شبکه کان (تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی) در گزارشی به جزئیات توافق اخیر میان بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود و بتسلئیل اسموتریچ رئیس حزب صهیونیسم دینی اشاره کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روز پنجشنبه رسانه‌ها از مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا در قطر خبر دادند که این امر به آزاد سازی وجوه مسدود شده ایران در کره جنوبی منجر شد.
نتانیاهو در مصاحبه‌ای مدعی شد که روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی مانند همیشه قوی است و تل آویو آزادی عمل خود در برابر ایران را حفظ می کند.
بنیامین نتانیاهو در جریان بازدید از تجهیزات جنگی صنایع نظامی این رژیم با تکرار ادعای بی‌اساس خود ضد تهران به سیاست واشنگتن در توافق احتمالی با تهران تاخت.
نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی به گزارش‌های رسانه‌ای درباره توافق ایران و آمریکا واکنش نشان داده و نسبت به چنین توافقی ابراز نگرانی کرده است.
سران امنیتی تل آویو از تیرگی روابط کنونی بایدن و نتانیاهو در پی جنجال اصلاحات قضائی وی در فلسطین اشغالی بسیار ناخشنودند، زیرا به کاهش نفوذ تل آویو در سیاست خارجی واشنگتن انجامیده است.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: هیچ توافقی با ایران درباره پرونده هسته‌ای، برای تل آویو الزام‌آور نیست و هر گونه توافق با ایران، برنامه هسته ای این کشور را متوقف نخواهد کرد.
رهبر اپوزیسیون کابینه بنیامین نتانیاهو اظهار داشت دستیابی ایران و آمریکا به هرگونه توافق نشانگر شکست نتانیاهو در تحقق اهداف این رژیم است.
به گفته مقامات آمریکایی و صهیونیستی مک‌گورک در تاریخ ۸ مه از مسقط بازدید کرده و همچنین سفری به اسرائیل داشته است تا گفت‌وگویی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونسیتی داشته باشد.
گاردین با اشاره به تاثیر توافق تهران ریاض بر مناسبات رژیم صهیونیستی در منطقه می‌نویسد: برای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، تمام این موضوع به طور بالقوه به معنی فاجعه است. او فکر می‌کرد که توافق ابراهیم که دولت ترامپ طراح آن بود، موجب عادی‌سازی روابط با عربستان خواهد شد، اما در عوض، عربستان در حال عادی‌سازی روابط با دشمنان اسراییل است، یعنی ایران، سوریه و حتی حماس.
نتانیاهو مدعی شد: توافق با عربستان سعودی می‌تواند نتایج بزرگی برای اسرائیل، عربستان منطقه و کل جهان داشته باشد.
وزیر جنگ تندرو پیشین رژیم صهیونیستی در مصاحبه تلویزیونی با حمله به سیاست‌ خارجی نتانیاهو، توافق ایران و عربستان سعودی را «شکست سیاست خارجی» این رژیم توصیف کرد.
توافق میان عربستان و ایران هم چنان مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است و این روزنامه‌ها به خطرات این توافق برای رژیم صهیونیستی نیز پرداخته اند.
تحلیلگران مسائل منطقه معتقدند توافق اخیر ایران و عربستان سعودی در زمینه ازسرگیری روابط دیپلماتیک ضربه ای مهلک به تلاش ها و اهداف نتانیاهو وارد کرده است.
نفتالی بنت، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در واکنش به توافق ایران و عربستان از کابینه نتانیاهو انتقاد کرد و گفت که این توافق شکستی مفتضحانه برای دولت رژیم صهیونیستی بوده و در نتیجه ضعف و اختلافات داخلی بوجود آمد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ارتباط با تحولات اخیر مرتبط با توافق هسته ای میان ایران و کشورهای غربی اظهار نظر کرد.
معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد که نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی پس از رجزخوانی های بیهود و تو خالی به توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و این رژیم اذعان کرد.
حزب الله لبنان تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو قادر به لغو توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی نیست.
احزاب سیاسی مخالف بنیامین نتانیاهو نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی، درباره ساز و کار مقابله با او و کابینه آینده اش توافق کردند.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان درباره نقض احتمالی توافق ترسیم مرزهای دریایی به رژیم صهیونیستی هشدار داد و تاکید کرد که حزب الله برای هر گونه اقدامی آمادگی کامل دارد.
دولت فعلی اسرائیل توافق هسته‌ای احیا شده بین ایران و قدرت‌های جهانی را متوقف کرده است. چندین مانور درخشان در سال گذشته توسط جانشینان نتانیاهو نفتالی بنت و یائیر لاپید (در کنار سایر تحولات ژئوپولیتیکی) موفق بوده اند در حالی که نتانیاهو علیرغم بهترین تلاش هایش شکست خورد. توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران در زمانی که نتانیاهو نظاره گر آن بود امضا شد.
دولت فعلی اسرائیل توافق هسته‌ای احیا شده بین ایران و قدرت‌های جهانی را متوقف کرده است. چندین مانور درخشان در سال گذشته توسط جانشینان نتانیاهو نفتالی بنت و یائیر لاپید (در کنار سایر تحولات ژئوپولیتیکی) موفق بوده اند در حالی که نتانیاهو علیرغم بهترین تلاش هایش شکست خورد. توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران در زمانی که نتانیاهو نظاره گر آن بود امضا شد.
«باید توجه داشت که از منظر سیاسی، منطقه و جهان در انتظار چندین انتخابات مهم است. یکی از این انتخابات‌ها در خودِ اراضی اشغالی است. در این چهارچوب، اسرائیلی‌ها به نوعی این احتمال را داده اند که اگر فرآیند حصول توافق با لبنان را به تاخیر بیندازند، کاملا امکان دارد که "بنیامین نتانیاهو"، در انتخابات پیروز شود و تندرو بودنِ وی نیز بدون تردید مانعی جدی جهت انعقاد یک توافق مرزی با لبنان خواهد بود.»
نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با طرح انتقاداتی تند از رئیس حزب لیکود و ضعیف توصیف کردن او، گفت: خطر دوباره به قدرت رسیدن نتانیاهو از توافق هسته ای برای اسرائیل بیشتر است.
نتانیاهو در ادامه همچنین خود را در موضع آمریکا نشاند و گفت: واشنگتن با مذاکره غیرمستقیم با تهران به منظور احیای توافق بد هسته‌ای و در تلاش برای دستیابی به دستاوردهای کوتاه مدت، علاوه بر اسرائیل خود را نیز ناامید و دلسرد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ