این ماجرا هم در ایران سابقه طولانی دارد. یعنی ما از همان ایام ابتدای بعد از پیروزی انقلاب شاهد کاهش ارزش ریال در برابر ارز‌های بین المللی بودیم. به طوری که عملا از ۷ تومان الان به ۳۶ هزار تومان رسیده است؛ بنابراین تائید کاهش شدید ارزش ریال امکان پذیر و قطعی است
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آیا می‌توان گفت با آزادسازی ۶ میلیارد دلار، معادل ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از درآمدهای ارزی دولت قبل که به دلیل تحریم در بانک‌های کره بلوکه شده بود ریال عملا موضوع ادعایی بدهی ۲۷۰ هزار میلیارد تومانی دولت قبل برای دولت جدید منتفی است و به عبارت دیگر، دولت روحانی خزانه را با مثبت ۳۰ هزار میلیارد تومان به دولت جدید تحویل داده است؟
تا کنون بارسلونا هر بار در ال‌کلاسیکوی دوستانه آمریکا موفق به پیروزی بر رئال شده فصل بعدی قهرمان لالیگا شده است. آیا فصل آینده هم جام قهرمانی لالیگا به بارسا تعلق می‌گیرد؟
سفیر چین در تهران درباره اینکه آیا چین به سیاست خود همانند حمایت از ایران برای عضویت در سازمان‌هایی مانند شانگهای ادامه می‌دهد؟ گفت: حتما، چین از عضویت ایران در سازمان بریکس هم حمایت می‌کند، سال گذشته شی جین پینگ رئیس جمهور چین از رئیس جمهور ایران دعوت کرد تا در گفت‌و گوی عالی توسعه شرکت کند.
یکی از معاونان بانک مرکزی در دوره ریاست عبدالناصر همتی درباره اینکه آیا می‌توان مکانیسم جدیدی را به جای شیوه‌ای که در دولت حسن روحانی با عراق شکل گرفت، جایگزین کرد؟ گفت: «به‌هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست و حتی یک ریال را هم نمی‌توانند جابه‌جا کنند. نزدیک به دو سال است که دولت سیزدهم بر سر کار آمده، مگر مدعی نیستند که طرح دولت قبل درست نبود پس چرا تاکنون طرح جدیدی را ارائه نکرده‌اند؟»
در حالی که دستگاه پروپاگاندای غرب در حال انتشار خبر اختلاف روسیه و عربستان سعودی در اوپک پلاس بود، ریاض با کاهش تولید نفت از آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا استقبال کرد.
به ثمر رسیدن مذاکرات تنش زدایی میان ایران و مصر، نیازمند تصمیمات سیاسی است که رهبران دو کشور باید در مورد مسائل اصلی موردِ مناقشه بگیرند
هادیانفر گفت: ممکن است انسان خطا کند، اما وسیله نقلیه باید از جان انسان دفاع کند. خودرو‌هایی که تولید می‌شود و ما به آن افتخار می‌کنیم و می‌گوییم ۳۹ درصد هم افزایش تولید دادیم، آیا پیچ ایمنی به آن‌ها اضافه کرده‌ایم. اگر امروز مردم اشتیاق خرید خودرو را دارند به دلیل حفظ ریال و سرمایه‌شان است نه به دلیل ایمنی و کیفیت خودرو. در نوروز تصادفی رخ داد که ۱۲ نفر فوتی داشت که خودروی حامل دو خانواده در محور سیستان رخ به رخ باهم تصادف کردند. اگر عکس دو خودرو را ببینید، تشخیص نمی‌دهید که چه نوع ماشینی است. خودرو باید از جان سرنشین دفاع کند.
ریاض به خوبی این نکته را درک کرده است که بدون نیل به «آتش بس» در یمن و توافق سیاسی با صنعا ادامه پروژه‌های توسعه‌ای و جذب سرمایه‌خارجی ممکن نیست.
عنایتی در پاسخ به این سوال که آیا ترتیب خاصی برای بازگشایی سفارتخانه‌ها در نظر گرفته شده و مشخص شده کدام یک از دو کشور زودتر اقدام به بازگشایی سفارت خود خواهند کرد؟ تاکید کرد: چنین ترتیبی پیش‌بینی نشده است و هریک از دو کشور با توجه به فضایی که در اختیار دارند و برنامه‌ریزی‌هایی که می‌کنند نسبت به این موضوع اقدام خواهند کرد.
هرچند فرآیند تنش‌زدایی در روابط خارجی عربستان سعودی از دو سال پیش با آشتی با قطر و در پی آن ترکیه آغاز شد، اما عبور از مرز رقابت خصمانه با ایران، گامی بود که نیاز به بازاندیشی در پویایی‌های ژئوپولیتیک منطقه و ذهنیت حاکمان سعودی نسبت به جایگاه‌شان در منطقه داشت. آشتی تهران و ریاض، از این جنبه اهمیت دارد که رهبران عربستان سعودی تصمیم گرفته‌اند بر خلاف جریان همیشگی سیاست خاورمیانه حرکت کنند و یکی از بحران‌هایی را که مشخصه خاورمیانه بود حل کنند تا محیط را برای رشد و توسعه کشور خودشان امن‌تر کنند.
علی‌رغم وجود ظرفیت‌های قابل توجه برای تنش‌زدایی، محدودیت‌هایی جدی نیز وجود دارند که می‌توانند عاملی برای دشوار شدن، عملی شدن عادی‌سازی مناسبات میان تهران – ریاض باشند
لیورپول - رئال یک دیدار انتقامی است، اما آیا زور لیورپول به انتقام می‌رسد؟
رئال در این مسابقه در غیاب بنزما به شدت ضعیف در خط حمله نشان داد و تنها یک شوت در چارچوب داشت تا انتقادها از پرس برای خساست در انجام خرید در پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی بالا برود.
برخی منابع از جدیدترین تحولات حاصل شده، میان انصارالله یمن و ریاض و اینکه عربستان با خواسته های صنعا موافقت کرده است، خبر دادند.
نامگذاری غیررسمیِ این سویه با عنوان «کراکن» (Kraken) که در شبکه اجتماعی توییتر از سوی "ریان گریگوری"، یکی از متخصصان زیست‌شناسی فرگشتی پیشنهاد و فراگیر شد با هدف تشبیه قدرت این سویه جدید با هیولای دریایی اساطیری صورت گرفت با این حال سازمان جهانی بهداشت (WHO) این نام را برای این سویه مطرح نکرده است.
بیش از ۳۳میلیون ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۳۷هزار و ۸۲۱میلیارد ریال در ۹ماه گذشته در فرابورس دادو ستد شد که نشان از افزایش ۵درصدی حجم و رشد ۷۹درصدی ارزش معاملات این اوراق در مقایسه با مدت مشابه پارسال دارد.
درباره اینکه چنین ابلاغی صورت گرفته یا خیر و آیا در روز‌های آتی رقم می‌خورد یا نه، اطلاعی نداریم و بهتر است به جای حدس و گمان در این خصوص، همه چیز را به گذر زمان بسپریم؛ اما آیا ممکن است در نتیجه نامه نگاری یک وزیر، قدرت تصمیم گیری از کمیته‌های اضطرار آلودگی هوا گرفته شده یا آرای ایشان در این خصوص به نوعی وتو گردد؟
درباره اینکه چنین ابلاغی صورت گرفته یا خیر و آیا در روز‌های آتی رقم می‌خورد یا نه، اطلاعی نداریم و بهتر است به جای حدس و گمان در این خصوص، همه چیز را به گذر زمان بسپریم، اما آیا ممکن است که در نتیجه نامه نگاری یک وزیر، قدرت تصمیم گیری از کمیته‌های اضطرار آلودگی هوا گرفته شده یا آرای ایشان در این خصوص به نوعی وتو گردد؟
درباره اینکه چنین ابلاغی صورت گرفته یا خیر و آیا در روز‌های آتی رقم می‌خورد یا نه، اطلاعی نداریم و بهتر است به جای حدس و گمان در این خصوص، همه چیز را به گذر زمان بسپریم، اما آیا ممکن است که در نتیجه نامه نگاری یک وزیر، قدرت تصمیم گیری از کمیته‌های اضطرار آلودگی هوا گرفته شده یا آرای ایشان در این خصوص به نوعی وتو گردد؟
پایگاه «ایست‌ایژیافروم» در گزارشی سفر اخیر رئیس‌جمهور چین به عربستان و معنای این سفر برای رابطه واشنگتن-ریاض را بررسی کرده است.
در هفته های اخیر در پی رویداد‌ها و اعتراضات اخیر محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در سخنانی عنوان کرد که حاضر است با منتقدان و معترضان این روزها دیدار و گفتگو داشته باشد و حرف های آنها را بشنود. این نخستین بار نیست که برخی از رجال سیاسی، صحبت از گفتگو می‌کنند. بعد از رویداد‌های سال ۸۸ هم چندین بار مسئله گفتگوی ملی و یا آشتی ملی از سوی فعالان سیاسی مطرح شد. اما هیچ گاه نتوانست وارد مرحله عمل شود و صرفا یک ایده باقی ماند.
کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی پاری سن ژرمن، در چند هفته اخیر چندان خوشحال به نظر نمی‌رسد.
به تازگی دست‌کم دو میلیارد دلار پول سعودی به بنیاد مالی «جارد کوشنر» مشاور ارشد و داماد ترامپ، انتقال یافته‌است. آیا این پوششی برای خرید اسرار هسته‌ای از ترامپ است؟
شقاقی با اشاره به اینکه در حال حاضر غلبه بر سلطه پولی دلار امر بسیار سخت و دشوار است، بیان داشت: با توجه به اینکه ما با چین روابط گسترده تجاری داریم، اگر چینی‌ها قبول کنند که پیمان دو جانبه یوآن- ریال جایگزین لار شود، این پیمان از استحکام بیشتری به نسبت پیمان پولی با روسیه دارد، زیرا اولا حجم مبادلات ایران و چین بسیار بالا است، زیرا چین شریک اول تجاری ایران است و کشورمان نیز جزء شرکای اصلی چینی‌ها محسوب می‌شوند، در صورتی که ما روس‌ها مبادله چندانی به نسبت چینی‌ها نداریم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ