دبیرکل ناتو ضمن ابراز خرسندی از همکاری ترکیه و سوئد برای پیوستن استکهلم به این سازمان نظامی، از سفر قریب الوقوع خود به این کشور برای دیدار با اردوغان خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور ترکیه، موافقت با عضویت سوئد در ناتو را به شروط سنگینی منوط کرده بود اما در لیتوانی ورق برگشت و او حاضر شد به توصیه بایدن و استولتنبرگ عمل کند.
دبیرکل ناتو امروز در کنفرانس مطبوعاتی نشست سران ناتو در لیتوانی ادعا کرد: تا زمانیکه لازم باشد در کنار اوکراین خواهیم بود!
دبیر کل ناتو اعلام کرد که اعضای این ائتلاف نظامی موافق پیوستن اوکراین به آن هستند.
نشست دو روزه سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) از دقایقی پیش در شهر ویلینیوس به میزبانی پایتخت لیتوانی آغاز شد.
دیدار سه‌جانبه رئیس‌جمهور ترکیه، دبیرکل ناتو و نخست‌وزیر سوئد امروز در حاشیه اجلاس ناتو در لیتوانی آغاز شد.
رؤسای جمهور لیتوانی، لتونی و لهستان در نامه‌ای خطاب به «ینس استولتنبرگ» به‌بهانه استقرار تسلیحات اتمی در بلاروس، خواستار تقویت جناح شرقی ناتو شدند.
دبیرکل ناتو در توییتی اعلام کرد که یک سال دیگر در این سمت باقی خواهد ماند.
بنا به گزارش‌های رسانه‌ای، ائتلاف نظامی ناتو هنوز نتوانسته دبیر کل جدید این ائتلاف را انتخاب کند.
دبیر کل ناتو ادعایی قابل تامل در خصوص مداخله نکردن در امور داخلی روسیه مطرح کرد.
رییس‌جمهور ترکیه و دبیرکل ناتو امروز درباره درباره آخرین تحولات روسیه و عضویت سوئد در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی رایزنی کردند.
دبیر کل ناتو اعلام کرد که ارسال مداوم تجهیزات نظامی به اوکراین موجب شده انبارهای سلاح کشورهای ناتو خالی شود.
سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در بیانیه‌ای از سفر دبیرکل این سازمان نظامی به آمریکا و دیدار با «جو بایدن» رئیس‌جمهور و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور خبر داد.
«ینس استولتنبرگ» با بیان اینکه روسیه حق ندارد با گسترش ناتو مخالفت کند، گفت همه متحدان موافق پیوستن اوکراین به ناتو هستند و بهتر است اردوغان بداند که الحاق سوئد به نفع این ائتلاف نظامی است.
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت فنلاند در ۴ آوریل رسما به ناتو می‌پیوندد و پرچم این کشور در مقر ناتو در بروکسل برافراشته خواهد شد. استولتنبرگ پیش از نشست وزیران در بروکسل به خبرنگاران گفت: این یک هفته تاریخی است. فردا، ما از فنلاند به عنوان سی و یکمین عضو ناتو استقبال خواهیم کرد. "
دبیرکل ناتو مدعی شد که روسیه امنیت اروپا را به خطر می اندازد و وظیفه ناتو مقابله با این موضوع است!
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو دو روز پیش گفته بود نیاز‌های تسلیحاتی اوکراین فراتر از سطح تولید صنایع دفاعی کشور‌های غربی است. وی افزوده بود که اوکراین سریعتر از آنچه متحدانش برای تامین سلاح در توان دارند مجبور به مصرف مهمات و سلاح می‌شود.
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی امروز پس از نشست وزرای دفاع ناتو در نشستی مطبوعاتی با تکرار مواضع خصمانه ضدچینی این سازمان نظامی اعلام کرد: فنلاند و سوئد باید تا پاییز به ناتو بپیوندند.
دبیر کل ناتو معتقد است حضور بالون چینی در آسمان آمریکا موید افزایش توان اطلاعاتی چین و روسیه است.
«اوانا لونگسکو» سخنگوی ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) گفت: ماموریت استولتنبرگ به عنوان دبیر کل ناتو تاکنون سه بار تمدید شده و او تا پایان دوره ماموریت خود در مجموع برای ۹ سال در این پست فعالیت خواهد کرد.
دبیرکل ناتو در سخنانی در ژاپن، خواستار تقویت روابط بین ناتو و توکیو شد.
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ابراز اطمینان کرد که عضویت سوئد و فنلاند در ناتو با تصویب ترکیه تکمیل خواهد شد.
سه‌شنبه شب دو فروند موشک به روستای مرزی پسوودوف واقع در شهر لوبلین لهستان در نزدیکی مرز اوکراین اصابت کرد و دو شهروند لهستانی کشته شدند. ولودیمیر زلنسکی طی یک سخنرانی تلویزیونی گفت: مطمئنم که این موشک ما نیست. براساس گزارش‌های ارتش اوکراین، یقین دارم که این موشک برای روسیه بود. این در حالی است که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو چهارشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی درباره موشک اصابت کرده به خاک لهستان اظهار کرد: ممکن است که این موشک توسط سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین شلیک شده باشد.
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی امروز در سخنانی تصریح کرد: نباید اشتباه کنیم و روسیه را دست کم بگیریم.
ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو اعلام کرد، سلاح‌های اخلالگر سیگنال پهپاد (که به اوکراین داده می‌شود) به کی‌یف کمک می‌کند با پهپاد‌های ساخته روسیه و ایران مقابله کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ