در واقع قرار گرفتن دائمی در دمای پایین می‌تواند سیستم ایمنی ما را مختل کند و در صورت تماس، مبارزه با ویروس سرماخوردگی را برای بدن دشوارتر کند. به این ترتیب علاوه بر سرما، دست کم دو عامل دیگر یعنی وجود ویروس و همچنین ضعف سیستم ایمنی برای افزایش احتمال ابتلا به سرماخوردگی ضروریست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بینی‌تان مثل شیر آب آبریزی دارد، تب دارید و عطسه‌هایتان تمام نمی‌شوند، پس دچار یکی از سرماخوردگی‌های تابستانی شده‌اید؛ اما واقعاً چرا باید در تابستان سرما بخورید؟ واقعیت این است که سرماخوردگی فقط مربوط به زمستان نیست و عجیب نیست که در تابستان هم دچار سرماخوردگی شوید.
برخی بیماری‌ها مانند آرتریت روماتوئید، سندروم شوگرن، بیماری تیروئید و لوپوس، بلفاریت (زمانی که پلک‌ها متورم یا قرمز شده اند)، یا قرار گرفتن در معرض دود، باد یا آب و هوای بسیار خشک، نگاه کردن به صفحه رایانه برای مدت طولانی و حتی استفاده از لنز‌های تماسی می‌تواند باعث خشکی چشم شود. همین‌طور مصرف برخی دارو‌ها برای فشار خون بالا، دارو‌های آلرژی و سرماخوردگی، دارو‌های اضطراب و ضد افسردگی و... هم می‌تواند علت این مشکل باشد.
آبریزش بینی همان تخلیه یا خروج مخاط از بینی است که علاوه‌بر سرماخوردگی و وجود هوای سرد ممکن است به دلیل حساسیت‌های مختلف و یا مصرف غذا‌های حاوی ادویه زیاد نیز به وجود بیاید.
تمرین امروز تراکتور با یک غایب برگزار شد.
با سرد شدن هوا سرماخوردگی نیز بین کودکان و بزرگسالان شیوع پیدا می‌کند. همانطور که می‌دانید کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بیشتر دچار سرماخوردگی می‌شوند بنابراین قبل از آمدن فصل سرما و ابتلا به سرما خوردگی برنامه غذایی سالمی را رعایت کنید و خود را ایمن گردانید. اما اگر دچار سرماخوردگی شدید با راهکار‌هایی که در ادامه مطلب آورده ایم می‌توانید سرما خوردگی خود را ۲۴ ساعته پایان بخشید.
حمله سرماخوردگی به اردوی تیم ملی کشتی
گئورگی گولسیانی به دلیل سرماخوردگی شدید، شرایط مطلوبی برای بازی سپاهان ندارد.
حیدری گفت: بابونه یک گیاه شناخته شده و در دسترس است که در عطاری‌ها و مراکز فروش دارو‌های گیاهی یافت می‌شود و مزاج آن گرم و خشک است. این گیاه عمدتاً برای بهبود شرایط مختلفی به کار می‌رود که از جمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: ضد تب، ضد سرماخوردگی، ضدسرفه و درمان التهاب تنفسی، برطرف کردن التهاب راه‌های هوایی، حنجره، حلق و لوزه است.
مهاجم استقلالی‌ها با بهبودی کامل می‌تواند در مصاف با ملوان انزلی برای تیمش به میدان برود.
مهدی ترابی روز گذشته با وجود سرماخوردگی ۶۴ دقیقه در زمین حضور داشت.
یک ویروس خطرناک که در نوع شدید یا خفیف می‌تواند کشنده باشد! این بیماری از یک سرماخوردگی ساده شروع می‌شود البته در کنار علائم مشترک با سرماخوردگی نشانه های خاص‌تری هم دارد.
مصرف قرص جوشان ویتامین C باعث کاهش عوارض سرماخوردگی می شود و جذب آهن از دستگاه گوارش را کامل می کند؛ به همین دلیل مصرف آن به کسانی که مکمل های آهن مصرف می کنند، توصیه می‌شود. ویتامین C با بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، ابتلا به عفونت ها را کاهش می دهد.
هرساله در پاییز و زمستان با سرد شدن هوا، احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزای فصلی نیز افزایش می‌یابد؛ بنابراین لازم است با راهکار‌هایی سیستم ایمنی بدن را در برابر این بیماری‌ها تقویت کرد.
از آنجایی که عموماً زمستان با افزایش سرماخوردگی و سایر عفونت‌های تنفسی همراه است، بسیاری از مردم تصور می‌کنند هوای سرد عامل ایجاد مشکلات سینوسی در زمستان است؛ درحالی‌که زمستان به‌خودی‌خود باعث ایجاد مشکلات سینوسی نمی‌شود بلکه مقصر واقعی عود کردن سینوزیت در زمستان، میکروب‌ها هستند، به‌ویژه ویروس‌هایی که ما را بیمار می‌کنند مانند ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا.
با سرد شدن هوا سرماخوردگی نیز بین کودکان و بزرگسالان شیوع پیدا می‌کند. همانطور که می‌دانید کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بیشتر دچار سرماخوردگی می‌شوند بنابراین قبل از آمدن فصل سرما و ابتلا به سرما خوردگی برنامه غذایی سالمی را رعایت کنید و خود را ایمن گردانید. اما اگر دچار سرماخوردگی شدید با راهکار‌هایی که در ادامه مطلب آورده ایم می‌توانید سرما خوردگی خود را ۲۴ ساعته پایان بخشید.
چای سبز با داشتن مقدار قابل توجه آنتی‌اکسیدان تأثیر زیادی بر سیستم ایمنی دارد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌های مختلف به ویژه بیماری‌های فصلی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا در زمستان، اسهال و استفراغ در فصل تابستان و حساسیت‌های فصل پاییز و آلودگی‌ها می‌شود.
کادر فنی فولاد خوزستان برای دیدار امروز هفت بازیکن را برای حضور در ترکیب اصلی قطعا در اختیار نخواهد داشت.
کادر فنی فولاد خوزستان برای دیدار امروز هفت بازیکن را برای حضور در ترکیب اصلی قطعا در اختیار نخواهد داشت.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: داروی سرماخوردگی در آغاز فصل سرما ۱۶۰ درصد گران شده و در داروخانه‌های کشور وجود ندارد چرا که برخی برای گران کردن آن دست به احتکار زده اند.
بیماران مبتلا به آرتریت که به کووید طولانی مبتلا شده‌اند، پاسخ آنتی‌بادی ضعیف به سارس کوو ۲ نشان داده‌اند، اما یک پاسخ آنتی‌بادی شدید به ویروس OC ۴۳، یکی از چندین ویروس کرونای شایع که باعث ایجاد سرماخوردگی‌های معمولی می‌شود را داشتند.
سرماخوردگی خطر ابتلا به کووید طولانی را افزایش می‌دهد
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: تأکید زیادی بر تهویه اماکن داریم. با توجه به مساعد بودن هوا می‌توان تهویه طبیعی را در دستور کار قرار داد. نکته دیگر خودمراقبتی جدی و نظارت روی آن است به این شکل که دانش‌آموزان یا اولیا و مربیان در صورت داشتن علائمی مانند سرماخوردگی حتما قرنطینه خود را رعایت کنند. اگر علائم خفیفی را دارند به پزشک مراجعه کرده و ۴ تا ۵ روز خود را از محیط آموزشی دور نگهدارند.
دروازه‌بان استقلال طی چند روز گذشته به دلیل سرماخوردگی در تمرینات این تیم حضور پیدا نکرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ