تجمع دانشجویان دانشگاه‌های کشور روز یکشنبه ۸ آبان نیز ادامه داشت و محوطه مراکز آموزش عالی همچون روزهای گذشته صحنه برگزاری تجمع دانشجویان بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جمعی از مردم و دانشجویان در اعتراض به اهانت به قرآن کریم در سوئد، عصر امروز جمعه ۹ تیرماه ۱۴۰۲ مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کردند. دانشجویان با در دست داشتن پلاکارد‌ها و دست‌نوشته‌های مختلف نسبت به هتک حرمت قرآن در سوئد ابراز انزجار کردند. این تجمع به همت جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی و جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های تهران برگزار شده است.
فهرست اسامی معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت در رشته‌های بورسیه و دارای شرایط خاص، براساس ظرفیت پذیرش دانشجوی بورسیه ارگان‌های مختلف و مؤسسات آموزش عالی دارای شرایط خاص و با توجه به نمرات امتحانی در هر یک از کد رشته محل‌های انتخابی در تاریخ ۲۸ خرداد ماه جاری در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.
دکتر معتمدی تاکید کرد: ما در دانشگاه علامه طباطبائی ستادی با عنوان "شورای هادی" تشکیل دادیم که این شورا مسئولیت دارد در دانشکده‌های مختلف دانشجویان را که حجاب را رعایت نمی‌کنند شناسایی و بعد از صحبت با آن‌ها کمک کند تا دانشجویان متوجه شوند مشکل بی حجابی از کجا شکل گرفته است.
با برگزاری مرحله دوم مسابقات تکواندو انتخابی تیم ملی تکواندو دانشجویان جهت شرکت در یونیورسیاد جهانی دانشجویان نفرات برتر اوزان مختلف معرفی شدند.
مرحله دوم مسابقات تکواندو انتخابی تیم ملی دانشجویان جهت شرکت در یونیورسیاد جهانی دانشجویان با شناخت نفرات برتر اوزان مختلف به پایان رسید.
مرحله دوم مسابقات تکواندو انتخابی تیم ملی دانشجویان جهت شرکت در یونیورسیاد جهانی دانشجویان با شناخت نفرات برتر اوزان مختلف به پایان رسید.
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن در این فتنه از داخل کشور نیز یار گیری کرده بود، عنوان کرد: این یارگیری‌ها از میان برخی از دانشجویان، دانش آموزان، اساتید و اقشار مختلف جامعه بوده است.
آکادمی همراه اول با هدف حمایت از نخبگان، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان مقاطع مختلف، فرصت‌های ویژه کارآموزی خود را به نمایشگاه کار دانشگاه علم‌وصنعت آورد.
ندا محمد ندیم، وزیر تحصیلات عالی طالبان: فعالیت خوابگاه‌های دانشجویان دختر در ولایات که به باور او خلاف «غیرت افغانی و اسلام» است که دختران بدون اعضای خانوده در ولایتی دیگر برای تحصیل بروند و به این دلیل «بدون محرم شرعی» سفر کنند؛ عدم رعایت حجاب کامل از سوی دانشجویان دختر، مختلط بودن زن و مرد و حضور دانشجویان زن در رشته‌هایی «که مناسب زنان نیست و به عزت و وقار آن‌ها مساعد نیست» از جمله دلایل اصلی بود که وزیر تحصیلات عالی طالبان ذکر کرد.
رئیس ستاد توان افزایی سمن‌های شهر تهران گفت: در نظر داریم هسته‌ای از دانشگاه‌های مختلف با عنوان هسته خلاق و نوآوری برای ارائه پیشنهادات و نظرات به مدیریت شهری تشکیل شود.
پورابراهیمی در ادامه درباره اینکه آیا فضای نقدی در دانشگاه ها وجود دارد، گفت: فضای نقد در دانشگاه ها وجود دارد اما می توانست خیلی بهتر از وضعیت فعلی باشد؛ به دلایل مختلفی در دانشگاه‌ها رکود و رخوت ایجاد شد و این روزها شاهد فضای شدت (افراطی) هستیم.
امروز کشور با همت اساتید و دانشجویان به سطوح بالایی از قدرت و توانایی دست یافته است. در حالی که روزگاری در این کشور نیازمند واردات سیم خاردار بودیم و همان را نیز از ما دریغ می‌کردند، امروز در زمینه‌های مختلف علمی و صنعتی با وجود گسترده‌ترین تحریم‌ها به پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای دست یافته‌ایم و به مدد الهی این مسیر همچنان ادامه خواهد داشت.
مسابقات قهرمانی دانشجویان کشور در ۱۱ رشته ورزشی مختلف تا پایان سال جاری برگزار می‌شود.
در جریان حضور در دانشگاه بیرجند، چند تن از دانشجویان از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف، در نهایت ادب و نزاکت و بدون لکنت زبان، مسائل، خواسته‌ها، نقدها و پیشنهادات و اعتراض خود را مطرح کردند و از جمله از مبارزه مجدانه با مفاسد در ساحت‌های گوناگون، مرزبندی با اغتشاشاگران، ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی و رفع مشکلات معیشتی مردم سخن گفتند.
محسنی اژه‌ای گفت: دانشجویان در صحبت‌هایی که با من داشتند تاکید می‌کردند که صف‌شان از اغتشاشگران جداست و به ارزش‌های نظام اسلامی و کشور پایبند هستند، اما در عین حال پاره‌ای نقد‌ها را در حوزه‌های مختلف از جمله مدیریت در ساحت‌های گوناگون کشور و وجود برخی کمبودها، دارند.
تجمع دانشجویان دانشگاه‌های کشور امروز یکشنبه ۸ آبان نیز ادامه داشت و محوطه مراکز آموزش عالی همچون روزهای گذشته صحنه برگزاری تجمع دانشجویان بود.
پس از بروز اعتراضات در دانشگاه صنعتی شریف در روز دهم مهر ماه، کلاس‌های دانشجویان این دانشگاه در مقاطع مختلف و در دفعات متعدد به روش مجازی تغییر کرد.
سخنگوی دولت گفت: به دعوت دانشجویان علامه در جلسه پرسش و پاسخ حضور پیدا کردم، جلسه طولانی بود و سلیقه های مختلف سوالات خود را مطرح کردند و با هم‌مباحثه و صحبت کردیم.
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: هیچ یک از دانشجویان دستگیر شده این دانشگاه در محوطه‌های دانشگاه بازداشت نشده اند و این دستگیری‌ها همگی در سطح شهر و مناطق مختلف بوده است، اما با این حال دانشگاه پیگیر آزادی این دانشجویان بوده است.
معاون اول رئیس جمهور شامگاه امشب (دوشنبه) با حضور در خوابگاه شهید احمدی روشن با دانشجویان گروه‌های مختلف دانشگاه صنعتی شریف، دیدار و گفتگو کرد.
امروز کشور با همت اساتید و دانشجویان به سطوح بالایی از قدرت و توانایی دست یافته است. در حالی که روزگاری در این کشور نیازمند واردات سیم خاردار بودیم و همان را نیز از ما دریغ می‌کردند، امروز در زمینه‌های مختلف علمی و صنعتی با وجود گسترده‌ترین تحریم‌ها به پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای دست یافته‌ایم و به مدد الهی این مسیر همچنان ادامه خواهد داشت.
در اطلاعیه معاونت آموزشی دانشگاه تهران آمده است: برگزاری کلاس‌های درس برای دانشجویان کلیه رشته‌ها در مقاطع مختلف تحصیلی از روز شنبه ۹ مهر ماه ۱۴۰۱ طبق برنامه آموزشی از قبل طراحی‌شده به صورت حضوری برگزار می‌شود.
پس از هُرم گرمای تابستان، طلیعه ماه مهر و بازگشت دانشجویان به کلاس‌های درس پس از وقفه‌ای ۲ ساله به دلیل شیوع کرونا شاید رنگ و بوی دیگر به نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بدهد. دانشجویان رشته‌های مختلف با تمام شدن ۲ سال آموزش مجازی، باردیگر به کلاس‌های درس باز خواهند گشت.
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در رابطه با وضعیت حجاب در دانشگاه‌های کشور و دیدگاه دانشجویان نسبت به آن گفت: من به ملت و دانشگاه‌هایمان اعتماد دارم. من در خطبه نماز جمعه هم گفته‌ام که قاطبه مردم ما با هنجارشکنی و کشف حجاب مخالف هستند و مخالفتی جدی هم دارند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ