مجمع عمومی سازمان ملل از روسیه خواست تا غرامت جنگی به اوکراین بپردازد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی رئیس جدید هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل را برگزیدند و جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از ۲۱ نواب رئیس این مجمع انتخاب شد.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت بزرگ آرا قطعنامه‌ای را در محکومیت حمله روسیه به اوکراین تصویب کرده است.این قطعنامه خواستار خروج نیروهای روسیه از اوکراین و پایان درگیری‌ها می‌شود. ۱۴۱ کشور به این قطعنامه رای مثبت، ۳۲ کشور رای ممتنع و هفت کشور - از جمله روسیه - رای منفی دادند.
مجمع عمومی سازمان ملل در سالگرد جنگ اوکراین و پس از دو روز بحث و رایزنی به قطعنامه ای رای داد که خواستار خروج فوری و بدون قید و شرط نیروهای نظامی روسیه از خاک اوکراین و توقف درگیری ها شده است.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در سخانی تصریح کرد: پیش‌نویس قطعنامه غرب در مجمع عمومی سازمان ملل ضدروسی است؛ آن ها اوکراین را برای جنگ چند ساله با مسکو آماده‌ می کنند.
نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تصویب قطعنامه ضد صهیونیستی از طرف مجمع عمومی سازمان ملل متحد را پیروزی جدیدی برای ملت فلسطین برشمرد و خواستار اقدامات سازمان ملل در حمایت از فلسطینیان شد.
مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت آراء در قطعنامه‌ای نظر مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری را درباره اقدامات رژیم صهیونیستی خواستار شد.
این پیش‌نویس که به پیشنهاد مصر به کمیته مجمع عمومی ارائه شده بود با رای مثبت ۱۵۲ کشور و مخالفت ۵ کشور از جمله کانادا و آمریکا و همچنین رای ممتنع ۲۴ کشور عمدتا عضو اتحادیه اروپا به تصویب رسید.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد شامگاه گذشته در نشستی با وجود مخالفت آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، قطعنامه ای در زمینه برگزاری مراسم سالروز اشغال فلسطین (یوم النکبه) تصویب کرد.
مجمع عمومی سازمان ملل در نشست اخیر خود طی قطعنامه ای که با رای اکثریت ۱۵۲ عضو به تصویب رسید از رژیم صهیونیستی خواست ضمن پذیرفتن نظارت آژانس، تسلیحات اتمی‌اش را امحا نماید.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه ای اقدام روسیه برای الحاق بخش‌هایی از اوکراین را محکوم کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان با چابا کروشی، رئیس هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل، دیدار و گفتگو کرد.
نخست وزیر عراق که در حال حاضر به منظور شرکت در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد خواستار برگزاری دور سوم گفتگوی ملی برای خروج از حل بحران سیاسی در این کشور شد.
زلنسکی به مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: «جنایتی علیه اوکراین انجام شده است و ما خواستار مجازات روسیه هستیم.»
نجیب ابوکیله رئیس جمهور سالوادور با دخترش در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد حضور یافته است.
ابراهیم رئیسی چهارشنبه ساعت ۱۸ به وقت ایران در دومین روز از هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی و نظرات و دیدگاه‌های ملت ایران را برای جهانیان تشریح می‌کند.
امیر قطر در سخنرانی خود در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل گفت که پیچیدگی های درگیری میان روسیه و اوکراین را درک می کنیم و خواستار توقف این درگیری و تلاش برای راه حل مسالمت آمیز هستیم.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد امروز و در جریان برگزاری هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی این سازمان، قطعنامه غیرالزام آور ضدروسی را در ارتباط با درگیری ها در اوکراین تصویب کرد.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد امروز و در جریان برگزاری هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی این سازمان، قطعنامه غیرالزام آور ضدروسی را در ارتباط با درگیری ها در اوکراین تصویب کرد.
دبیرکل سازمان ملل امروز در ۷۷مین نشست مجمع عمومی این سازمان به سخنرانی پرداخت.
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: رئیس‌جمهور قصد حضور در مجمع عمومی سازمان ملل را دارد و مقدمات این کار هم انجام شده است.
هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک توسط آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و چابا کوروسی، رئیس مجمع عمومی افتتاح شد.
کاخ سفید به صورت رسمی اعلام کرد که بایدن در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت می‌کند.
مجمع عمومی سازمان ملل که سران کشورها، نخست وزیران و اعضای کابینه کشور‌های عضو را گرد هم می‌آورد، از تاریخ ۲۰ الی ۲۶ سپتامبر در نیویورک – مقر سازمان ملل – برگزار خواهد شد و طبق برنامه مقدماتی این رویداد، نماینده روسیه در تاریخ ۲۴ سپتامبر (مصادف با دوم مهر ماه) در این مجمع سخنرانی خواهد کرد.
سخنگوی کاخ کرملین از عدم شرکت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اجلاس آتی مجمع عمومی سازمان ملل یا برنامه ریزی برای سخنرانی در این جلاس خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ