رشت- صیادان در حالی بیش از یک دهه در میان وعده های مختلف مسئولان سرگردان هستند که گویی صدای مشکلاتشان تا کنون به گوش کسی نرسیده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
درحالی‌که گرمایش جهانی باعث آب‌شدن یخ‌ها در قطب می‌شود و تراز آب اقیانوس‌ها و دریا‌های آزاد بالا می‌آید، در خزر آب عقب می‌نشیند. مردمان ساکن مالدیو و بسیاری از مناطق ناچار به مهاجرت به‌واسطه زیر آب رفتن سرزمین‌های‌شان هستند و در خزر صیادان تور‌ها را در انبار آویزان کرده‌اند و لباس‌های صیادی را کنار گذاشته‌اند. آن‌ها یا ناچارند کارگر دیگران شوند یا به شهر‌های دیگر مهاجرت و حاشیه‌نشینی پیشه کنند.
رئیس سازمان شیلات ایران گفت: هر شناوری که از سفر دریایی برگردد پس از تخلیه و تحویل دهی صیدها، در سامانه سماک برای سفر بعدی به صورت الکترونیکی مجوز سفر برای وی صادر می‌شود.
شب گذشته هفت نفر از صیادان ایرانی در پاکستان از زندان آزاد و به ایران بازگردانده شدند.
زاهدان- شب گذشته هفت نفر از صیادان ایرانی در پاکستان از زندان آزاد و به ایران بازگردانده شدند.
رشت- مدیرکل شیلات گیلان از راه اندازی ۳۵ تعاونی استخر شنی در استان خبر داد و گفت: گیلان در بخش تولید بچه ماهی و رها سازی در خزر مقام نخست کشور را دارد.
تصاویر استقبال از ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش در آب‌های جاسک را مشاهده می‌کنید.
اهواز- رئیس سازمان شیلات ایران گفت: صیادان در خوزستان باید به سمت فعالیت‌های آبزی پروری تشویق و هدایت شوند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی از تصویب پرداخت ۵ هزار میلیارد ریال حق بیمه برای ملوانان و صیادان توسط مجلس شورای اسلامی خبر داد.
سفیر ایران در کنیا که پیگیر ماجرای آزادی ماهیگیران ایرانی از سومالی بود؛ ماجرای رهایی ۱۴ ایرانی و ۶ پاکستانی را پس از ۸ سال با وجود قطع ارتباط ایران و سومالی شرح داد.
سفیر ایران در کنیا که پیگیر ماجرای آزادی ماهیگیران ایرانی از سومالی بود؛ ماجرای رهایی ۱۴ ایرانی و ۶ پاکستانی را پس از ۸ سال با وجود قطع ارتباط ایران و سومالی شرح داد.
آستانه اشرفیه- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از موافقت وزارت تعاون، کا و رفاه اجتماعی با سختی کار صیادان خبر داد و اضافه کرد: قرارگیری شغل صیادی در لیست مشاغل سخت و زیان آور جزو مطالبات صنفی بود.
مجلس مصوب کرد دولت از محل وجوه حاصل از واگذاری اموال و دارایی‌های طرح تملک دارایی به پرداخت سهم خود به منظور بیمه ملوانان و صیادان دارای کارت فعال در سواحل جنوبی و شمال کشور اقدام کند.
دبیر سندیکا صنایع کنسرو ایران گفت: در حال حاضر واردات ماهی با نرخ ارز آزاد توجیه اقتصادی ندارد و جامعه صیاددان در بازار انحصاری داخلی، ماهی ها را با هر قیمتی که بخواهند به فروش می رسانند.
آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: صیادان از لایروبی انجام شده در اسکله اروند گلایه‌مند هستند و مطالبه رفع مشکل را دارند.
آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس از پیگیری ساخت رادار موج برای امنیت صیادان و ملوانان آبادان خبر داد.
سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای اعلام کرد: صیادان تورهای ماهی گیری را از شمال خلیج فارس خارج کنند.
وقتی صیاد‌های لنج «مهران» بعد از ۱۵ روز روی آب ماندن، پای‌شان به ساحل سومالی رسید، نمی‌دانستند آن مرد‌های نقابدار که با اسلحه به استقبال‌شان آمدند، قرار است آن‌ها را به اسارتی دوساله ببرند و کسی از آن‌ها خبر نداشته باشد. سفر صیادی‌شان به اقیانوس هند همیشه کوتاه بود، ولی این‌بار همه‌چیز فرق می‌کرد و راه خانه دورتر شده بود.
آستانه اشرفیه - استاندار گیلان با تاکید بر مانع زدایی در مسیر جامعه صیادی استان، گفت: تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی گیلان برای حل مشکلات صیادان استان بسیج می‌شود.
صیادان در حالی بیش از یک دهه در میان وعده های مختلف مسئولان سرگردان هستند که گویی صدای مشکلاتشان تا کنون به گوش کسی نرسیده است.
آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: در بخش آبزی‌پروری و شیلات، صیادان کمترین درآمد را دارند که این قابل پذیرش نیست.
اهواز - مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: با توجه به مواج شدن خلیج فارس، صیادان برای صید راهی خلیج فارس نشوند.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه ای درباره تداوم تعرض اشغالگران به مسجدالاقصی و برگزاری مناسک تلمودی در این مکان مقدس اسلامی هشدار داد.
مدیرکل شیلات استان گلستان با تأکید بر اینکه یکی از اهداف ما در بازسازی ذخایر آبزی کمک به صیادان است، گفت: برخی از گونه‌های آبزی دریای خزر در خطر انقراض قرار دارند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ