مباحث اول، دوم و سوم فصل چهارم باب سوم (در عقود معینه مختلفه) کتاب دوم (در اسباب تملک) قانون مدنی به موضوع "اجاره" پرداخته است.‌
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تغییر سیاست‌های ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر گفت: در انجام امور محوله چهاراصل شامل قانون‌گرایی، تعاملات با دستگاه‌ها، پیگیری مطالبات مردمی و رهنمود‌های رهبری مدنظر است. طبق قانون، وظایف ستاد نیز بر پایه آموزش‌های امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در دستگاه‌های اجرایی، ساماندهی و آموزش تشکل‌های مردمی که در برابر منکر بی‌تفاوت نباشند، تقویت عفاف و حجاب و پیگیری مطالبات مردمی در دستگاه‌های اجرایی استوار شده است.
رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به ناکافی بودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوع حجاب، گفت: نیازمند وضع قانون در زمینه حجاب هستیم.
رئیس فراکسیون هوش مصنوعی و حکمرانی داده‌ها با اشاره به قانون «دوام» گفت: قانون حکمرانی داده به موضوع تکالیف و الزامات نهادها و سازمان های دولتی می‌پردازد.
نوری قزلجه بیان کرد: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از صلاحیت خود در این حوزه فراتر رفته و تصمیم این هیئت مبنی بر ممنوعیت ارائه نطق از سوی علیرضابیگی برخلاف اصول قانون اساسی است. این تصمیم اجحاف در حق ملت و به ویژه مردم تبریز است که نماینده آنان اجازه نطق ندارد.
اصفهان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در نامه‌ای به استاندار به ادعای مجمع مطالبه‌گران مبنی بر ترک فعل این اداره کل در اجرای قانون هوای پاک و کاشت نهال‌های غیر بومی پاسخ داد.
ستایشی با اشاره به ترک فعل‌ها در خصوص اجرای قانون هوای پاک گفت: پرونده اجرای قانون هوای پاک در شعبه سوم ناحیه ۲۸ مطرح رسیدگی بوده و برای پنج مسئول دولت سابق قرار نهایی جلب دادرسی و کیفرخواست قانونی به اتهام سوءاستفاده از مقام و موقعیت شغلی صادر شده است.
یکی از نکات مهم گزارشی که مقصران و اهمال‌کاران قانون هوای‌پاک را معرفی کرده، ناشناخته ماندن اسامی مقصران است. درویش می‌گوید این موضوع یکی از ابهامات است: «اگر قرار است فردی مجازات شود، باید صراحتا اعلام شود، اما نمی‌شود که مدیر داخلی یک دستگاه را مقصر آلودگی هوا اعلام کرد بدون اینکه به نقش مخرب شهرداری‌ها اشاره کرد. در این لیست خبری از شهرداری‌های تهران، اصفهان، تبریز و مشهد نیست. شهر‌هایی که در این سال‌ها به‌شدت کیفیت هوا و ترافیک‌شان بدتر شده است.»
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مشهور به تعطیلی پنجشنبه‌ها، گفت: این لایحه در هفته جاری در مجلس بررسی می‌شود.
روزنامه جوان نوشت: از بی منطقی اظهارات عارف همین بس که او در حالی می‌گوید نباید با سبک زندگی بخشی از افراد مقابله کرد که متوجه نیست این حرف به معنی رواداری حضور همجنس‌بازها، پدوفیل‌ها و... در جامعه است. گزاره مورد اشاره عارف یعنی او عملاً قائل به نگاه منطقی و اهمیت نظر قانون درباره زندگی اجتماعی افراد نیست!
در پی ابلاغ اصل ۴۴ قانون اساسی، شرکت مخابرات ایران از سال ۱۳۸۸ از مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منفک و به بخش خصوصی واگذار شد که در پی این اتفاق شرکت مخابرات شرکتی زیرمجموعه دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نبوده و طبق قانون تجارت، شرکتی خصوصی محسوب شده که با تصمیمات هیات مدیره مستقل خود اداره می‌شود و از اینرو مجلس به خاطر موضوعی که اجرای آن قانونا در حوزه اختیارات وزارت ارتباطات نیست، به وزیر کارت زرد داد.
در پی ابلاغ اصل ۴۴ قانون اساسی، شرکت مخابرات ایران از سال ۱۳۸۸ از مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منفک و به بخش خصوصی واگذار شد که در پی این اتفاق شرکت مخابرات شرکتی زیرمجموعه دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نبوده و طبق قانون تجارت، شرکتی خصوصی محسوب شده که با تصمیمات هیات مدیره مستقل خود اداره می شود و از اینرو مجلس به خاطر موضوعی که اجرای آن قانونا در حوزه اختیارات وزارت ارتباطات نیست، به وزیر کارت زرد داد.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه شرایط مالی و اقتصادی کشور در حال بهبود است، گفت:اقدامات مؤثری در مورد مدیریت پسماند، قانون حفاظت خاک و مدیریت گرد و غبار در حال انجام است.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه شرایط مالی و اقتصادی کشور در حال بهبود است، گفت:اقدامات مؤثری در مورد مدیریت پسماند، قانون حفاظت خاک و مدیریت گرد و غبار در حال انجام است.
دکتر محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر نماینده مردم تبریز، گفت: ما نمی‌توانیم مجلس را سلیقه‌ای اداره کنیم و تعامل نیز به معنای پا گذاشتن بر روی قانون نیست.
سعید مدنی برابر کیفرخواست صادرشده از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شهید مقدس به ریاست محمد نصیرپور برابر مواد ۴۹۸، ۵۰۰ و ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی به «تشکیل و اداره گروه‌های معاند نظام»، «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» متهم شده بود.
رهبر انقلاب با اشاره به سخنان نخست‌وزیر عراق مبنی بر اینکه طبق قانون اساسی به هیچ طرفی اجازه استفاده از خاک عراق برای برهم زدن امنیت ایران را نمی دهیم، گفتند: متأسفانه اکنون این اتفاق در برخی مناطق عراق روی می‌دهد و تنها راه‌حل آن این است که دولت مرکزی عراق اقتدار خود را به آن مناطق نیز گسترش دهد.
وزیر کشور با اشاره به این‌که با اصل اعتراضات ما مشکلی نداریم، تاکید کرد: در چارچوب قانون افرادی که اعتراض دارند، می‌توانند مجوز بگیرند و مشخص باشد طول آن چه مدتی است که می‌خواهند اعتراض خودشان را انجام دهند.
اراک- مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ۲۳۴ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه به این اداره کل تخصیص یافته است.
رئیس جمهور وقت سال ۹۴ در بیستمین همایش فرماندهان، روسا و مدیران ناجا تاکید کرد: دکتر روحانی با اشاره به دستور حضرت علی(ع) به یکی از فرماندهان خود در خصوص نوع برخورد با زنان گفت: زنان با مردان متفاوت هستند و نوجوانان و جوانان هنوز تجربه کامل زندگی را کسب نکرده‌اند و برخورد با آنها باید متفاوت باشد، اگر چه قانون برای همه مساوی است.
«عبدالحمید حمزه پور»، مدیرعامل آب و فاضلاب استان هرمزگان گفت: طبق قانون اداره آب و فاضلاب استان مشترکین آبی که نسبت به پرداخت برگ خرید قبض خود اقدام نکرده و شامل جریمه شده‌اند را قطع می‌کنند و قانون شکنی در این مورد انجام نشده است.
مدیرکل خزانه وزارت اقتصاد با اشاره به استنکاف ۵۴ شرکت دولتی و دانشگاه‌ها از اجرای قانون حساب واحد خزانه گفت: بر اساس تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ تمام مراودات مالی باید در بانک مرکزی انجام شود.
بخشش قاتل به حرمت امام رضا(ع)
مدیران استقلال مدعی هستند این بازیکن هیچ بندی مبنی بر جدایی ندارد و اگر سر تمرین حاضر نشود، جریمه می شود اما آنطور که مدیر برنامه های این بازیکن ادعا می کند او قصد بازگشت به ایران را ندارد و قانون هم به او اجازه جدایی می دهد.
نماینده مردم فومن در ادامه، با اشاره به اصلاح ساختار اقتصادی دولت و مردمی کردن یارانه‌ها اظهار داشت: باید دقت و توجه ویژه ای نسبت به تامین اقلام عمومی و کالاهای اساسی برای مردم داشته باشید، کنترل و نظارت در قیمت کالاها و مبارزه جدی با احتکار و گران فروشی، تحت هیچ عنوان و بدون ملاحظه با افراد متخلف برخورد قاطع و قانونی شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ