حیدری گفت: بابونه یک گیاه شناخته شده و در دسترس است که در عطاری‌ها و مراکز فروش دارو‌های گیاهی یافت می‌شود و مزاج آن گرم و خشک است. این گیاه عمدتاً برای بهبود شرایط مختلفی به کار می‌رود که از جمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: ضد تب، ضد سرماخوردگی، ضدسرفه و درمان التهاب تنفسی، برطرف کردن التهاب راه‌های هوایی، حنجره، حلق و لوزه است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خواص ضد میکروبی و ضد التهابی روغن سیاه دانه آن را به یک درمان ایده آل برای آکنه تبدیل می کند. یک بررسی نشان داد که افرادی که به طور مداوم لوسیون ساخته شده از روغن سیاه دانه را به صورت موضعی روی پوست خود استفاده می کردند نسبت به افرادی که این کار را نمی کردند ضایعات آکنه کمتری داشتند.
گل کلم دارای غنی‌ترین منابع آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشد. این آنتی‌اکسیدان‌ها به کاهش استرس اکسیداتیو در سلول‌های کبد کمک می‌کنند. استرس اکسیداتیو می‌تواند باعث آسیب به سلول‌های کبدی شده و به تشدید کبد چرب منجر شود.
پونه کوهی یکی از گیاهان دارویی بسیار مفید است که در درمان بیماری‌ها مفید است و سلامت بدن شما را تضمین می‌کند. خیلی از خانواه‌ها به طور سنتی در هنگام سرماخوردگی از دمنوش پونه کوهی استفاده استفاده می‌کنند. در مجموع پونه کوهی خواص پرشماری دارد. خواص آنتی بیوتیکی، درمان سردرد و گلودرد و کاهش استرس و ... شماری از فواید مهم این دمنوش گیاهی و طبیعی به حساب می‌آید.
دارچین از پوست درخت دارچین تهیه می‌شود و از دیرباز هم به عنوان ادویه و هم به عنوان دارویی سنتی استفاده شده است.
دارچین از پوست درخت دارچین تهیه می‌شود و از دیرباز هم به عنوان ادویه و هم به عنوان دارویی سنتی استفاده شده است.
موسیر یکی از گیاهان دارویی است که در ایران و مناطق مختلف دیگر جهان کشت می‌شود. این گیاه دارای خواص بسیاری است که می‌تواند در سلامت شما موثر باشد.
ترکیب ماست با گیاه کاکوتی آرامبخش و خواب آور است.
پژوهشگران ایالات متحده و مکزیک دریافته‌اند که مصرف پکان، می‌تواند به شکلی موفقیت‌آمیز، اثرات منفی رژیم غذایی پرچرب را کاهش دهد.
خیار به عنوان یک میوه تازه و سرشار از آب، اغلب در فصل‌های گرم تابستان مصرف می‌شود. اما برخلاف باور‌های عمومی، خواص خواب‌آور خیار در شب همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر بخوابید و صبحگاهی مناسب‌تری داشته باشید.
مربای بابونه، به دلیل داشتن خواص بسیاری برای سلامتی بدن، یکی از محبوب‌ترین مربا‌های سنتی در جهان است. با توجه به خواص مربای بابونه، مصرف آن به عنوان یک راه حل طبیعی می‌تواند به بهبود وضعیت سلامت عمومی کمک کند. در ادامه دستور تهیه این مربای خوشمزه و مقوی را برای شما قرار داده ایم.
آنتی اکسیدان های موجود در ریواس به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند که از ما در برابر استرس اکسیداتیو و آسیب سلولی محافظت می کند. خواص آنتی اکسیدان ها برای مبارزه با رادیکال های آزاد ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد.
خاکشیر به دلیل خاصیت ادرارآوری خود، باعث دفع مواد زائد از طریق کلیه‌ها می‌شود و به پاک‌سازی کبد کمک می‌کند و ازاین‌رو برای سم‌زدایی بدن و پاک‌سازی پوست بسیار سودمند است. این گیاه همچنین باعث شادابی و افزایش شفافیت پوست می‌شود، خاکشیر همچنین تسکین‌دهنده زخم و جراحات پوستی است.
سیر و پیاز در ادبیات ما استعاره است از چیزهای بدبو، بدقیافه و... ولی اگر از بو و قیافه‌شان بگذرید، بچه‌های این خانواده آن‌قدر خاصیت دارند که خیلی از خوشبوها و خوش‌قیافه‌های گیاهان هم به گرد پایشان نمی‌رسند.
عمادی متذکر شد: میوه به ویژه در فصل تابستان نباید از سبد خانوار حذف شود و میوه‌هایی نظیر هنداونه و طالبی باید به صورت مداوم در گرما مورد استفاده قرار گیرند.
وقتی از عصاره گیاه گلپر استفاده می‌کنیم، فعالیت ضد میکروبی به خوبی انجام می‌شود. قارچ کاندیدا به دلیل وجود مخمر رشد می‌کند. معمولاً باکتری‌های لاکتوباسیلوس به کنترل رشد مخمر کمک می‌کنند. اگر این اتفاق نیفتد، باید از عصاره گیاه گلپر استفاده کنید تا عفونت کاندیدا کاهش یابد.
بررسی‌ها نشان داده خوردن این میوه به دلیل داشتن بتاکاروتن فراوان و به خصوص ترکیبی به نام کریپتوگزانتین، ریسک ابتلا به سرطان رحم را پایین می‌آورد.
انجیر از میوه‌های کلسیم دار است. به طوری که با خوردن ۳ عدد از آن، ۲۱ درصد از نیاز بدن به این ماده معدنی تامین می‌شود.
میوه‌های تابستانی سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی برای بدن هستند.
مصرف چند برش هندوانه در روز می‌تواند خطر بروز حمله قلبی، انواع سرطان، مشکلات گوارشی، مشکلات چشم و ریزش مو را کاهش دهد. مصرف هندوانه از آسیب‌های پوستی ناشی از پرتو‌های مضر خورشید نیز جلوگیری می‌کند.
خربزه یکی از بهترین میوه‌های تابستانی به شمار می‌رود. طبیعت خربزه از نظر سردی و گرمی معتدل و‌تر (رطوبتی) است که هرچه شیرین‌تر باشد «گرمی و تری» خربزه بیشتر است.
از سنجد می‌توان در درمان بسیاری از امراض استفاده کرد؛ مصرف سنجد، کلیه‌ها را گرم و بواسیر را درمان می‌کند. ادرار اگر قطره‌قطره بیاید، با پودر سنجد روان می‌شود؛ بازوان و ساق‌ها را نیرومند می‌کند. سنجد، عفونت ریه را خشک و آب‌آوری شش‌ها را درمان می‌کند؛ کمبود ویتامین C بدن را رفع می‌کند. سنجد خاصیت آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی دارد و با ویتامین K به نبرد سموم معده و روده می‌رود.
بابونه یک گیاهِ شناخته‌شده است که آن را برای تسکین دادن به اعصاب و بدن مصرف می‌کنند. با این حال مزایای این گیاه فراتر از این‌ها است. این گیاه به عنوان یک داروی طبیعی، قادر به درمان مشکلاتی فرای بی‌خوابی و اعصاب است و می‌تواند علائم سندرم پیش از قاعدگی، اسهال، تهوع و نفخ را از بین ببرد. این گیاه با داشتن بیش از ۱۰۰ ماده زیست‌فعال که در خواص آن دخیل هستند، منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ها است و خواص ضدمیکروبی دارد.
دمنوش بابونه از زمان‌های گذشته جهت کاهش اضطراب مورد استفاده قرار می‌گرفت. گویا این گیاه دارای ترکیباتی است که اثری مشابه داروی والیوم روی گیرنده‌های مغزی دارد. در واقع به همین دلیل است که با نوشیدن دمنوش بابونه احساس آرامش بیشتری می‌کنید و خواب بهتری خواهید داشت.
بابونه دارای خواص ضدمیکروبی و ضدقارچی فراوانی است و از این رو می‌تواند در پیشگیری از بروز عفونت‌های میکروبی و قارچی در بدن زنان نیز جلوگیری کند. مصرف منظم دمنوش بابونه باعث کاهش التهاب ارگان‌های مختلف بدن از جمله رحم شده و در پیشگیری از بروز عفونت‌های رحمی و دستگاه تناسلی زنان بسیار مؤثر است و می‌تواند به درمان عفونت‌های رحمی نیز کمک شایانی کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ