نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با تکرار ادعاها علیه تهران گفت که اجرای تعهدات پادمانی ذیل معاهده ان پی تی توسط ایران، امری ضروری و فوری است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به شایعات جایگزینی «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت وی در «مرخصی» است و آبرام پالی به عنوان جانشین موقت او خواهد بود.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هیچ توضیحی درباره دلیل و نوع مرخصی رابرت مالی نداد اما در عین حال تایید کرد که معاون رابرت مالی یعنی آبرام پالی هم اکنون بطور موقت جانشین او است.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: ترجیح ما گزینه دیپلماتیک است و فکر می‌کنم که این واقعا ثابت شده است که مؤثرترین و پایدارترین راه برای اطمینان از عدم دستیابی ایران به بمب (هسته ای) است.
رابرت مالی (راب ملی) نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ادعا کرد ایالات متحده قبل از تصمیم گیری درباره اقدامات و گام‌های بعدی درباره ایران منتظر نتایج سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران خواهد ماند.
رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که در منطقه غرب آسیا به سر می برد، با معاون وزیر خارجه عمان درباره ایران گفتگو کرده؛ گفتگویی که این مقام دولت بایدن آن را عالی" توصیف کرده است.
سفر رابرت مالی در واقع نشانه‌ای از عزم آمریکا برای اجرایی کردن پروژه استراتژی یکپارچه موشکی است. تمرکز دولت بایدن بر تهدیدهای اصلی و در حال وقوع برای آمریکا به‌خصوص در منطقه حیاتی خلیج‌‌‌فارس است که دلمشغولی و همزمان تردیدهای شرکای عرب آمریکا از تعهدات ایالات‌‌‌متحده را به دنبال داشته است. به‌خصوص که روند همکاری‌‌‌های شورای همکاری خلیج‌‌‌فارس و در راس آنها عربستان سعودی با چین و روسیه در حال افزایش است.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در پیامی با اشاره به تحریم‌های تازه این کشور علیه ایران، گفت که دولت بایدن در اقدام علیه کسانی که تحریم‌های آمریکا را دور می‌زنند، تردید نخواهد کرد.
رابرت مالی ضمن تکرار این ادعا که از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین برای کشتن غیرنظامیان استفاده شده و ایران «معترضان مسالمت‌آمیز را در خیابان‌ها کشته» گفت: «بنابراین تمرکز ما بعد از آن تلاش‌های سخت برای بازگشت به برجام تغییر کرده است.»
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد: آمریکا اکنون توپ را در زمین خود دارد. باید نشان دهد که صادق، قابل اعتماد و قادر به اجرای وعده هایش است. اکنون وقت اقدام است.
اکنون وقت خود را صرف توافق هسته‌ای با ایران نمی‌کنیم/ امروز با اروپایی‌ها هماهنگ هستیم و می‌توانیم فشاری که ایران تاکنون تجربه نکرده را بر آن کشور وارد نماییم
مالی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این زمینه ادامه داد: آن‌هایی که از حقوق زنان در ایران صحبت می‌کنند چرا در ارتباط با تحریم‌های یکجانبه دولت آمریکا و همراهی اطاعت پذیر اروپا از این تحریم‌ها صحبت نکردند و به این موضوع توجه نداشتند که زنان و کودکان ایرانی نیز در معرض همین تحریم‌ها و اثرات آن هستند.
رابرت مالی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران با تکرار ادعاهای همیشگی آمریکا مدعی شد که تهران بسیار نزدیک به داشتن مواد شکافت پذیر کافی برای ساخت بمب است.
رابرت مالی مدعی شد: قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل مورد حمایت بیش از ۲۴ کشور از سراسر دنیا قرار گرفت و بر خلاف ادعای حکومت ایران، اقدامی غربی نبود.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مذاکره کننده ارشد این کشور گفت: اجرای تعهدات پادمانی ذیل معاهده ان پی تی توسط ایران، امری ضروری و فوری بوده که به تعویق نیز افتاده است.
نماینده آمریکا در امور ایران امروز اعلام کرد: همه قبول دارند که راه حل بلندمدت با ایران دیپلماتیک است.
«رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران، اذعان کرد که احیای برنامه جامع اقدام مشترک و مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین، حتی در دستورکار واشنگتن هم نیست.
نماینده آمریکا در امور ایران گفت: خواهیم دید که دولت آمریکا برای رسیدن به توافق متمایل است، اما در برهه کنونی، تمرکز روی چیز‌های دیگر است، زیرا گفتگو‌ها [ی وین]متوقف شده‌اند.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در اظهاراتی مداخله‌جویانه در توئیتی نوشت که واشنگتن به ارائه "ابزارهای اطلاعاتی" به مردم ایران متعهد می‌باشد.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در اظهاراتی مداخله‌جویانه در توئیتی نوشت که واشنگتن به ارائه "ابزارهای اطلاعاتی" به مردم ایران متعهد می‌باشد.
رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا مدعی شد: از آغاز مذاکرات گفته‌ایم نمی‌توانیم رفتار رئیس‌جمهور بعدی را کنترل کنیم، اگر ایران روی آن اصرار دارد، گفتگو فایده ندارد / یک توافق روی میز بود که همه شرکت‌کنندگان دیگر با آن موافق بودند، اما هر بار ایران تقاضای غیرواقعی یا بی‌ربط مطرح کرده / چیزی برای آزادی گذشته از موعد باقر نمازی مبادله نشد
رابرت مالی گفت در صورت حصول توافق برای بازگشت آمریکا به برجام، واشنگتن نمی‌تواند تضمین دهد دولت بعدی این کشور از آن خارج نخواهد شد. او گفت: من می‌توانم درک کنم چرا آن‌ها این تضمین را می‌خواهند، اما ما از لحظه شروع این مذاکرات در حدود یک سال و نیم پیش گفتیم که سیستم ما به این شکل کار نمی‌کند.
رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران قرار است امروز در جلسه‌ای محرمانه با اعضای کنگره این کشور، توضیحات لازم را درباره تحولات مذاکرات احیای توافق هسته‌ای به آن‌ها ارائه کند.
تایمزاسرائیل امروز طی گزارشی از قول یک مقام اسرائیلی که همراه با یائیر لاپید، نخست‌وزیر این رژیم به برلین سفر کرده، ادعا کرده بود، رابرت مالی، نماینده جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در مذاکرات غیرمستقیم با ایران که مورد انتقادهای شدید و مکرر اسرائیل قرار دارد، کنار گذاشته شده است.
رابرت مالی گفت: موضع ما روشن است. اگر ایران آمادگی داشته باشد، ما نیز آماده بازگشت به توافق هسته‌ای هستیم. برای ما این بازگشت از نظر کاهش تحریم‌هایی که باید ارائه دهیم و گام‌هایی که ایران باید برای محدود کردن برنامه هسته‌ای خود بردارد، کاملا مشخص است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ