وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که کودکان یمنی در نتیجه محاصره و تجاوز هشت ساله ائتلاف متجاوز سعودی، همچنان در معرض کشتار، آوارگی و بیماری قرار دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس کل دادگستری بوشهر گفت: دستور بازداشت فردی که اقدام به ضرب و شتم معلولان کرده است صادر شد، همچنین برای مرکز نگهداری معلولان در سازمان بهزیستی و دستگاه قضائی پرونده کیفری تشکیل شد.
سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور معتقد است که متاسفانه برخی از کودکان کار و خیابان با برخی از باند‌های مواد مخدر درگیر شده و جابجایی مواد مخدر را برعهده گرفته‌اند. حیدر‌هایی از مردم خواست در صورت مشاهده موارد رد و بدل مواد مخدر توسط این کودکان، حتما آن را به پلیس گزارش دهند. همچنین در صورت مشاهده کودکان کار و خیابان حتما با ۱۲۳ تماس بگیرند.
به گفته پوتنزا، وقتی محققان دور اول داده‌های کودکان ۹ و ۱۰ ساله را بررسی کردند، به رابطه بین میزان بالای استفاده از صفحه نمایش و اختلالات خلقی و همچنین رفتار‌های «برونی‌سازی» مانند پرخاشگری و نظم پی بردند.
توصیه می‌شود کودکان و نوجوانانی که خطرات مرتبط با سلامتی دارند و همچنین بزرگسالان سالم زیر ۶۰ سال قرار دارند؛ واکسن‌های اولیه و تقویت کننده‌های اولیه را دریافت کنند و تزریق دز‌های تقویت کننده‌های اضافی برای این افراد توصیه نمی‌شود.
استفاده روزانه از عسل و آویشن در کودکان بالای یک سال در درمان سرفه‌های طولانی بسیار موثر است. همچنین نباید از تاثیر مصرف میوه‌های دارای ویتامین C و نیز سبزیجات تازه در بهبود سرفه کودکان غافل شد.
پنکیک بیشتر به عنوان یک صبحانه خوشمزه و مشهور در بسیاری از هتل‌ها و رستوران‌ها سرو می‌شود؛ همچنین یک میان وعده خوشمزه و جذاب برای کودکان است.
چند روزی از زلزله خوی گذشته است، با وجود تخریب خانه‌ها و وضعیت سخت زلزله‌زدگان همچنان زندگی اینجا ادامه دارد، این موضوع را می‌توان در لبخندها و نشاط کودکان دید.
یک فوق تخصص بیماری‌های ریوی کودکان به آثار آلودگی هوا بر سلامت کودکان اشاره کرد و گفت: از آنجایی که ریه کودکان تا حدود ۱۸ سالگی همچنان در حال رشد است، تک تک عوامل موثر در بروز آلودگی هوا می‌تواند بر ریه کودک و سلامت او اثرات سوء داشته باشد و آغاز برخی حساسیت‌ها و شروع آسم در کودکانی که زمینه بیماری را هم ندارند، ممکن است رخ دهد.
طبق ماده ٧٩ قانون کار در خصوص کار کودکان، گفته شده است که به کار گماردن افراد کمتر از ١۵ سال تمام ممنوع است. همچنین اگر این کودک ۱۱ ساله را نوجوان درنظر بگیریم نیز باز طبق ماده ٨٣ ارجاع هرنوع کار اضافی و انجام کار درشب و نیز ارجاع کارهای سخت و زیان آور وخطرناک و حمل بار با دست، بیش از حد مجاز و بدون استفاده از وسایل مکانیکی برای کارگر نوجوان ممنوع است.
اجاق‌های گازی همچنین مونوکسیدکربن و سایر آلاینده‌هایی را تولید می‌کنند که می‌توانند اثرات شدید سلامتی در کودکان و به ویژه بیماری‌های ریوی در آن‌ها ایجاد کنند.
براساس دستورالعمل احتیاطی صادره از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.
کارشناس تغذیه درخصوص باید‌ها و نباید‌های تغذیه‌ای دیابتی‌ها و همچنین افراد مستعدِ ابتلا به این بیماری و تفاوت‌های تغذیه‌ای کودکان و بزرگسالان دیابتی توضیح داد.
لجبازی کودکان می‌تواند علل متعدد داشته باشد از محیط نامناسب خانواده تا نازپروردگی، سرزنش و انتقاد از کودک، فشار‌های خانواده، مشکلات جسمی و روانی تا جلب توجه و برخی اختلالات مثل اختلال نافرمانی ـ مقابله جویانه، سندروم داون، کودک آزاری و اختلال بیش فعالی ـ نقص توجه و همچنین مشکلات دیگری مثل استرس‌های زیاد، بی توجهی یا انتظارات زیاد والدین از بچه‌ها و در نهایت اینکه طبق گفته محققان لجبازی بین پسران بیش از دختران است.
شایع‌ترین مشکلی که می‌تواند به واسطه نشستن در وضعیت W شکل بگیرد، در رفتگی است. همچنین، این وضعیت می‌تواند موجب کوتاه و سفت‌تر شدن عضلات شود، که در نتیجه آن، توسعه مهارت‌های حرکتی، تعادل و هماهنگی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. نشستن در وضعیت W می‌تواند بر عضلات تنه تاثیرگذار باشد، زیرا آن‌ها تضعیف می‌شوند و توسعه نیافته باقی می‌مانند.
رئیس بیمارستان کودکان علی‌اصغر گفت: از طرفی در نوزادان سنین پایین، برونشیولیت هم دیده می‌شود که با ویروسی به نام RSV ایجاد می‌شود و خیلی هم شایع شده است. همچنین این ویروس عوارض آلودگی هوا را در ریه کودکان مبتلا تشدید می‌کند. همچنین باید توجه کرد که به دلیل بد درمان شدن آنفلوآنزا و بویژه استفاده نابجا از آنتی‌بیوتیک‌ها و دارو‌های کورتونی برای این بیماران، عفونت میکروبی با پنوموکوک در سطح جامعه در حال شیوع است که بسیار خطرناک بوده و ریه را درگیر می‌کند و روی آنفلوآنزا سوار می‌شود و بیماران را بسیار بدحال می‌کند
یونیسف اعلام کرد که حدود ۲ میلیون کودک پاکستانی در مناطقی که سیل ویرانگر تابستان در آن روی داد، همچنان از تحصیل و رفتن به مدرسه محروم هستند.
فاطمی درباره وضعیت کمبود سرم گفت: وضعیت تامین سرم نسبت به قبل بهتر شده، اما همچنان جزو اقلامی است که کمبود دارد و همچنان به صورت سهمیه‌ای و جیره‌بندی به داروخانه‌ها ارائه می‌شود.
شهردار منطقه ۲ از رونمایی نخستین اطلس شهری کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته ملی کودک و همچنین نکوداشت هفته تهران خبر داد.
سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به طرح شناسایی کودکان از طریق اسکن عنبیه چشم خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به تهیه ۱۲ دستگاه، این طرح در ۱۲ استان در حال انجام است همچنین بنا داریم با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده و قول مساعد سازمان برنامه و بودجه، تعداد دیگری دستگاه خریداری خواهد شد تا این طرح در تمامی استانها اجرا شود.
قدمت قدیمی‌ترین اسباب بازی‌های جهان به هزاران سال پیش باز می‌گردد، اما تعیین این که آیا کودکان عصر باستان با آن بازی می‌کردند یا خیر هم چنان به صورت یک راز باقی مانده است رازی که باستان‌شناسان در تلاش برای کشف آن هستند.
کوکی شکلاتی یکی از انواع کوکی‌هاست که بافت ترد و بیسکوییتی دارد و برای پذیرایی بسیار مناسب است؛ همچنین یک خوراکی خوشمزه برای کودکان محسوب می‌شود.
مرد بی رحم همچنان در حالی که گلوله در سلاح گیر کرده بود باز هم آن را مسلح کرد و مقابل چشمان وحشت زده کودکان، قفسه سینه زن جوان را هدف گرفت و دو گلوله دیگر به پیکر زن جوان شلیک کرد.
بر اساس این پیش‌نویس جدید استفاده از اشخاص کمتر از ۱۸سال در تبلیغات فضای مجازی و همچنین تأیید کالا‌های مورد مصرف کودکان ممنوع است و هرگونه تأیید دارو، فرآورده‌های شیر نوزاد، نوشیدنی‌ها و سایر مواد غذایی که به‌عنوان جایگزین کامل‌کننده یا مکمل شیر مادرند ممنوع می‌شود.
کودکان در پارک مرکزی نیویورک مجسمه خونین پوتین را به وسیله تفنگ آب پاش و همچنین شن و ماسه هدف قرار دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ