سخنگوی سازمان ملل گفت: اقدامات سازمان ملل متکی بر قطعنامه‌ها و دستور العمل‌ها است که یکی از این دستور العمل‌ها یادداشت رییس شورای امنیت در سال ۲۰۱۶ است. اما سازمان ملل درباره هیچ موضوعی پیشداوری نمی‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کمیته نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل معافیت واردات چادرهای چند منظوره به کره شمالی برای کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان برای کمک به مقابله با سیل، خشکسالی و سایر موارد اضطراری را تصویب کرد.
سازمان ملل متحد نسبت به افزایش چشمگیر حملات شهرک نشینان اشغالی به مردم و اموال فلسطینی در کرانه باختری اشغالی هشدار داد.
پس از دریافت جواب ایران، رئیس‌جمهور عراق طی نامه دیگری در ۲۹/۲/۱۳۶۹ با پیشنهاد ایران مبنی بر مذاکره بدون واسطه سفیران دو کشور در ژنو (مقر اروپایی سازمان ملل) موافقت کرد.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشست عمومی امروز (سه شنبه) به رغم مخالفت کشورهای غربی، با تصویب قطعنامه‌ای «اهانت به کتب مقدس و نمادها دینی» را محکوم کرد.
سخنگوی دبیر کل سازمان ملل نسبت به افزایش نگران‌کننده شمار آوارگان جنگ سودان هشدار داد.
شورای امنیت سازمان ملل نخستین گفتگوی رسمی درباره هوش مصنوعی را فردا در نیویورک برگزار می کند.
بر اساس برآوردهای برخی کارشناسان ایرانی، 440 میلیارد دلار خسارات مستقیم جنگ تحمیلی بوده که با توجه به ارزش کنونی دلار، اکنون به 1.1 تریلیون دلار یا 1100 میلیارد دلار بالغ می‌شود. اینها به جز غرامتی است که برخی جانبازان ایران به واسطه لطمه انسانی به کشور، انتظار دریافتش را دارند و البته واضح است که این مجاهدت‌ها قابلیت ارزش گذاری ریالی ندارد. حتی اگر قرار باشد صرفاً رقم 97 میلیارد دلاری خسارات غیرمستقیم درج شده در گزارش هیات کارشناسی سازمان ملل پرداخت شود، اکنون می‌بایست بالغ بر 242 میلیارد دلار به ایران خسارت پرداخت شود.
معاون سیاسی دبیر کل سازمان ملل در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد: «دیپلماسی تنها مسیر برای رسیدگی موثر به مسائل برنامه هسته‌ای ایران است. ضروری است که همه طرف‌ها در اسرع وقت گفت‌وگوها را از سر بگیرند و بر سر مسائل باقی‌مانده به توافق برسند.»
برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد هشدار داد که حداقل ۱۵.۳ میلیون نفر در افغانستان با ناامنی شدید غذایی روبرو هستند.
دبیر کل سازمان ملل با اشاره به دریافت نامه آیت الله سیستانی درباره حادثه قرآن سوزی در سوئد اعلام کرد: پیام  آیت‌الله العظمی سیستانی را دریافت کردم و از تلاش‌های ایشان کمال تشکر را دارم.
سازمان ملل اعلام کرد هتک حرمت قرآن مجید در سوئد، اقدامی ناپسند و بی‌احترامی به مسلمانانی است که هم‌اکنون عید سعید قربان را جشن می‌گیرند.
شورای امنیت سازمان ملل از پایان ماموریت این سازمان در مالی در آینده نزدیک خبر داد.
معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل از سوءاستفاده آمریکا از میزبانی این نهاد برای فشار بر دیپلمات‌های روس انتقاد کرد.
معاون سخنگوی سازمان ملل از مواضع ضدفلسطینی وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.
هئیت سازمان ملل در سودان نسبت به ادامه درگیری در این کشور ابراز تاسف کرد.
سخنگوی سازمان ملل متحد با استقبال از بازگشایی سفارت ایران در عربستان، این اقدام را برای منطقه سودمند توصیف کرد.
برآوردهای سازمان ملل از افزایش افراد نیازمند کمک فوری در سودان حکایت دارد.
سازمان ملل اعلام کرد هیچ کودی در چارچوب توافق غلات از دریای سیاه صادر نشده است.
سازمان ملل از همه طرف‌ها خواست به مذاکرات برای رفع مشکلات در راستای اجرای کامل و تداوم توافق‌نامه کریدور غلات ادامه دهند.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سازمان ملل به موضوع موانع دریافت کمک‌های بین المللی در زمان بحران در ایران ورود کند.
دولت لهستان می گوید از کانال سازمان ملل پیگیر دریافت غرامت جنگ جهانی دوم از آلمان است.
بر اساس تازه‌ترین گزارش، رژیم کی‌یف با هدف جلب رضایت تل‌آویو به منظور تامین سلاح برای اوکراین، رای مخالف خود در رای‌گیری سازمان ملل را به نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده است!
علاوه بر روسیه، کشور‌های چین، ایران، بلاروس، آفریقای مرکزی، کوبا، کره شمالی، اریتره، اتیوپی، مالی، نیکاراگوئه، سوریه و زیمباوه به این قطعنامه رای منفی و ۷۴ عضو سازمان ملل نیز رای ممتنع دادند.
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل درباره نامه تروئیکای اروپایی درخصوص پهپاد‌های ایران گفت: این نامه را دریافت کرده‌ایم، اما من نمی‌توانم بیش از این اطلاعاتی ارائه دهم و تنها باید بگویم که ما هر آنچه از سوی کشور‌های عضو سازمان مطرح می‌شود را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ