مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نسبت به اعلام ایران مبنی بر افزایش فعالیت های غنی سازی ابراز نگرانی کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کارشناس مسائل بین الملل گفت: گروسی همواره گردش‌هایی را در مواضع خود داشته که اعتبار آژانس بین‌المللی را زیر سوال برده است.
رافائل گروسی گفت که همکاری با ایران در سطحی که او دوست دارد باشد نیست. او گفت: «همکاری آژانس با ایران ادامه دارد، اما نه در سطحی که دوست دارم باشد.»
مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی امروز در سخنانی در کنفرانس خبری خود در توکیو اعلام کرد: همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران ادامه دارد.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رد ادعای واهی اوکراین تصریح کرد: خبری از مین یا مواد منفجره در نیروگاه زاپروژیا نیست.
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که این سازمان از هر توافقی که در موضوع هسته‌ای ایران منجر به تنش زدایی شود استقبال می‌کند.
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا بازرسی کرد.
مدیرکل آژانس در پاسخ به سوالی درباره نگرانی ادعایی اوکراینی‌ها در خصوص بمب‌گذاری شدن نیروگاه توسط روسیه تاکید کرد، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هنوز چیزی از استقرار "تجهیزات نظامی سنگین" توسط روس‌ها در نیروگاه ندیده است.
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بررسی وضعیت نیروگاه اتمی زاپروژیا به اوکراین می‌رود.
رافائل گروسی گفت: میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران در سه ماه گذشته بیش از یک چهارم افزایش یافته است.
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعالیت‌های هسته‌ای کره‌شمالی را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت دانست.
مدیرکل آژانس همچنین تاکید کرد که پیشرفت‌هایی درخصوص تاسیسات هسته‌ای ایران حاصل شده است، اما این پیشرفت‌ها تنها بخشی از خواسته‌های ما را محقق می‌کند.
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام درباره برنامه هسته ای ایران تصریح کرد که پیشرفت هایی حاصل شده است.
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که در برخی موضوعات با ایران پیشرفت داشته‌ایم.
گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا خواستار ارسال سامانه موشکی پیشرفته ارتش این کشور به اوکراین شدند.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید که شرایط ایمنی نیروگاه اتمی زاپروژیا به شدت آسیب‌پذیر است.
به نظر می‌رسد موضع اروپا و آمریکا هم همین است. این که چرا این کشور‌ها چنین موضعی می‌گیرند یک دلیل فنی دارد؛ آن‌ها می‌خواهند بدانند که آیا با احیای برجام ایران می‌تواند به لحاظ فنی از منطقه گریز هسته‌ای دور شود یا خیر
اطمینان دارم که شاهد پیشرفت در همه حوزه‌ها خواهیم بود البته در این مسیر با چالش‌هایی نیز روبه‌رو می‌شویم و برخی موارد وجود دارد که باید با هم آن‌ها را انجام داده و حل و فصل کنیم تا ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بتوانند اعتمادسازی و اعتمادافزایی کنند.
اطمینان دارم که شاهد پیشرفت در همه حوزه‌ها خواهیم بود البته در این مسیر با چالش‌هایی نیز روبه‌رو می‌شویم و برخی موارد وجود دارد که باید با هم آن‌ها را انجام داده و حل و فصل کنیم تا ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بتوانند اعتمادسازی و اعتمادافزایی کنند.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد که بتواند به تهران سفر کند تا مسائل اختلافی با ایران را حل و فصل کند. با این حال رافائل گروسی تاکید کرده که مذاکرات در بن‌بست است و پیشرفتی حاصل نشده است. مقامات ایران پیش‌تر تاکید کرده بودند که گروسی قرار است در آغازین روز‌های سال نو میلادی به تهران سفر کند. با این حال لارنس نورمن، خبرنگار وال‌استریت ژورنال در توییتی تاکید کرده است که مطلقا هیچ برنامه مشخصی برای سفر مقامات آژانس با یا بدون گروسی در آینده نزدیک وجود ندارد.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگویی نسبت به سفر به تهران برای گفتگو‌های دوجانبه اعلام آمادگی کرد.
گروسی مدعی شد: من مجدداً تأکید می‌کنم که این مسائل ناشی از تعهدات ایران بر اساس توافقنامه جامع پادمان بین ایران و آژانس است و باید حل و فصل شود تا آژانس در موقعیتی باشد که تضمین دهد برنامه هسته‌ای ایران منحصراً صلح‌آمیز است.
در این گزارش با اشاره به ادعای وجود آثار اورانیوم در سه مکان اعلام نشده آمده است: «رافائل گروسی مدیرکل آژانس این نگرانی جدی را دارد که همچنان پیشرفتی در شفاف‌سازی و حل مسائل برجسته پادمانی حاصل نشده است».
سخنگوی دولت حضور در مدرسه و انجام بازی گروهی با دانش آموزان را تایید این مطلب دانست که موفقیت‌های جمعی مثل پیشرفت ایران در گروی انتخاب هدف مشترک و تلاش و همکاری جمعی است.
گروسی، مدیرکل سازمان انرژی اتمی: خلا نظارتی بر برنامه هسته‌ای ایران بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شود/ تصمیم در خصوص پرونده پادمانی ایران بر عهده تمامی کشور‌های عضو آژانس است/ در مورد تحقیقات، پیشرفتی حاصل نشده/ ما درمورد آثاری از اورانیوم در مکان‌هایی اعلام نشده در ایران سئوال می‌پرسیم؛ چرا می‌گویید سئوالتان سیاسی‌ست؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ