امیرعبداللهیان گفت: با صدای بلند اعلام می‌کنیم تجربه جمهوری اسلامی در منطقه اثبات کرده که در مقابل گستاخی‌های رژیم صهیونیستی هیچ چیزی جز زبان مقاومت پاسخگو نیست. با این حال جمهوری اسلامی راهکاری دیپلماتیک با محوریت رفراندوم در بین ساکنین اصیل فلسطینی را ارائه می‌دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه در پاسخ به اظهارات بورل تاکید کرد: تحولات اخیر در آزادسازی منابع مالی ایران را مثبت ارزیابی می کنیم و در درصورت اراده جدی طرف‌های مقابل، بازگشت همه طرف‌ها به توافق و تعهداتشان دور از دسترس نیست.
امیرعبداللهیان گفت: موضوع دوم گسترش تروریسم است که در افغانستان است. سران داعش و نیروهای کارکشته داعش از عراق سوریه و لیبی به افغانستان منتقل شدند و این یکی از چالش‌های متقابل هیئت حاکمه فعلی و طالبان در افغانستان است.
امیرعبداللهیان در پاسخ به اظهارات بورل در موضوع اعدام «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال تروریست حادثه اهواز، تصریح کرد: برخی مقامات اروپا به جای اینکه در مقابله با تروریسم عزم راسخ خود را به نمایش بگذارند، متاسفانه با اتخاذ مواضع مداخله جویانه، به ترویج پدیده شوم تروریسم کمک می‌کنند.
رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: ما هیچگاه میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد. ضمن اینکه نشان دادیم در سخت‌ترین شرایط اغتشاشاتی که طرف‌های خارجی تلاش کردند بر آن دامن بزنند از خطوط قرمز خود عقب ننشستیم و امروز دیپلماسی و مذاکره در مقابل ما قرار دارد و ما در این وظیفه ذاتی خود هیچ کوتاهی نخواهیم کرد.
ایران نسبت به احتمال هرگونه تحرک منفی در چارچوب نشست ماه مارس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هشدار می‌دهد و این حق را برای خود محفوظ می‌داند تا پاسخ متقابل نسبت به آن انجام دهد.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران همواره از گفتگو‌های منطقه‌ای استقبال کرده است، گفت: امروز پیام‌هایی را از طرف‌های مقابل مذاکرات برجامی از طریق وزیر خارجه قطر دریافت کردیم.
وزیر امور خارجه ایران با انتقاد از اظهارات مداخله جویانه برخی مقامات فرانسوی گفت: ایران همواره مسیر مذاکره و دیپلماسی را ترجیح می‌دهد، اما همانگونه که شاهدید در رویکرد تقابلی، اقدام ما نیز فوری، موثر و‌ متقابل است.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هشدار داده شد اگر در خصوص نهاد رسمی ایران اقدامی شود پاسخ ایران قوی و موثر و متقابل خواهد بود.
صبح امروز جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه در واکنش به اقدام ضدایرانی پارلمان اروپا علیه سپاه تشکیل شد تا درباره چگونگی پاسخ قاطع به اقدام پارلمان اروپا مبنی بر تروریستی خواندن سپاه بحث و تبادل نظر انجام شود.
صبح امروز جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه در واکنش به اقدام ضدایرانی پارلمان اروپا علیه سپاه تشکیل شد تا درباره چگونگی پاسخ قاطع به اقدام پارلمان اروپا مبنی بر تروریستی خواندن سپاه بحث و تبادل نظر انجام شود.
صبح امروز جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه در واکنش به اقدام ضدایرانی پارلمان اروپا علیه سپاه تشکیل شد تا درباره چگونگی پاسخ قاطع به اقدام پارلمان اروپا مبنی بر تروریستی خواندن سپاه بحث و تبادل نظر انجام شود.
حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه در صفحه توییتر خود با اشاره به حضورش در جلسه غیرعلنی امروز صبح مجلس شورای اسلامی نوشت: «امروز در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی حضور یافتم. نمایندگان در حضور سردار سلامی از تلاش این نهاد حاکمیتی برای حفظ امنیت ملی قدردانی کردند. مجلس در اقدامی متقابل در صدد قرار دادن عناصر ارتش کشور‌های اروپا در لیست تروریستی است. پارلمان اروپایی به پای خود شلیک کرد. پاسخ، متقابل است.»
امیرعبداللهیان می‌گوید ایران هیات حاکمه فعلی در افغانستان را به رسمیت نشناخته است اما با حکومت فعلی این کشور ارتباط و گفت و گو‌ دار‌د.
وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان در مقابل ولز در صفحه شخصی خود، نوشت: با همدلی، تلاش و توکل به خدا توانستید فاتح این میدان باشید.
امیر عبداللهیان گفت: به یکباره قطعنامه‌ای علیه ایران روی میز گذاشته شد و آمریکا و سه کشور اروپایی از آژانس سوءاستفاده سیاسی کردند. ما ضمن پایبندی به حقوق بین‌الملل و تعهدات بین‌المللی خود در برابر این تحولات، اقدام متقابل و موثر انجام می‌دهیم.
در بخش دیگری از پیام امیرعبداللهیان آمده است: امیدوارم جمهوری اسلامی ایران در همکاری با ‏کشورهای مستقل و دوست، از جمله جمهوری صربستان گام‌های ارزشمندی را در راه مبارزه واقعی با پدیده ‏شوم تروریسم و مقابله با سیاستهای فریب کارانه بازیگران سلطه گر بردارند.
اخیرا ایران به صورت رسمی ارسال پهپاد به روسیه را پذیرفت و حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه گفت که به روسیه پهپاد داده‌ایم، اما قبل از جنگ علیه اوکراین، شاید این بده‌بستان تهران و مسکو در همین زمینه باشد؛ یعنی ایران به روسیه پهپاد داده البته نه برای استفاده در جنگ و در مقابل مسکو نیز پذیرفته که سوخو-۳۵ به ایران بدهد.
وزیر امور خارجه درباره گفتگوی تلفنی با همتای فرانسوی گفت: به مداخله اروپا در امور داخلی ایران اعتراض کرده و گفتم اگر اتحادیه اروپا اقدام محدود کننده بکند، اقدام متقابل می‌کنیم.
امیر عبداللهیان: به آقای بورل صراحتا هشدار دادم اگر اتحادیه اروپا بر اساس اتهامات بی اساس و در جهت ترغیب آشوبگران و تروریستهایی که جان و مال مردم ایران را هدف قرار داده اند اقدام سیاسی شتابزده ای بکند، بداند پاسخ متقابل می دهیم.
وزیر امور خارجه گفت: اگر اتحادیه اروپا بر اساس اتهامات بی اساس و در جهت ترغیب آشوبگران که جان و مال مردم را هدف قرار داده‌اند اقدام سیاسی شتابزده کند پاسخ متقابل می‌دهیم.
وزیر امور خارجه گفت: از مواضع و مداخلات برخی مقامات اروپا در وقایع اخیر ناخرسندیم و اگر اتحادیه اروپا بخواهد با رفتاری دوگانه، اقدامی شتابزده و نسنجیده انجام دهد، باید منتظر اقدام موثر و متقابل جنهوری اسلام ایران باشد.
امیر عبداللهیان در ادامه به موضوع همکاری ایران و آژانس اشاره کرد و گفت: ما در چارچوب پادمان به همکاری‌های خود با آژانس در تمام این مدت ادامه دادیم اما بر اساس قانون راهبردی مجلس، گام‌های متناسب با قانون را در حوزه صلح آمیز هسته‌ای برداشتیم که در اقدامی متقابل نسبت به بدعهدی طرف مقابل این اقدامات اتخاذ شد.
وزیر امور خارجه اقدام کشور‌های غربی در توسل به شیوه‌های گوناگون برای مداخله در امور داخلی کشور‌ها از جمله ایران و کوبا به بهانه‌های مختلف و تحریک احساسات مردم را محکوم کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران مهارت لازم را در مهار و مقابله با این‌گونه مداخله‌گری خارجی و سوءاستفاده از احساسات مردمی دارد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خطاب به سردمداران کاخ سفید یادآور شد: باید به کاخ سفید یادآوری کرد که از کاربرد زبان تهدید در مقابل ایران و ایرانی، نتیجه‌ای نخواهد گرفت.
امیر عبداللهیان در گفتگو با اسماعیل هنیه گفت که باردیگر مقاومت توانست در مقابل قدرت نظامی دشمن صهیونیستی ایستادگی و ظرف دو روز آنها را مجبور به پذیرش شروط مقاومت کند، این دستاورد بزرگی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ