وزیر انرژی عربستان سعودی پس از تصمیم جدید اوپک پلاس درخصوص کاهش تولید نفت و تاثیر آن بر بازار جهانی نفت، با همتای چینی خود تماس گرفت و خواستار همکاری بیشتر با این کشور شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دبیرکل حزب الله لبنان و معاون وزیر خارجه ایران در یک دیدار مشترک در خصوص تحولات لبنان و منطقه بحث و تبادل نظر کردند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن حضور در محل وزارت خارجه عربستان سعودی با همتای خود دیدار کرد و به گفت‌وگو نشست.
سفیر ایران در بغداد و نخست وزیر عراق در یک نشست دوجانبه در خصوص گسترش همکاری‌های فیمابین در زمینه‌های مختلف به ویژه برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) بحث و تبادل نظر کردند.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه عمان با فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن، دیدار و گفتگو کرد.
روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران اواخر هفته جاری سفر به ریاض خواهد داشت و با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود دیدار و رایزنی خواهد کرد.
طبق اعلام روابط عمومی ارتش پاکستان ژنرال «سید عاصم مُنیر» فرمانده ارتش پاکستان با هدف دیدار و رایزنی‌ با مقام‌های بلندپایه سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران عازم تهران شده است.
سفیر عراق در عربستان با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در مقر دبیرخانه این شورا در ریاض دیدار کرد.
هیئت دولت عربستان در نشستی به ریاست ملک سلمان، موضوعات مهمی از جمله آخرین روند مذاکرات میان تهران و ریاض را مورد رایزنی قرار داد.
فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت. سفرش به تهران پس از مراسم استقبال رسمی در محوطه وزارت امور خارجه با رئیس دستگاه سیاست خارجی رایزنی می‌کند. حضور در نشست خبری مشترک از دیگر برنامه‌های سفر بن فرحان به تهران است. وی قرار است در این سفر سفارت ریاض در تهران و دیگر اماکن دیپلماتیک این کشور را به طور رسمی بازگشایی کند. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان که از دی ۱۳۹۴ قطع شده بود پس از هفت سال با توافق مقامات دو کشور در چین؛ از سر گرفته شد.
فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در نخستین برنامه سفرش به تهران پس از مراسم استقبال رسمی در محوطه وزارت امور خارجه با رئیس دستگاه سیاست خارجی رایزنی می‌کند. حضور در نشست خبری مشترک از دیگر برنامه‌های سفر بن فرحان به تهران است. وی قرار است در این سفر سفارت ریاض در تهران و دیگر اماکن دیپلماتیک این کشور را به طور رسمی بازگشایی کند. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان که از دی ۱۳۹۴ قطع شده بود پس از هفت سال با توافق مقامات دو کشور در چین؛ از سر گرفته شد.
نشست وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در ریاض برگزار و درباره موضوعات مختلف بحث شد.
همزمان با تشدید تحرکات چین در منطقه خاورمیانه و افزایش رایزنی‌ با کشورهای خاورمیانه‌ای نظیر میانجی‌گری در روابط ایران و عربستان و یا گسترش روابط پکن با پایتخت های عربی منطقه، برخی ناظران از گزاره تبدیل شدن چین به عنوان قدرت فرامنطقه ای برتر در خاورمیانه و از دست رفتن جایگاه سنتی آمریکا سخن می گویند.
همزمان با تشدید تحرکات چین در منطقه خاورمیانه و افزایش رایزنی‌ با کشورهای خاورمیانه‌ای نظیر میانجی‌گری در روابط ایران و عربستان و یا گسترش روابط پکن با پایتخت های عربی منطقه، برخی ناظران از گزاره تبدیل شدن چین به عنوان قدرت فرامنطقه ای برتر در خاورمیانه و از دست رفتن جایگاه سنتی آمریکا سخن می گویند.
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در این گفتگوی تلفنی در مورد مناسبات تهران و ریاض و دیگر موضوعات منطقه ای از جمله برقراری صلح در اوکراین رایزنی کردند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با همتای سعودی خود به تشریح نحوه اجرای بندهای توافقنامه اخیر میان دو کشور پرداختند.
معاون وزیر خارجه عربستان با استقبال از حضور هیات ایرانی در ریاض و جده، آمادگی کامل وزارت امور خارجه را جهت مساعدت و ارائه کمک‌های لازم اعلام کرد.
مدیرکل آژانس اتمی طی سخنرانی در آغاز نشست شورای حکام، با بیان اینکه به توافقی با ایران رسیده که به آژانس اجازه می‌دهد مراحل نظارت و راستی‌آزمایی را ادامه دهد، گفت از تمایل تهران در این زمینه استقبال می‌کند.
دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس دیدارهایی با سفیران قطر و بحرین در ریاض داشت و موضوعاتی را با آنها مورد رایزنی قرار داد.
رئیس شورای عالی ریاستی وابسته به دولت سرسپرده یمن به عربستان سعودی، با خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان دیدار و درباره تحولات و تلاش ها در زمینه تحقق امنیت در یمن رایزنی کرد.
پادشاه بحرین در دیدار با همتای سعودی خود درباره همکاری مشترک و هماهنگی در خصوص مسائل و تحولات کنونی در راستای تقویت منافع متقابل گفتگو کرد.
منابع عراقی از رایزنی های فشرده در راستای تشکیل دولت جدید در پشت درهای بسته خبر می دهند.
وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای از رایزنی وزیر خارجه این کشور با همتای سعودی خود پیرامون موضوعات مختلف از جمله کاهش تنش ها بین ریاض و تهران خبر داد.
رسانه ها اعلام کردند که سران تروئیکای اروپائی و «جو بایدن» امروز در تماسی تلفنی پیرامون امنیت نیروگاه هسته‌ ای زاپاروژیا رایزنی کردند.
رسانه ها اعلام کردند که سران تروئیکای اروپائی و «جو بایدن» امروز در تماسی تلفنی پیرامون امنیت نیروگاه هسته‌ ای زاپاروژیا رایزنی کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ