تجارت خارجی کشور در ۸ ماه امسال به ۶۹ میلیارد و ۴۸۴ میلوین دلار رسید که سهم صادرات ۳۲ میلیارد و ۳۶۸ میلیون دلار و سهم واردات ۳۷ میلیارد و ۱۱۶ میلیون دلار رسیده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
صادرات نفت ایران به چین که تا ۳۲۴ هزار بشکه در روز کاهش یافته بود، در دولت سیزدهم به حدود یک میلیون بشکه در روز رسیده که نشان‌دهنده رشدی ۲۰۰ درصدی در این زمینه است.
اصفهان- مدیرکل گمرکات استان اصفهان از رشد ۴۹ درصدی صادرات استان طی چهار ماه ابتدای امسال خبرداد.‌
قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا ضمن بیان اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد رشد ۱۰۰ درصدی صادرات به آفریقا بودیم، راه های توسعه تجارت با این قاره را تشریح کرد.
سخنگوی دولت گفت: مطابق گزارش بانک مرکزی سال ۱۴۰۱ با رشد اقتصادی ۴ درصد پشت سر گذاشته شد که بعد از رشد ۴.۴ درصدی در سال ۱۴۰۰ نشانه استمرار رشد اقتصادی در دو سال گذشته بوده است.
مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت از رشد ۱۸ درصدی صادرات به کشورهای آسیانه میانه، قفقاز و روسیه خبر داد.
بررسی آمار مربوط به واردات و صادرات فولاد در سال ۱۴۰۱ حکایت از آن دارد که اگرچه واردات در این حوزه رشد قابل توجهی داشته اما در مقابل صادرات در مجموع با کاهش ۴ تا ۱۸ درصدی مواجه شده است.
سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: پارسال ۱۴۷ هزار تن کالا به ارزش ۲۴۳.۱ میلیون دلار به سوریه صادر شد که از لحاظ وزنی ۱۰.۶ درصد و از لحاظ ارزش ۱۱.۴ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد داشته است.
سرپرست مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱، صادرات محصولات دانش بنیان نسبت به سال قبل از آن رشد داشت، گفت: میزان این صادرات ۱.۴ میلیارد دلار بود.
حجم صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله عبوری از اوکراین دیروز ۹.۵ درصد نسبت به روز گذشته رشد کرده است.
صادرات چین به ایران در یازدهمین ماه سال جاری میلادی با رشد ۳۹ درصدی نسبت به ماه قبل از آن به ۹۳۵ میلیون دلار رسید.
رئیس سازمان توسعه تجارت ضمن اشاره به رشد ۴ درصدی صادرات غیرنفتی به عراق در ۸ ماه نخست امسال، از کاهش ۱.۶ میلیارد دلاری صادرات گاز طبیعی به عراق خبر داد.
سخنگوی صمت با بیان اینکه صادرات به قطر در مهر امسال ۳۰ درصد نسبت به مهر سال قبل رشد داشت، از معافیت ۷۰ درصدی کالاهای صادراتی به قطر از تعهد ارزی به عنوان مشوق صادرکنندگان خبر داد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه افزایش نرخ ارز عملیات روانی است و هیچ کمبودی در ارز نیمایی وجود ندارد، گفت: تولید‌کنندگان می‌‌توانند ارز مورد نیاز خود را از بازار نیمایی تامین کنند بنابراین افزایش قیمت‌ها اصلا قابل قبول نیست.
سخنگوی گمرک گفت: در هفت‌ماهه امسال ۶۱ میلیون و ۲۸۳ هزاران کالا به ارزش ۲۸ میلیارد و ۴۰۶ میلیون دلار صادر شده است.
در ۶ ماه نخست سال ۲۰۲۲ نشان می دهد که سهم ایران از کل واردات اتحادیه اروپا ۰.۰۵ درصد بوده در حالیکه ترکیه سهم ۳.۳ درصدی دارد؛ یعنی ترکیه ۸۹ برابر ایران به این منطقه صادرات داشته است.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت از رشد ۳۴ درصدی صادرات لوازم خانگی کوچک و سبک در کشور طی شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه عصبانیت دشمن ما را متوقف نمی‌کند، گفت : تمام تولیدکنندگان و صادرکنندگان افسران دور زدن تحریم‌ها هستند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه اینکه عصبانیت دشمن ما را متوقف نمی‌کند،گفت : تمام تولیدکنندگان و صادرات کنندگان افسران دور زدن تحریم‌ها هستند.
قزوین- معاون وزیر صمت گفت: از زمان ایجاد محدودیت در واردات لوازم خانگی، در حوزه لوازم خانگی کوچک ٣۴ درصد رشد صادرات داشته ایم.
سخنگوی گمرک ایران از افزایش تجارت میان ایران و قاره آفریقا خبر داد.
سخنگوی وزارت صمت از رشد ۳۰ درصدی صادرات صنعتی به روسیه در ۵ ماهه امسال خبر داد و گفت: ترکیب صادرات ایران به کشور روسیه از محصولات کشاورزی محور به صنعتی تغییر کرده است.
سخنگوی گمرک گفت: صادرات غیر نفتی کشور در پنج ماه نخست امسال به ۹ عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو به ۴ میلیارد و ۱۱۸ میلیون دلار رسید که رشد ۴۰ درصدی داشته است.
آمارهای رسمی در مورد مناطق آزاد همچون سهم ۲ درصدی از صادرات، ۱۴۰۰۰ شرکت ثبتی جعلی، رشد صفر اقتصادی و سهم ۴ درصدی از اشتغال به ما می‌گویند که به اهداف خود در مورد مناطق آزاد نرسیدیم.
بررسی وضعیت صادرات در فروردین ۱۴۰۱ نشان می‌دهد صادرات ایران به ۱۵ کشور همسایه به علاوه هند و چین نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۲۶ درصد رشد داشته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ