نام این غذا «کِرک بَپِرِس» است. به مرغ در زبان مازندرانی کرک گفته می‌شود و بپرس هم به معنی پریده است؛ بنابراین کرک بپرس یعنی مرغ پریده.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
«غذای بدون پلو و گوشت غذا نیست!» بله! خیلی‌ها اعتقادشان این است. کاری هم نمی‌شود کرد! پس برایتان یک غذای جدید داریم که هم پلو دارد و هم گوشت! اسمش هم جذاب است.
خوراک جگر مرغ یک غذای فوری و خوشمزه و بسیار مقوی است که معمولا همراه با نان میل می‌شود.
تابستان با لذت‌های ساده همراه است جمله غذا پختن با گوجه فرنگی تازه. خوردن آن به صورت ساده یا با کمی نمک مطمئنا یکی از گزینه‌ها است، اما کاربرد گوجه فرنگی‌های فصل نامحدود است از استفاده برای درست کردن سالاد گوجه فرنگی گرفته تا ساندویچ گوجه فرنگی و حتی پای گوجه فرنگی. یکی از راه‌ها نیز ترکیب آن با پاستا می‌باشد.
بورک پفی ترکیه یکی از محبوب‌ترین انواع بورک در دنیاست. بورک پفی ترکیه شباهت زیادی به پیراشکی دارد و با ذائقه ایرانی همخوانی خوبی دارد. در ترکیه غذای بورک پفی را همراه با سوپ اوزگلین سرو می‌کنند، ولی شما می‌توانید غذای بروک پفی را به تنهایی هم سرو کنید.
آنچیلادا رژیمی نسخه‌ای از غذای سنتی مکزیکی، آنچیلادا است که برای سلامتی بیشتر و مناسب برای افرادی که رژیم دارند، اصلاح شده است. آنچیلادا‌ها معمولاً تورتیلا‌های ذرت هستند که دور موادی پیچیده می‌شوند، که می‌تواند شامل مواد مختلفی مانند گوشت، پنیر، لوبیا و سبزیجات باشد و سپس با سس آنچیلادا پوشانده شود. در این مطلب شما را با دستور تهیه این غذای خوشمزه آشنا می‌کنیم.
پیکاتای مرغ یک دستور غذای خوشمزه ایتالیایی است. این سینه مرغ است که در سس با لیمو، کیپر، آب گوشت و کره پخته شده است. به طور کلی، این غذای ایتالیایی با سالاد، انواع ساده پاستا یا سبزیجات اصلی همراه است. حالا اگر می‌خواهید طرز تهیه آن را را یاد بگیرید، به خواندن مقاله زیر ادامه دهید.
برای داشتن یک پیش غذای خاص و متفاوت می‌توانید محبوب‌ترین خوراکی‌های کشور‌های همسایه را هم امتحان کنید؛ مثلا حمص از محبوب‌ترین و معروف‌ترین پیش غذا‌های عربی و خاورمیانه است که هم دستور پخت آسانی دارد و هم بسیار مقوی است، پس آن را از دست ندهید.
خورش ملا قورمه شمالی یک غذای سنتی و خوشمزه شمالی است که با بادمجان و بدون گوشت تهیه می‌شود. در این مطلب شما را با دستور تهیه این خورش آشنا می‌کنیم.
چلو مرغ شباهت زیادی به زرشک پلو با مرغ دارد، البته همانطور که اشاره شد در دستور تهیه چلو مرغ زعفرانی به جای استفاده از رب گوجه فرنگی از زعفران استفاده می‌شود. این دستور بیشتر در رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل از این غذای خوشمزه و مجلسی می‌توانیم برای انواع مجالس و مهمانی‌های خود استفاده کنیم.
اداره کل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو دستور جمع آوری فرآورده غیرمجاز لاغری پلاتین از سطح عرضه را صادر کرد.
تا حالا به این فکر کرده‌اید که با صرف هشت دقیقه می‌توان یک غذای کامل و پرانرژی آماده کرد؟ محمره یک غذای خاورمیانه‌ای با همین شرایط است.
به دستور رئیس گروه مالی گردشگری و در قالب دومین مرحله از پویش "سفره مهربانی" ماه مبارک رمضان امسال 5000 بن‌کارت نقدی برای جمعی از مومنان روزه دار مناطق مختلف کشور اختصاص یافت.
از آنجا که گوشت تکه‌ای در اندازه‌های کوچک آماده می‌شود زمان پخت کمتری لازم دارد و غذای رژیمی شما سریعتر آماده می‌شود. در ادامه مطلب انواع رسپی غذای رژیمی با گوشت تکه‌ای را با شما در میان می‌گذاریم.
کارآگاهان به بازبینی دوربین‌های برج پرداختند و مشخص شد تنها کسی که به خانه این زن وارد و سپس خارج شده مردی از آشنایان زن میانسال بوده است؛ بنابراین به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران، مرد میانسال بازداشت شد.
ما دستور پخت سوپی خوشمزه و ساده را به تفصیل برای تازه عروس‌هایی که در انتخاب غذا مشکل دارند، آورده‌ایم.
کوکو یکی از غذا‌های سنتی و بسیار قدیمی ایرانی است که پای ثابت سفره بیشتر ایرانی‌ها محسوب می‌شود. جالب است دستور پخت انواع کوکو از گذشته تاکنون تغییرات چندانی نداشته است. گواه این موضوع دستورپخت‌های انواع کوکو است که از زمان‌های گذشته مانند زمان قاجار به جا مانده است.
وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: تلاش وزارت جهاد کشاورزی تامین غذا، پایداری و پرهیز از هرگونه کمبود با توجه به شرایط جهانی است.
این خوراک قدمتی بین ۲ تا ۵هزار سال دارد، گواه این موضوع در دستور غذا‌های نادر میرزا، نوه فتحعلی شاه قاجار که با همراهی همسرش تهیه شده بود، آمده است. در دستور غذای قورمه سبزی این شاهزاده قجری آمده که این خورش یادگار دوران پیشدادیان و کیان است و سپس دستور پخت آن را آورده است.
دادستان تهران گفت: ۵۰ تن مواد غذایی فاسد، که سال‌ها در گمرکات فرودگاه امام خمینی(ره) رسوب شده بود با دستور و نظارت این دادستانی امحاء شد.
براساس نامه‌ای که مدیرکل امور داروی سازمان غذا و دارو به یکی از شرکت‌های واردکننده سوسپانسیون خوراکی آنتی‌بیوتیک نوشته شده، داروی کوآموکسی کلاو با برند MAGAMOX CV-DUO با شماره سری ساخت MFH ۰۵۵۵ که به صورت فوریتی وارد کشور شده است؛ از لحاظ آزمون تعیین ماده موثره، غیرقابل قبول بوده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری از در دستور کار قرار گرفتن احداث ۱۴ مرکز عرضه محصولات کشاورزی و مواد غذایی خبر داد.
به فاصله دو روز از دستور رئیس‌جمهور برای تامین سریع کمبود اقلام دارویی و رفع نیاز مردم و همچنین پیگیری دلیل قصور احتمالی و برکناری مقصرین، در شرایطی که وزیر بهداشت بر تامین سریع کمبود‌ها تاکید کرده، یکی از معاونان وی، رییس سازمان غذا و دارو، از سمت خود استعفا کرد.
روزنامه معتبر نیویورک تایمز که هر از گاهی دستور پخت یک غذا را از سراسر جهان می‌گذارد این غذا را در چند نوبت، هم در بخش آشپزی و هم در سایت اصلی روزنامه به مخاطبانش معرفی کرده‌است.
خورش بیج بیج یکی از غذاهای سنتی استان مازندران است که دستور پخت ساده‌ای دارد و از ترکیب گوشت چرخ کرده با گوجه، پیاز و رب گوجه فرنگی تهیه می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ