رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یکی از موارد مهم که در دنیا انجام شده،مالیات بر عایدی سرمایه است که اساسا جنس ان تنظیم گری در اقتصاد است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هفته گذشته وزیر اقتصاد در نامه ای به شورای نگهبان خواستار تسریع در تایید قانون مالیات بر سرمایه شده و این قانون را برای مدیریت شرایط اقتصادی حیاتی شمرد.
خاندوزی در دو نامه جداگانه به شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه شد.
انتقال املاک با انواع کاربری، انواع خودروی سواری، انواع طلا، نقره و جواهرات، انواع ارز و انواع رمز پول مشمول مالیات بر عایدی سرمایه شد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس موادی از طرح مالیات بر عایدی سرمایه را تصویب کرده و مابقی این طرح هم به زودی تصویب خواهد شد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس موادی از طرح مالیات بر عایدی سرمایه را تصویب کرده و مابقی این طرح هم به زودی تصویب خواهد شد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس موادی از طرح مالیات بر عایدی سرمایه را تصویب کرده و مابقی این طرح هم به زودی تصویب خواهد شد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سازوکاری تعویق پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه را مشخص کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص غیرتجاری را تعیین کردند.
نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی با ماده ۱۵ این طرح با ۱۵۸ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
نماینده ساری در مجلس گفت: با تصویب طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس و تنظیم آیین‌نامه‌های منظم برای اجرای آن، جلوی جهش‌های یک‌باره قیمت‌ها گرفته می‌شود.
مالیات بر عایدی سرمایه قرار است با حذف جذابیت سوداگری در بازارهای مسکن، خودرو، طلا و ارز، سرمایه‌های سرگردان را که با رشد تقاضای سرمایه‌ای، به اقتصاد آسیب میزند، به سمت تولید هدایت کند.
کارشناس اقتصاد، «بستر اجرایی»، «معافیت‌ها» و «تورم‌زدایی» را سه نکته کلیدی مالیات بر عایدی سرمایه دانست و گفت: هرگونه معافیت بی‌حساب‌وکتاب سبب می‌شود که این پایه مالیاتی در نطفه خفه شود.
مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مالیات بر عایدی سرمایه نقش تنظیم گری دارد، یعنی اتفاقات بازارهای غیر مولد را تنظیم می‌کند.
ماده ۷ طرح مالیات بر عایدی سرمایه جهت بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شد که در این ماده آمده تمام تراکنش‌های مالی حساب های تجاری به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌شود.
یک کارشناس اقتصادی گفت: باید برای محاسبه این مالیات، میزان تورم را از کل عایدی کم کرد و اصطلاحاً فقط خالص عایدی را مبنای اخذ مالیات قرار داد.
قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی نسبت به طرح مجلس در خصوص مالیات بر عایدی سرمایه واکنش نشان داد.
نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس گفت: در شرایط فعلی اقتصادی و بحران‌های موجود که مجلس نیز در این زمینه دغدغه دارد، نباید طرح مالیات بر عایدی سرمایه در دستورکار قرار می‌گرفت.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست مسکوت ماندن طرح مالیات بر عایدی سرمایه مخالفت کردند.
دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی آغاز شد و بررسی گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر عایدی سرمایه در دستورکار قرار گرفت.
تدوین‌کنندگان طرح مالیات بر عایدی سرمایه، به منظور جلوگیری از مخالفت‌ها، ناگزیر به اعطای معافیت‌های گسترده شده‌اند و این موضوع قطعاً کارآمدی این پایه مالیاتی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
مهدی سرمست کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: وضع پایه‌های مالیات بر ثروت از جمله مالیات بر زمین‌های بایر،به کاهش نابرابری، افزایش درآمدهای دولت و همچنین بهبود بهره‌وری در اقتصاد کمک می‌کند.
جزئیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات علنی هفته آینده خود به بررسی گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران خواهند پرداخت.
افزایش نرخ تورم در آمریکا، قیمت نفت را در معاملات بازار‌های جهانی کاهش داد، اما با این حال، هر بشکه نفت با قیمت ۱۲۲.۱ دلار فروخته شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ