رئیس اورژانس تهران گفت: مشکلات تنفسی عامل ۱۰ درصد تماس‌ها با ۱۱۵ طی یک هفته گذشته یعنی از بابت ۲۱ تا ۲۸ آبان ماه بوده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جواد حیدریان، روزنامه‌نگار و کنشگر محیط‌زیست گفت: درصورتی‌که این دریاچه خشک شود، باید منتظر بحران در حوزه سلامت و مهاجرت شد. قبلا مهاجرت برون‌سرزمینی داشتیم و حالا به‌دلیل شرایط پیش‌آمده، مهاجرت درون‌سرزمینی. مهاجرت‌های درون‌سرزمینی با آسیب‌های فراوانی همراه است. با خشک شدن دریاچه بین ۶ تا ۱۵میلیون نفر با تبعات وحشتناکی مواجه می‌شوند و این مشکلات، کل نظام را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.
معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۷۰ زائر ایرانی مستقر در هتل قصرالشفاعه شهر مقدس نجف اشرف به علت آتش سوزی دچار مشکلات تنفسی شده و با کمک نیروهای امدادی برای مداوا راهی بیمارستان حکیم این شهر شدند.
معجون بی نظیر عسل و گردو در درمان اختلالات و مشکلات تنفسی نظیر: آسم، حساسیت فصلی، آنفلوآنزا و عفونت های تنفسی نقش مهمی دارد.
یکی از مهم ترین دلایل مراجعه حجاج به مراکز درمانی هلال احمر بعد از گرمازدگی و مشکلات تنفسی، شکستگی بر اثر افتادن از پله برقی بوده است.
چراغ راهنمای خیابان به طور کامل در اثر افزایش دما ذوب شده بود و گرد و غبار شدید را هم در شمال و جنوب استان شاهد بودیم صد‌ها نفر به خاطر مشکلات تنفسی راهی بیمارستان شدند.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت:بیشترین دلایل مراجعه حجاج کشورمان به مراکز درمانی هلال احمر ایران در مکه و مدینه، مشکلات تنفسی، ریوی و پس از آن ناراحتی‌های اسکلتی، عضلانی بوده است.
چای گل محمدی برای مقابله با انواع مشکلات تنفسی ناشی از سرماخوردگی و آنفلوانزا مفید است. بنابراین توصیه می شود با فرا رسیدن روزهای سرد سال از این چای غافل نباشید.
به تشخیص پزشکان متخصص و مطابق با پرونده میرحسین موسوی، لازم است او برای به دست آمدن سلامت کامل و برطرف شدن علایم حاد تنفسی و مشکلات دیگر تا زمان تایید پزشکان، در بیمارستان بستری و تحت نظر باشد.
وظیفه پتاسیم در بدن انسان برقرار کردن تعادل آب در بین سلول‌ها است. کمبود پتاسیم در بدن می‌تواند با علائم و نشانه‌هایی همراه باشد که می‌توان به ضعف ماهیچه‌ای، تکرر ادرار، خستگی، احساس نفخ در شکم، یبوست، مورمور شدن بدن، فشار خون بالا، مشکلات تنفسی، ضربان قلب نامنظم و فلج عضلانی اشاره کرد.
یک زن جوان می‌گوید: «هر روز باید این وضعیت را تحمل کنیم، جا برای نفس کشیدن وجود ندارد و با خود فکر می‌کنم آن‌هایی که بیماری تنفسی دارند و در عین حال مجبورند از مترو استفاده کنند چه کار می‌کنند. خود من هم مجبور هستم وگرنه چه کسی حاضر است این حجم از شلوغی و فشار را تحمل کند. اگر چندین قطار و واگن اضافه شود این مشکلات حل می‌شود، اما چرا اضافه نمی‌شود را هیچ‌کس نمی‌داند.» مسافرانی که در ایستگاه بعد سوار قطار می‌شوند از معطلی بیش از حد گلایه می‌کنند و می‌گویند، ممکن است دیگر نتوانند به کارشان برسند.
اصفهان-سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شمار افرادمراجعه کننده سرپایی بویژه طیف سنی کودکان بدلیل مشکلات و علائم تنفسی در برخی بیمارستان‌های اصفهان از جمله بیمارستان الزهرا افزایش یافت.
مدیر روابط عمومی اورژانس تهران با بیان اینکه حال پایتخت خوب نیست، گفت: مأموریت‌ها مربوط به مشکلات قلبی ـ تنفسی ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.
آن‌طور که «ندا فضل‌علی‌زاده» مدیر مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی ابوذر اهواز می‌گوید: «از زمان آغاز پیک بیماری‌های تنفسی در مهر‌ماه تا ۶ دی‌ماه بیش از ۲۰ هزار کودک با مشکلات تنفسی به این بیمارستان مراجعه کرده‌اند که حدود سه هزار نفر آن‌ها بستری شده‌اند که بیشترین تعداد آن‌ها در یک‌ماهه اخیر بوده است.»
شروین تبریزی با بیان اینکه از یازدهم تا هجدهم آذر امسال ۸ هزار و ۵۰۰ نفر دچار مشکلات قلبی تنفسی شده‌اند، اضافه کرد: هرچند که این میزان تنها ناشی از آلودگی هوا نیست، اما تعداد بیماران قلبی عروقی نسبت به روزهای پاک ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.
از آنجایی که عموماً زمستان با افزایش سرماخوردگی و سایر عفونت‌های تنفسی همراه است، بسیاری از مردم تصور می‌کنند هوای سرد عامل ایجاد مشکلات سینوسی در زمستان است؛ درحالی‌که زمستان به‌خودی‌خود باعث ایجاد مشکلات سینوسی نمی‌شود بلکه مقصر واقعی عود کردن سینوزیت در زمستان، میکروب‌ها هستند، به‌ویژه ویروس‌هایی که ما را بیمار می‌کنند مانند ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا.
مشکلاتی که عامل ایجاد مزه فلز در دهان می‌شوند، به غیر از مشکلات کلیوی خیلی جدی نیستند. به عنوان مثال سوء هاضمه، سوزش معده و رفلاکس اسید معده می‌تواند باعث ایجاد طعم فلز مانند یا تلخ در دهان شود و مزه غذا را تغییر دهد. همچنین سرماخوردگی، عفونت سینوسی و عفونت‌های سیستم تنفس فوقانی هم می‌تواند عامل ایجاد طعم فلز در دهان باشد.
رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت اعلام کرد: در روز‌هایی که هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (شاخص کیفیت هوا ۱۰۱ الی ۱۵۰ ورنگ زرد) باشد زمان بازی کودکان در فضای باز و پارک‌ها را به میزان زیادی کاهش دهید. همچنین افراد مسن و بیمارانی که دارای مشکلات تنفسی هستند نیز فعالیت خود را در فضای بیرون کاهش دهند. در روز‌هایی که شاخص کیفیت هوا «ناسالم برای همه گروه‌ها» (۱۵۱ الی ۲۰۰ ورنگ قرمز) است باید از ورزش، دوچرخه سواری و به طور کلی از قرار گرفتن در معرض هوای آزاد بپرهیزید
اگر به دنبال درمان مشکلات تنفسی و پوستی و سلامت اعضای بدن تان هستید از نوشیدن آب طبیعی این میوه‌ها غافل نشوید.
بیماری‌های ریه برخی از بیماری‌های شایع در سراسر جهان هستند و برخی مشکلات تنفسی از خفیف تا جدی، از جمله برونشیت، آسم، فیبروز کیستی و ذات الریه را ایجاد می‌کنند که باید از آن جلوگیری کنیم.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: هوای تهران اکثر مواقع آلوده بوده و می‌تواند مشکلات تنفسی هم برای پیروز ایجاد کند و این در حالی است که منطقه توران این چنین نیست.
این متصدی داروخانه با بیان اینکه شرایط همکارانم در داروخانه‌های دیگر هم مشابه است، ادامه می‌دهد: «در روز با تعداد زیادی از همکارانم در داروخانه‌های دیگر صحبت داریم و از مشکلات بیماران و مراجعان می‌گوییم. همه مثل هم، پزشکان داروخانه، تکنیسین‌ها و نسخه‌پیچ‌ها این روزها بسیار تحت فشار هستند.»
اهواز - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه ۳۴۷ نفر از مردم خوزستان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از بارش باران در این استان خبر داد.
اهواز - در چند سال اخیر اولین باران پاییزی در خوزستان باعث تنگی نفس برخی از مردم و هجوم بیماران به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی می‌شود.
صبح امروز بوی تند دود آتش سوزی و هاله دود ناشی از آن شهر‌های خوزستان به خصوص شهر‌های اطراف تالاب مثل دشت آزادگان، هویزه، حمیدیه و اهواز را فراگرفت و نفس کشیدن را برای آن‌ها که مشکلات تنفسی دارند سخت و تنگ کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ