سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اگر نقش برجسته ایران و سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم تکفیری و داعشی نبود، قطعاً جامعه جهانی امروز با این جریان تروریستی درگیر بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سرلشکر سلامی با اشاره به ضرورت پیش بینی اقدامات و سازوکارهای بازدارنده برای پایان بخشیدن به سیاست پلید اسلام ستیزی و اهانت جریان‌های ضد دینی علیه قرآن و مقدسات مسلمانان از سوی کشورها و دولت‌های اسلامی و نیز همراه‌سازی مجامع و مراجع معتبر بین المللی در این راستا ، اعلام کرد: اجازه نمی‌دهیم کسانی که به قرآن اهانت می‌کنند امنیت داشته باشند ؛ اگر کسی بخواهد با دین ما و قرآن ما بازی کند با تمام دنیای او بازی خواهیم کرد.
فرمانده کل سپاه افزود: با گسترش اسلام، امر به معرف و نهی از منکر اقامه می‌شود. باطل از جنس عدم است و وقتی حق باشد، باطل وجود نخواهد داشت. راه جامعه ما برای سعادت، اسلامی شدن است. کشورهایی که به دنبال ظلم هستند، سرانجام فرومی‌پاشند.
معاون هماهنگ کننده سپاه با بیان اینکه برای مقابله با رشوه، اختلاس و فساد در جامعه باید مسیر تبلیغ آن‌ها را ببندیم، گفت: اگر امثال طبری در وسط بازار تهران شلاق بخورند بسیاری از مفاسد شکل نمی‌گیرد و برخورد با این گونه مفاسد باید جزو مطالبات ما باشد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۹۰ درصد از تجارت کشور از طریق دریا انجام می‌شود، گفت: اگر ناو و موشک نباشد، معیشتی هم نخواهیم داشت.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به تغییر محل نشست ایران و عربستان به دلیل عکس سردار سلیمانی گفت: اگر از روی مدیریت باشد و بخواهد به تدریج جایگاه سردار سلیمانی را برای آن‌ها تفهیم کند، مشکلی ندارد. وزیر امورخارجه هم نمی‌خواستند مصلحت را نادیده بگیرند. مصلحتی که موجب تضعیف شود درست نیست ولی اگر موجب مدیریت جایگاه باشد بلامانع است.
معاون هماهنگ کننده سپاه با بیان این که تحلیل اشتباه سران مختلف کشور‌های غربی در حوادث پارسال کشور ما یک رسوایی برای آن‌ها بود گفت: اگر جای مسؤولان اروپا و آمریکا بودم پژوهشکده‌هایی که تحلیل اشتباه و غلط ارائه دادند را با بولدوزر صاف می‌کردم.
سردار حاجی‌زاده: اگر این افراد به خارج مهاجرت می‌کنند، حداقل در حوزه پروژه‌های صنعت نظامی که علیه ملت ایران و مردم مظلوم جهان استفاده می‌شود، شرکت نکنند. به عنوان مثال، تعدادی از متخصصین پروژه ماهواره استارلینک ایرانی هستند، این جوانان نخبه بایستی قدر این استعداد خدادادی و مردم ایران را بدانند و شکر این نعمت، خدمت به این مردم و میهن است.
سردار سلیمانی به موسویان گفت: از همان آغاز همکاری این شک را داشتم که در خواست کمک آمریکا احتمالاً جنبه تاکتیکی دارد و به منظور یک همکاری دراز مدت نیست. ولی مشارکت ایران را یک پیشنهاد بدون باخت می‌دیدم. اگر آمریکا به ما خیانت کند و پس از استقرار در افغانستان ما را رها کند به همان دامی می‌افتد که شوروی افتاد. آمریکایی‌ها منطقه را نمی‌شناسند، افغانستان را نمی‌شناسند، ایران را نمی‌شناسند ... در هر حالت ما برنده خواهیم بود و اگر آمریکایی‌ها از همکاری با ایران عبور کنند، باید با تحمل شکست، افغانستان را ترک کنند.
وی تاکید کرد: اگر ما در رسیدگی به یک سانحه تصادف به این نتیجه برسیم که موضوع عدم و یا کمبود ایمنی باعث آن تصادف شده سهم و تقصیر و اندازه تقصیر را متوجه خودروساز کرده و وی باید خسارت پرداخت کند.
سردار حاجی‌زاده گفت: ما آن شب اگر می‌خواستیم هزار نفر از امریکایی‌ها را هم بکشیم می‌توانستیم، ولی فقط سرباز بودند و اثری نداشت، اما باید ترامپ و پومپئو و مکنزی کشته شوند.
کوثری نماینده تهران در مجلس گفت: برجام اگر دوباره ادامه پیدا کند که ما آن را صد در صد قبول داریم، بیایند و به تعهدات خود عمل کنند تحریم‌ها را بردارند تا مذاکره صورت بگیرد و ادامه پیدا کند.
سردار سلامی: اگر مجاهدت‌های مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه با محوریت نیروی قدس و فرماندهی شهید سلیمانی نبود، قطعاً آتشفشان تروریستی که توسط آمریکایی‌ها ایجاد شد، دامنگیر اروپایی‌ها می‌شد و امنیتی که امروز در اروپا حاکم است، از بین می‌رفت.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند حسین شریعتمداری: اتحادیه اروپا نمی‌داند با تروریستی خواندن سپاه، حمله نیرو‌های مسلح ایران به نظامیان کشور‌های عضو این اتحادیه را قانونی و مشروع می‌کند / سایت دانشگاه امام صادق(ع) و توئیتر عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد هک شد / پروسه سخت شناسایی افراد جدید برای سهام عدالت / اشتباه دلار جهانگیری چه بود؟ ... را می‌خوانید.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند:حسین شریعتمداری: اتحادیه اروپا نمی‌داند با تروریستی خواندن سپاه حمله نیرو‌های مسلح ایران به نظامیان کشور‌های عضو این اتحادیه را قانونی و مشروع می‌کند / سایت دانشگاه امام صادق(ع) و توئیتر عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد هک شد / پروسه سخت شناسایی افراد جدید برای سهام عدالت / اشتباه دلار جهانگیری چه بود؟ ... را می‌خوانید.
نادر نوروزشاد گفت:در دوره آقای خاتمی شهید سلیمانی یک قله و یک کنش سیاسی داخلی داشت و آن امضا یا بنا به روایتی تلاش برای جمع‌آوری امضا‌های نامه ۲۴ فرمانده سپاه به منظور هشدار به آقای خاتمی بود. واقعیت امر این است که گویا ایشان در آن مقطع، احساس خطری می‌کرد و برای اینکه این خطر تبدیل به یک انفجار نشود با یک نامه تند این غائله را خواباند. در واقع ایشان معتقد بود اگر این نامه به خاتمی داده شود، آن نگرانی‌ها خوابیده می‌شود، زیرا او نگرانی‌هایی را در سپاه می‌دید که خطرناک بود و با دادن این نامه آن انرژی‌ها تخلیه می‌شد.
سردار چهارباغی گفت: حاج قاسم در یک مقطعی دید باید کمک بگیرد؛ لذا رفت و با پوتین صحبت کرد و به او گفت ما هم در سوریه منافع داریم، اما منافع شما، ابرقدرتی شماست. اگر امریکایی‌ها سوریه را بگیرند و یک رئیس جمهور امریکایی بر سر کار بگذارند شما دیگر ابرقدرت نیستید. پوتین هم وقتی فکر و مشورت کرد، دید حاج قاسم راست می‌گوید. او برای حفظ اقتدار خودش در جهان آمد. البته به گمان من تا الان هم خوب آمده و کمک کرده است.
پرویز امینی پژوهشگر و مدرس علوم سیاسی، در تحلیل خود چه از نسبت شخصیت سردار قاسم سلیمانی به‌عنوان چهره‌ای ایدئولوژیک با جامعه متکثر امروز ایران، چه از نوع ارتباط فرمانده شهید سپاه قدس به‌عنوان نماد قدرت نظام حاکم با اقشار مختلف اجتماعی و جریان‌های متفاوت سیاسی و چه از شیوه مواجهه گفتاری و کرداری او با مسائل داخلی و حتی در روابط خارجی، به دو ویژگی فردی وی ارجاع می‌دهد؛ منعطف‌بودن و توان شهید سلیمانی در نمایندگی از عموم. تحلیلی که شاید محوری‌ترین معنایش در این جمله امینی نمایان باشد: «اگر امروز سردار سلیمانی بود خیلی از مسائلی که منجر به حوداث اخیر شد اصلاً شکل نمی‌گرفت؛ او شخصیتی قدرتمند برای ایجاد وفاق، تعدیل تعارضات، فهم شرایط اجتماعی و مشورت‌دهی به ساختار حکمرانی بود تا جایی بایستد که التهاب را آرام کند.»
سردار حاج قاسم سلیمانی در دلنوشته خود ذکر کرد: اولین بار است که به این جمله اعتراف می‌کنم. هرگز نمیخواستم نظامی شوم. این راه را انتخاب نکردم که آدم بکشم. من قادر به دیدن بریدن سر مرغی هم نیستم. من اگر سلاح به دست گرفتم برای ایستادن در مقابل آدم‌کشان است نه برای آدم کشتن...
معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران با اظهار این که ماموریت نیمه تمام سردار شهید سلیمانی را دهه هشتادی ها با از بین بردن رژیم اسرائیل تمام می کنند، هشدار داد که اگر این رژیم و آمریکا اشتباه فاحشی علیه ایران مرتکب شوند ،ببیند این نسل با شما چه می کند.
سردار قنبری گفت: با همکاری خوبی که معتمدان، ریش‌سفیدان، سران طوایف و مولوی‌ها و سعه صدری که همکاران ما داشتند هیچ مکانی در استان آسیب ندید و هیچ قسمتی مورد تعرض خشمگینانه قرار نگرفت.
سرلشکر سلامی گفت: دشمنان نمی‌دانستند اگر همه قدرت‌های جهان هم متحد شوند نمی‌توان این نظام را از جای خود تکان بدهند. امروز مشاهده کردم که مردم در شهر‌های مختلف پس از برگزاری نمازجمعه اجتماعات باشکوهی را برپا کردند و تعداد آن‌ها به قدری زیاد بود که هرچه نگاه می‌کردم پایان آن مشخص نبود.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: اگر نگاهی کلی به ۴۳ سال عمر انقلاب داشته باشیم می‌بینیم که اغتشاشات اخیر مسئله‌ای جدی نیست. ما با موارد مهم‌تر و عمیق تری طی این سال‌ها درگیر شده ایم. لَنْ یَضُرُّوکُمْ إِلَّا أَذیً. یعنی آن‌ها تنها کمی ما را آزار می‌دهند، اما نمی‌توانند ما را از پای دربیاورند.
اگر بازیکن احساس کند از تیم بزرگ‌تر است این مشکلات پیش می‌آید. تیم در اولویت است و همه باید برای تیم تلاش کنند و دو دستگی ایجاد نشود.
کوثری در مورد اینکه اگر توافقی انجام نشود چه اتفاقی می افتد گفت: هیچ اتفاقی نمی افتد چراکه ما داریم کار خودمان را انجام می دهیم و فقط خباثت آمریکایی ها برای ملت ها بیشتر مشخص می شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ