شاید همیشه فکر کنید که پرتقال بالاترین ویتامین C را دربین خوردنی‌ها دارد، اما جالب است بدانید که گیاهی وجود دارد که این گیاه، ۳ برابر پرتقال ویتامین C دارد. نام این گیاه که علاوه بر ویتامین C دارای آهن و کلسیم و خواص بسیار دیگری است‎، جعفری و از سبزی‌های پرمصرف در هر خانه‌ای است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برای تهیه بستنی یخی موهیتوی خوشمزه در ابتدای کار قسمت سبز رنگ لیمو ترش‌ها را با دندانه‌های ریز رنده، رنده می‌کنیم. در ادامه آب و شکر را درون یک قابلمه مناسب می‌ریزیم و قابلمه را روی حرارت متوسط می‌گذاریم.
یک خورش سبز با گوشت و پیاز و لوبیا مگر چه باید داشته باشد که برای بعضی‌ها وارفته و آب و دان سوا می‌شود و برای بعضی‌ها انگار دارد با تو حرف می‌زند؟!
سیب سبز یکی از میوه‌های خوشمزه و مفید برای سلامت بدن است. این میوه حاوی مقدار فراوانی فیبرهای حل‌شدنی به‌خصوص پکتین است که به تنظیم قند خون و بهبود گوارش کمک می‌کند.
از ریحان به عنوان گیاهان دارویی، ادویه‌ای و همچنین به عنوان سبزی تازه استفاده می‌شود.
دنیای خوشمزه ترشی‌ها پر از تنوع و زیبایی است که بعضی از آن‌ها مثل ترشی آلبالو، ترشی گیلاس، ترشی انجیر، ترشی انگور و ترشی گوجه سبز را در این بخش آموزش می‌بینید.
ته چین کوکو سبزی یکی از ته چین‌های بسیار خوشمزه و ساده و مجلسی است.
خوراک کدو سبز و سیب زمینی غذایی خوشمزه و به صرفه است که برای درست کردن آن به مواد غذایی زیادی احتیاج ندارید. “خوراک کدو سبز با سیب زمینی” غذایی بسیار لذیذ و خوشمزه است که در زمان کوتاهی درست می‌شود.
با فرا رسیدن فصل بهار، فصل فروش گوجه سبز‌های خوشمزه و ترش فرا می‌رسد و شما می‌توانید علاوه بر مصرف خام این میوه خوشمزه، در انواع غذا‌ها یا دسر‌ها از آن استفاده کنید.
پلوی مخلوط گیاهی یکی از انواع پلوهای مخلوط است که از ترکیب برنج با سبزیجاتی مانند لوبیا سبز، ذرت، قارچ، گوجه فرنگی و... تهیه می‌شود.
خورش گوجه سبز یکی از انواع خورش‌های خوشمزه و مجلسی ایرانی است به دلیل اینکه گوجه سبز فقط در فصل بهار و تابستان موجود است به عنوان یک خورش فصلی شناخته می‌شود. اگر طرفدار غذا‌های ترش هستید حتما این خورش را امتحان کنید.
خورش نخود سبز یکی از انواع خورشت‌های اصیل و خوشمزه ایرانی است که از ترکیب نخود سبز با گوشت و سبزی تهیه می‌شود و بسیار مقوی و پر خاصیت است.
سبزی پلو دامغانی یکی از انواع غذا‌های سنتی و خوشمزه شهر دامغان است.
سبزی پلو با ماهی یکی از قدیمی‌ترین غذاهای ایرانی و غذایی خوشمزه برای ناهار مهمانی یا مناسبت‌هایی مثل شام شب سال تحویل عید نوروز است.
کوکو سبزی یکی از انواع کوکو‌های خوشمزه و بسیار محبوب ایرانی است و پخت آن نیاز به رعایت برخی نکات مهم دارد که در این مطلب به آن می‌پردازیم.
پلوی مخلوط با لوبیا چیتی یکی از انواع پلوهای مخلوط است که از ترکیب برنج با حبوبات، مرغ و سبزی تهیه می‌شود و بسیار خوشمزه و مقوی است.
تناسب سبزی برای پخت یک قلیه ماهی خوشمزه بسیار اهمیت دارد. توجه داشته باشید که نسبت گشنیز به شنبلیله تقریبا ۴ به ۱ است؛ یعنی اگر گشنیز شما ۸۰۰ گرم باشد، باید ۲۰۰ گرم شنبلیله داشته باشید.
ته چین طبری یکی از پلوهای مخلوط و سنتی ایرانی است که از ترکیب برنج با سبزی، مرغ، رب انار و... تهیه می‌شود و یک غذای خوشمزه و مجلسی است.
کوکو سبزیجات یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و گیاهی است که با سبزیجاتی مانند هویج، کدو سبز، قارچ، پیاز و... تهیه می‌شود.
خورش تره یکی از غذاهای خوشمزه و بسیار محبوب کردی است که شباهت زیادی به قرمه سبزی دارد و از ترکیب تره با گوشت، پیاز، لوبیا سفید و... تهیه می‌شود.
آش بلغور یکی از انواع آش‌های سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که از ترکیب بلغور گندم با حبوبات، گوشت و سبزی آش تهیه می‌شود.
ترشی لوبیا سبز یکی از انواع ترشی‌های خوشمزه ایرانی است که برای تهیه آن از ترکیب لوبیا سبز با گوجه، سیر و فلفل ترشی استفاده می‌شود.
سوپ کدو یکی از انواع سوپ‌های تهیه شده با سبزیجات است که کدو سبز از مواد اصلی تشکیل دهنده آن محسوب می‌شود و به همین دلیل غذایی پرخاصیت و مقوی است.
جعفری پلو نوعی سبزی پلو است که جعفری یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده آن به شمار می‌رود و به همین دلیل غذایی سرشار از ویتامین و مقوی است.
کشک کدو یکی از غذاهای سنتی کرمان است که از ترکیب کدو سبز با کشک تهیه می‌شود و غذایی بسیار خوشمزه و مقوی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ