی شود.
لجبازی کودکان می‌تواند علل متعدد داشته باشد از محیط نامناسب خانواده تا نازپروردگی، سرزنش و انتقاد از کودک، فشار‌های خانواده، مشکلات جسمی و روانی تا جلب توجه و برخی اختلالات مثل اختلال نافرمانی ـ مقابله جویانه، سندروم داون، کودک آزاری و اختلال بیش فعالی ـ نقص توجه و همچنین مشکلات دیگری مثل استرس‌های زیاد، بی توجهی یا انتظارات زیاد والدین از بچه‌ها و در نهایت اینکه طبق گفته محققان لجبازی بین پسران بیش از دختران است.
خیره شدن به تست‌های بارداری منفی، درمان‌های باروری و دل شکستگی سقط جنین: تلاش برای بچه دار شدن می‌تواند بسیار استرس‌زا باشد.
فوق تخصص روماتولوژی کودکان گفت: علت اصلی بروز آفت مشخص نیست، اما یکسری عوامل، فرد را مستعد ابتلاء به آفت می‌کند، که شامل ضربه‌ها که به شکل مستقیم و یا گاز گرفتگی ناخودآگاه توسط خود شخص اتفاق می‌افتد، مواد محرک مانند انواع اسانس‌ها و افزودنی‌های غذایی، انواع مرکبات، نیترات داخل آب آشامیدنی و ابتلاء به بعضی از عفونت‌ها: مانند ابتلاء به آبله مرغان، تبخال، ایدز، بیماری‌های روماتیسمی، استرس‌ها، تغییرات هورمونی، سندروم پیش از قاعدگی، علل ژنتیک و…، در بروز زخم‌های آفت، تأثیر گذاراند.
«جیدیپ بینز» شروع به بررسی چگونگی انتقال استرس از فردی به فرد دیگر در موش‌ها کرد. او متوجه شد که یک موش هنگام استرس از غدد مقعدی خود عامل شیمیایی فِرِمون را ترشح می‌کند که سپس توسط موش مجاور استشمام می‌شود. اتصالات عصبی در موشی که بوی فرمون ترشح شده را استشمام می‌کند تغییر می‌کند و شبیه به موشی می‌شود که برای اولین بار عامل استرس‌زا را تجربه کرده است.
غذا می‌تواند عاملی برای افزایش یا کاهش سطح استرس باشد؛ بنابراین خیلی مهم است که در موقعیت‌های استرس‌زا به آن چه که می‌خوریم، دقت کنیم. صرفا داشتن استرس، می‌تواند نیاز بدن ما را به برخی مواد مغذی افزایش دهد.
با شروع زمستان ممکن است علائم فرد مبتلا به اختلال عاطفی فصلی بدتر شود و به دلیل استرس‌های مداوم ناشی از همه‌گیری، احساس انزوا یا اضطراب بیشتری نسبت به گذشته داشته باشد.
اضطراب یک واکنش طبیعی به یک موقعیت استرس‌زا است، اما اگر احساسات مدت زیادی به طول انجامد یا دوباره عود کند ممکن است یک اختلال اضطرابی را تجربه کنید. اضطراب و افسردگی رایج و قابل درمان هستند، اما بهتر است به محض این که آن را کردید با پزشک عمومی خود صحبت کنید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ