سردار نقدی گفت: در اغتشاشات اخیر انسان‌های ناجوانمرد، افراد بیگانه را به شهادت می‌رساندند تا دشمنان با هجوم رسانه‌ای و تحریک مردم، آن را به پای نظام بنویسند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محسنی اژه‌ای تصریح کرد: رویکرد دستگاه قضایی از همان ابتدا، تفکیک قائل شدن میان معترضان و عناصر اصلی اغتشاشات بود؛ بر همین اساس اگرچه افراد فریب‌خورده اغتشاشات با عنایت مقام معظم رهبری مشمول عفو قرار گرفتند اما عناصر اصلی اغتشاشات که مرتکب جنایت و محاربه و افساد فی‌الارض شده یا سبب خسارت به اموال مردم شده و شاکی خصوصی دارند و یا مرتبط با سرویس‌های جاسوسی بیگانه هستند در زمره عفوشدگان قرار ندارند.
رئیس قوه قضاییه گفت: پرونده آن دسته از افراد اغتشاشات اخیر که متنبه شدند در هر مرحله‌ای که قرار دارد مختومه خواهد شد.
رحمانی تصریح کرد: برای این افراد کلاسهای توجیهی و دوره های مشاوره ای برگزار و اقدامات جهادی جایگزین مجازاتشان می شود و چنانچه در مدت 2 سال جرمی مرتکب نشوند، سابقه قضایی برای آنها ثبت نخواهد شد.
شهریار حیدری گفت: به اعتقاد من ۹۰ درصد آن‌هایی که به خیابان آمدند از افرادی هستند که معترض به وضع موجود بودند و ۱۰ درصدشان اغتشاشگر، اراذل و اوباش و از سرویس‌های بیگانه و تروریست‌ها هستند
توضیح بدیهی ماجرا این است که مثلا در خیابان دو خودرو با هم تصادف نکرده و یا دو نفر به هم نخواسته تنه نزده‌اند که از هم دلجویی کنند و تمام شود. برخلاف آن چیزی که پادو‌های رسانه‌ای بیگانه وانمود می‌کنند، اکثریت قریب به اتفاق مردم، با این اغتشاشات هیچ همراهی نکردند. برخی از افراد هم که حضور پیدا کردند، از سر بی‌اطلاعی و غفلت و فریب‌خوردگی بود.
بهارستان- فرمانده انتظامی بهارستان از دستگیری ۱۵ لیدر اصلی اغتشاشات در این شهرستان خبر داد و گفت:از این افراد نارنجک دستی، سلاح سرد و کوکتل مولوتوف کشف شد.
کامیاران- عصر امروز یکی از حافظان امنیت با شلیک گلوله افراد اغتشاشگر در شهر کامیاران به شهادت رسید.
سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: آنچه اخیرا افتاده از سوی کسانی است که چشم دیدن اقتدار و استقلال نظام را ندارند و هدف از اغتشاشات هم از بین بردن اقتدار و استقلال کشور است.
جانشین نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: طراحی فتنه اخیر در کشور برای آبان ماه بود که دشمن در نظر داشت همان سناریویی که در سوریه به کاربردند را با کمک افراد و لیدر‌های آموزش دیده داخلی و داعش شروع به فتنه و اغتشاشات در کشور کنند.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با اشاره به برنامه ریزی دشمنان برای اغتشاشات اخیر گفت: پرحجم ترین حملات رسانه ای را در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم که برخی از افراد ناآگاه فریب خوردند.
رئیس قوه قضاییه گفت: مردم بصیر و هشیار و ولایتمدار ایران اسلامی به سرعت به پشت‌پرده اتفاقات و قضایای اخیر پی بردند و متوجه شدند که برخی مسائل مطرح، صرفاً بهانه است و هدف دشمن و عوامل او مقوله و موضوع دیگری است.
رئیس قوه قضاییه گفت: مردم بصیر و هشیار و ولایتمدار ایران اسلامی به سرعت به پشت‌پرده اتفاقات و قضایای اخیر پی بردند و متوجه شدند که برخی مسائل مطرح، صرفاً بهانه است و هدف دشمن و عوامل او مقوله و موضوع دیگری است.
رئیس قوه قضاییه گفت:مردم بصیر و هوشیار و ولایتمدار ایران اسلامی به سرعت به پشت‌پرده اتفاقات و قضایای اخیر پی بردند و متوجه شدند که برخی مسائل مطرح شده صرفاً بهانه است و هدف دشمن و عوامل او مقوله و موضوع دیگری است.
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: با توجه به دستورات رئیس قوه قضاییه، وضعیت بازداشتی‌ها در دو وضعیت بی گناه یا کم گناه و افراد دارای اقدامات مجرمانه مورد بررسی قرار گرفت و به معاون پرونده‌های خاص دادگستری کل استان در خصوص رسیدگی دقیق و تفکیک متهمان بر این اساس ماموریت داده شد.
اشتری، فرمانده کل انتظامی کشور گفت: در روزهای اخیر افرادی را دستگیر کردیم که در نقش پلیس اقدام به تیراندازی در بین جمعیت می‌کردند؛ این افراد از سوی گروه‌های ضدانقلاب خط می‌گرفتند.
محسنی اژه‌ای گفت: افرادی که در جریان اغتشاشات اخیر، در زمره عناصر کم‌گناه گنجانده می‌شوند شامل سه مرحله ارفاق می‌گردند؛ در مرحله نخست با تمهیدات اندیشیده شده و تبدیل قرارها، این افراد تا زمان برگزاری دادگاه آزاد می‌گردند.
سردار قاسم رضایی گفت: حوادث اخیری که در کشور رخ داد به این دلیل بود که عده‌ای بدون بررسی و مطالعه بر روی موضوع اعتراضی خود به معاندین و منافقان خفته خوراک دادند. این افراد باید جواب ملت را بدهند، زیرا آن‌ها در هزینه‌هایی که برای نظام به وجود آوردند سهم دارند.
جانشین فرماندهی کل انتظامی با بیان اینکه اکثر افرادی که در اغتشاشات به خیابان می‌آیند تماشاچی هستند، گفت: برخی از این افراد مزدور و تروریست هستند.
افرادی که در این تجمعات کشته شدند یا با سنگ کشته شده‌اند یا با سلاح‌های جنگی یعنی سلاحی جز سلاح میدانی پلیس چراکه سلاح‌های پلیس مشخص است، سلاح پلیس در این مأموریت‌ها غیرکشنده و ساچمه زن است؛ پزشکی قانونی پیکر این افراد را که معاینه کرد اعلام کرد با سلاح‌هایی غیر از سلاح پلیسِ در میدان این افراد کشته شده‌اند.
رئیس قوه قضائیه با تشریح مسئولیت‌ رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها در مساعدت به مظلومان، گفت: امروز یکی از مسائل مهمی که مردم از ما انتظار دارند رفتار خوب، بیان خوب و تصمیم خوب است.
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: دستگاه‌های امنیتی باید حقایقی که از عوامل دستگیر شده به دست می‌آید را برای مردم افشا کنند تا جامعه بداند که این افراد چگونه سبب حوادث تلخ در اغتشاشات اخیر شده اند.
در مورد دانشجویان بازداشتی با نظر کارشناسی حراست و رئیس دانشگاه مربوطه تصمیم‌گیری شود و دانشجویانی که در اغتشاشات و برهم زدن امنیت عمومی در داخل یا بیرون از دانشگاه نقش داشته‌اند، متناسب با نقش و پرونده شخصیت آنان با قرار وثیقه آزاد یا تحت قرار بازداشت موقت باشند و سایر دانشجویان بازداشتی متناسب با نقش و پرونده شخصیت آنان با قید کفالت یا وثیقه آزاد شوند.
در مورد دانشجویان بازداشتی با نظر کارشناسی حراست و رئیس دانشگاه مربوطه تصمیم‌گیری شود و دانشجویانی که در اغتشاشات و برهم زدن امنیت عمومی در داخل یا بیرون از دانشگاه نقش داشته‌اند، متناسب با نقش و پرونده شخصیت آنان با قرار وثیقه آزاد یا تحت قرار بازداشت موقت باشند و سایر دانشجویان بازداشتی متناسب با نقش و پرونده شخصیت آنان با قید کفالت یا وثیقه آزاد شوند.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: اغتشاشگران که به حدود ۲۰۰۰ نفر هم نمی‌رسند، توسط دشمنان سازمان دهی و هدایت شدند و به کف خیابان‌ها آمده و افراد بی‌گناه را می‌کشند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ