جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ بیست و دومین جام جهانی است که از۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱ در کشور قطر برگزار خواهد شد. این اولین باری است که کشوری عربی از خاورمیانه میزبانی این مسابقات را برعهده دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
علیرغم آن که میزبانی جام جهانی فوتبال مردان توسط قطر در سال ۲۰۲۲ میلادی توجه جهانیان را به خود جلب کرد همسایه بزرگتر و پر سر و صداتر آن کشور اکنون با برنامه‌های ورزشی حتی بزرگتری در حال ظهور است.
دادستانی بلژیک در جریان تحقیقات مرتبط با رسوایی مالی در پارلمان اروپا و ادعای اخذ رشوه از قطر در مسیر اعطای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به این کشور، یک قانونگذار ارشد دیگر را بازداشت کرد.
با پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نگاه های فوتبال در جهان به تدریج به سمت دوره بعدی این مسابقات که در سه کشور برگزار می‌شود، خواهد رفت.
تیم ملی مراکش در حالی به تاریخ‌سازی خود در جام جهانی ادامه می‌دهد که از حمایت حداکثری در قطر برخوردار است.
معاون وزیر ورزش و جوانان که این روز‌ها در قطر حضور دارد شرایط حاکم بر کشور میزبان جام جهانی را روایت کرده است.
برگزاری جام جهانی فوتبال، برای کشور قطر ۳۰۰ میلیارد دلار خرج تراشیده؛ اوپک می‌گوید ایران از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ روی هم‌رفته حدود ۱۶۶ میلیارد دلار نفت فروخته است
روزنامه‌ها و بازیکنان اسبق قطر از فدراسیون فوتبال این کشور خواستند تا سرمربی تیم ملی را اخراج کند.
سفیر اتحادیه اروپا در دوحه امیدوار است تماشاگران اروپایی با احترام به قوانین و مقررات کشور میزبان از تماشای جام جهانی در قطر لذت ببرند.
رهبر جریان صدر عراق در سخنانی نسبت به میزبانی قطر به عنوان یک کشور عربی از جام جهانی ۲۰۲۲ واکنش نشان داد و این اتفاق را "بزرگ‌ترین پیروزی" در برابر غرب توصیف کرد.
بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال عصر یکشنبه ( ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ) برای اولین باردر خاورمیانه به میزبانی کشور قطر و در شهر دوحه آغاز شد. هواداران فوتبال از سراسر جهان خود را به سواحل خلیج فارس رسانده اند تا در سی روز آینده شاهد رقابت تیم های محبوبشان باشند.
در دیدار افتتاحیه جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، در دیداری از گروه A تیم ملی کشور میزبان مقابل اکوادور تن به شکست ۲-۰ داد.
در دیدار افتتاحیه جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، در دیداری از گروه A تیم ملی کشور میزبان مقابل اکوادور تن به شکست ۲-۰ داد.
افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با صحبت‌های پادشاه کشور میزبان و سیل انبوه تماشاگران انجام شد.
طبق آمارهای کشور قطر، شمار متوفیان درگیر با میزبانی قطر از جام جهانی ۲۰۲۲ از ۴۰ نفر عبور نمی‌کند.
استادیوم ۹۷۴ قطر یکی از ورزشگاه های میزبان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در این کشور است که با نام استادیوم راس ابو عبود نیز شناخته می شود که با استفاده از کانتینرهای حمل و نقل ساخته شده است.
چند روز مانده به آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ به میزبانی قطر، هیجان در دوحه پایتخت و سراسر این کشور به اوج خود رسیده است. شهر دوحه محل برگزاری این رقابت‌ها با حضور هواداران فوتبال و نماد‌های خاص نصب شده حال و هوای خاصی به خود گرفته است.
بانک مرکزی قطر به مناسبت میزبانی این کشور از جام جهانی ۲۰۲۲ اسکناسی یادبود را به چاپ رساند
بانک مرکزی قطر به مناسبت میزبانی این کشور از جام جهانی ۲۰۲۲ اسکناسی یادبود را به چاپ رساند.
امیر قطر امروز گفت که این کشور به خاطر میزبانی در جام جهانی با بیشترین انتقادات روبه‌رو بود ولی با حسن نیت با آن‌ها برخورد کرد.
طبق اعلام کمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، طی چند سال گذشته سه نفر در محل ساخت ورزشگاه‌های کشور میزبان جام جهانی قطر در ساعات کاری جان خود را از دست داده‌اند.
قطر اعلام کرد که تمرینی امنیتی با مشارکت چند کشور در چارچوب آمادگی ها برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار خواهد کرد.
کشور قطر به عنوان میزبان جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا انتخاب شد.
کشور قطر به عنوان میزبان جام ملتهای ۲۰۲۳ آسیا انتخاب شد.
فیلیپ لام از اهدای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر به دلیل سابقه حقوق بشری در این کشور، انتقاد کرد و گفت که قصد ندارد در این مسابقات شرکت کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ