احتمالا بعد از سوخت ۶۰ درصد، نوع راهبردی که غربی‌ها به ویژه ایالات متحده بر روابط هسته‌ای با ایران حاکم می‌کنند، تغییر خواهد کرد. اگر آمریکایی‌ها همانطور که ادعا می‌کنند به سراغ گزینه نظامی بروند یا پرونده ایران را مجدد به شورای امنیت ببرند یا بخواهند از مکانیزم ماشه استفاده کنند، فعالیت هسته‌ای ایران را به سمت «دفاع هسته‌ای» پیش خواهد برد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر دفاع کره شمالی اعلام کرد: با استقرار زیردریایی اتمی آمریکا در سواحل کره جنوبی در آستانه استفاده از سلاح هسته ای قرار گرفته‌ایم.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اعتراف معاون وزیر دفاع اوکراین به انفجار پل کریمه هشدار داد که «رژیم کی‌یف» می‌خواهد نیروگاه اتمی زاپروژیا را منفجر کند.
رسانه‌های روسی اعلام کردند وزرای دفاع روسیه و بلاروس امروز سند استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی مسکو در بلاروس را امضاء کردند.
معاون وزیر دفاع روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: فعالیت‌های هسته‌ای روسیه ماهیت دفاعی دارند.
وزیر دفاع بلاروس اعلام کرد که آمریکا برای حفظ هژمونی روبه زوال خود جنگ اوکراین را به راه انداخت.
معاون وزیر دفاع آمریکا گفت: در زمان اجرای برجام نقطه گریز هسته‌ای ایران ۱۲ ماه بود، اما اکنون این زمان به ۱۲ روز رسیده است.
فاکس نیوز به نقل از امیر آویوی، بنیانگذار و رئیس مجمع امنیت دفاعی رژیم صهیونیستی نوشت: «اسرائیل اجازه نخواهد داد ایران هسته‌ای شود». از آنجایی که ما شاهد ادامه پیشرفت بدون مانع برنامه هسته‌ای نظامی ایران با غنی سازی تسلیحاتی هستیم، اسرائیل گزینه نظامی معتبر خود را آماده می‌کند.
احتمال استفاده پوتین از تسلیحات هسته‌ای بسیار جدی و خطرناک است چرا که پوتین گفته است که از تمامیت ارضی روسیه با استفاده از هر وسیله ضروری و ممکنی دفاع خواهد کرد".
از زمان حمله روسیه به اوکراین، ترس از رویارویی هسته‌ای افزایش یافته است. پوتین حجم و قدرت زرادخانه مسکو را به جهان یادآوری کرد و گفت که آماده است از همه ابزار‌های لازم برای دفاع از "تمامیت ارضی" روسیه استفاده کند.
معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که اگر هدف آمریکا شکست مسکو باشد، آنگاه روسیه با هر وسیله‌ای از جمله سلاح هسته‌ای از خود دفاع خواهد کرد.
وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد برای مقابله با تهدیدهای هسته‌ای کره شمالی، ماه آینده با آمریکا، رزمایش مشترک هسته‌ای برگزار می‌کند.
وزیر دفاع روسیه در جمع فرماندهان ارتش این کشور تأکید کرد تسلیحات هسته‌ای کشور مهمترین تضمین برای حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی روسیه هستند.
وزارت دفاع کره جنوبی امروز در بیانیه ای ادعا کرد که تلاش کره‌شمالی برای استفاده از سلاح هسته‌ای به سقوط «کیم جونگ اون» منتهی می‌شود.
رئیس‌جمهور روسیه گفت: البته، ممکن است این یک روند طولانی باشد. مسکو چاره‌ای جز مداخله در فوریه برای دفاع از جمهوری‌های دونباس یعنی دونتسک و لوهانسک - که به همراه بسیاری از مناطق خرسون و زاپوریژیا به الحاق به روسیه رای داده‌اند، نداشت. این مناطق جدید یک دستاورد بزرگ برای روسیه است. حتی پتر کبیر به دنبال دسترسی به دریای آزوف بود.
وزارت دفاع آمریکا مدعی است که اگر چین با همین سرعت کنونی ادامه داد تا سال ۲۰۳۵ نزدیک به ۱۵۰۰ کلاهک هسته‌ای در زرادخانه هسته‌ای خود خواهد داشت.
معاون وزیر خارجه آمریکا امروز اعلام کرد: سامانه دفاع موشکی و هسته‌ای مان را در حالت آماده‌ باش قرار می‌دهیم.
معاون وزیر خارجه آمریکا امروز اعلام کرد: سامانه دفاع موشکی و هسته‌ای مان را در حالت آماده‌ باش قرار می‌دهیم.
معاون وزیر خارجه آمریکا امروز اعلام کرد: سیستم دفاع موشکی و هسته‌ای مان را در حالت آماده‌ باش قرار می‌دهیم.
رئیس‌جمهوری اوکراین گفت باور دارد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه می‌تواند از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند. پوتین پیشتر گفته بود که روسیه از تمام ابزار‌های در دسترس خودش برای دفاع از اراضی روسیه استفاده خواهد کرد.
آیت‌الله رئیسی با تاکید براینکه مصمم به دفاع قاطعانه از حقوق ایران و مردم آن هستیم درباره احتمال دیدار مستقیم با آمریکا، افزود: مذاکره مستقیم با آمریکا بر سر توافق هسته‌ای هیچ فایده‌ای ندارد و آمریکا باید اقدامات اعتمادسازی با طرف ایرانی انجام دهد.
وزیر دفاع کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی همچنان به آماده‌سازی برای انجام یک آزمایش هسته‌ای دیگر ادامه می‌دهد.
وزیر دفاع کره جنوبی گفت: درحالی که کره شمالی در ظرفیت‌های موشکی هسته‌ای پیشرفت می‌کند و آمادگی برای انجام هفتمین آزمایش هسته‌ای را کامل می‌کند، شرایط امنیتی خطیر ادامه دارد. براساس اطلاعات ارتش ما وضعیت دفاعی محکمی برای مقابله با تهدید‌های امنیتی حفظ کرده است.
وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: یگان‌های مسلح اوکراین سه حمله توپخانه‌ای را در قلمرو نیروگاه هسته‌ای زاپوریژژیا و شهر «انرگودار» انجام دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ