رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: هنرمند در جامعه امروزی کسی است که حرف‌ها و دریافت‌های خود را از واقعیت‌های جامعه و حقیقت‌هایی که در پشت سر آن است برای افراد ارائه می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
«سامپو» به کارگردانی مرضیه ریاحی، تهیه‌کنندگی حسین کاکاوند و نویسندگی مرجان ریاحی به عنوان نماینده ایران در بخش مسابقه فیلم کوتاه جشنواره رقابت می‌کند.    این جشنواره بزرگترین و مشهورترین جشنواره فیلم اوکلاهاما و ورودی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار است. بهترین فیلم کوتاه و بهترین انیمیشن جشنواره به آکادمی اسکار معرفی خواهند شد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی تأکید کرد: جشنواره بین‌المللی رسام با محوریت تولیدات فیلم‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت باید تلاش کند گفتمان جهانی در بین عدالت‌خواهان ایجاد کند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از رونمایی جشنواره فیلم بانوان در آینده نزدیک خبر داد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از رونمایی جشنواره فیلم بانوان در آینده نزدیک خبر داد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رئیس سازمان سینمایی جزئیاتی از آثار راه یافته به جشنواره فیلم فجر را در جلسه کمیسیون قرائت کرد و طبق گزارشات، جشنواره امسال متنوع‌تر و عمومی‌تر برگزار می‌شود.
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر فرهنگ خواستار برگزاری جشنواره فیلم فجر مطابق ارزش‌های انقلاب اسلامی شدند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با جشنواره فیلم فجر امسال، گفت: تاکنون ۷۵ فیلم به جشنواره رسیده و الان کارهای بررسی فیلم‌ها در حال انجام است.
این وضعیت قاعدتاً مطلوب اهالی سینما و متناسب با شرایط کنونی فرهنگی نیست و مشخص نیست در فضای کنونی سینما که تولیدات سالانه مرتبط با کودک انگشت شمار است، چرا نباید این رویداد را حتی چهار سال یک بار و با دست پر برگزار کرد؟
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سال گذشته ۷۰ فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر ثبت نام کردند که امسال این تعداد به ۷۵ عدد رسیده است.
چهارمین جشنواره فیلم آسیایی با پیشنهاد سفارت جمهوری اسلامی ایران و مشارکت ۹ کشور آسیایی در ابوجا پایتخت نیجریه افتتاح و تا تاریخ ۴ آذر ادامه خواهد داشت.
معاون حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به پخش فیلم نوجوان محور «بیرو» گفت: حوزه هنری با حمایت مالی و معنوی از ایده‌های دانش آموزان در جشنواره فیلم مدرسه در کنار آنها خواهد بود.
دبیر هشتمین جشنواره فیلم کوتاه مدرسه گفت: از روز شنبه ۲۱ آبان ماه، در سینما فلسطین اکران آثار برگزیده جشنواره را شاهد خواهیم بود که تا ۲۵ آبان ماه ادامه دارد.
دبیر هشتمین جشنواره دانش آموزی فیلم کوتاه مدرسه گفت: آئین بزرگداشت ابوریحان بیرونی و اعطای تندیس و لوح تقدیر بخش علمی آموزشی جشنواره فیلم مدرسه به صورت مشترک برگزار خواهد شد.
سخنگوی دولت گفت: استقبال کم‌نظیر هنرمندان و هنردوستان از این جشنواره، نویدبخش روزهای پررونق سینما است.
با وجود غیبت شماری از استعدادها، جشنواره فیلم کوتاه به عنوان دریچه شناسایی فیلمسازان توانمند آینده از امروز می‌تواند محل ارزیابی نسبی فعالان این عرصه و کشف چهره‌های توانمندی باشد که در سال‌های آینده احتمالاً فیلم‌های بلندشان را خواهیم دید.
محمدرضا سکوت، روح‌الله سهرابی، رسول صدرعاملی، هادی مقدم‌دوست و حسین نمازی مسئولیت داوری آثار بخش داستانی سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را برعهده دارند.
محمدرضا سکوت، روح‌الله سهرابی، رسول صدرعاملی، هادی مقدم‌دوست و حسین نمازی مسئولیت داوری آثار بخش داستانی سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را برعهده دارند.
حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی امروز (چهارشنبه) در جشنواره شهید رجایی که در سالن اجلاس سران برگزار شد گفت: تلاش، دلسوزی و کار جهادی همواره باید مورد تقدیر قرار بگیرد.
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با اعلام برخی موضوع‌های ممنوعه در جشنواره امسال گفت: من در حوزه اخلاقی به خط قرمزهایی مقید هستم که ابایی هم ندارم بگویم مخالف آن جریان هستم، چون قرار نیست من‌ بخشی از یک موج باشم، بخصوص آنکه این جشنواره‌ها تمام می‌شوند و من قرار است جای دیگری پاسخگو باشم.
دبیرخانه جشنواره مردمی عمار فراخوان یازدهمین دوره این رویداد سینمایی را در چهار بخش «رقابت اصلی جشنواره»، «معرفی سوژه»، «فراخوان اکران مردمی» و «فراخوان های مردمی» خبر داد.
چرا ۱۶ فیلم و چرا ۲۲ فیلم نه؟ همیشه قاعده جشنواره بر اساس یازده روز برگزاری جشنواره بوده است و با توجه به نوع تولیدات سینمای ایران از لحاظ کیفی حذف ۶ فیلم با مضرب ۱۱روز ( ۲۲ فیلم) نشان از یک تصمیم ناصواب دارد و می توانست باعث کاهش حواشی رایج بین فیلمسازان راه نیافته مسابقه شود!
عسگرپور توضیح داد: انتخاب فیلم‌های جشنواره و کارهای دیگر در قالب دبیرخانه دائمی انجام می‌شود. چون انتخاب فیلم از کشورهای مختلف پارامتر یک‌مجهولی نیست، همه جشنواره‌ها در طول سال، جریان کلی رویدادها و جشنواره‌های دیگر را رصد می‌کنند. از حدود دو سال و اندی پیش به این طرف، همکاران ما در ستاد جشنواره کار انتخاب فیلم را انجام می‌دادند. برخی از فیلم‌هایی که برای سال گذشته انتخاب شده بودند، عملاً دیگر غیرقابل استفاده بودند. چون یا اکران شده بودند یا در جشنواره‌های دیگر حضور پیدا کردند، به همین دلیل سیکل دیگری را پیگیری کردیم و در قالب آن بیش از هزار فیلم رصد شد.
سید مهدی جوادی متولد 1366 مدرس دانشگاه و دارای دکتری حقوق بین الملل است. در کارنامه حرفه‌ای‌ او عضویت در جامعه صنفی تهیه کنندگان فیلم سینمایی؛ مدير برنامه ريزي جشنواره هاي مقاومت و سينماي دفاع مقدس، مشاور معاون فرهنگی وزیر کار و امور اجتماعی، رئیس کارگروه هنر و رسانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قائم مقامی شبکه کودک و نوجوان صدا و سیما، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره مرکز نوآوری رایمون، دبیر کمیسیون خدمات محتوایی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران و تهیه کنندگی آثار تلویزیونی، مستند، سینمایی و انیمیشن دیده می شود
فیلمسازان حق دارند از امنیت سرمایه شان اطمینان حاصل کنند؛ بنابراین، انتظار می‌رود سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه جشنواره فیلم فجر در این زمینه موضع گیری صریح داشته باشند و در دفاع از امنیت فیلم‌های سینمایی ورود کرده و اعلام موضع نمایند و البته اقدام‌شان نیز به اعلام موضع محدود نشود؛ رویکردی که تا حدودی می‌تواند به برقراری دوباره آرامش در فضای سینما منجر شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ