ضیائیان گفت: جمعه شب تا بعدازظهر شنبه بارش در شمال کردستان، جنوب آذربایجان غربی، گیلان و اردبیل شدت می‌یابد و دریای خزر مواج خواهد بود. همچنین در ارتفاعات شمال غرب بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده در برخی نقاط کشور و انتقال کاهش دما و هوای سرد به نیمه شرقی کشور و همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک خبر داد.
یکی از مهمترین گلایه‌های مسافران نوروزی در سفر به استان‌های مختلف از جمله استان سمنان گرانی ارائه خدمات از سوی تاسیسات گردشگری و اقامتی مانند بومگردی‌ها بود.
اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به وقوع طوفان لحظه‌ای و خیزش گردوغبار، بارش باران و کاهش محسوس دما در سراسر استان در روز طبیعت ۲ هشدار سطح زرد صادر کرد.
در روزهای اخیر مدارس و ادارات بسیاری از شهرها به خاطر سرما، مدیریت بحران گاز و آلودگی هوا تعطیل و یا غیرحضوری شدند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سوزباد در ارتفاعات استان اشاره کرد و بیان داشت: در صورت ضرورت به حضور در جاده‌های کوهستانی به رانندگان توصیه می‌شود از میزان سوخت خودرو و همراه داشتن داشتن تجهیزات زمستانی مطمئن باشند.
فرجی‌راد دیپلمات سابق می گوید: چین هم بیشتر به سمت رقبای ما رفته و نه کار توسعه‌ای انجام می‌دهد و نه کار سرمایه‌گذاری؛ یک نفتی از ما می‌برد و پولش را به صورت کالا و قطعه می‌فرستد. از سوی دیگر در همین بحران گاز، مسئول گاز ایران به ترکمنستان رفت و خواهش کرد اما حاضر نشدند در سرما و یخبندان یک مقدار فشار خط لوله را افزایش دهند. اینها نشان می‌دهد که نباید اجازه دهیم وزن ژئوپلوتیک کشور تضعیف شود.
سال ۱۳۵۰ به مدت دوهفته برفی بارید که روزنامه اطلاعات تیتر زد: خدایا برف بس است. تعداد کشته‌ها در برف و بوران در آن سال بیشتر از ۴ هزار نفر بود. اوضاع در تهران بحرانی اعلام شد و مسیر بسیاری از روستا‌ها قطع شد. پر تلفات‌ترین سرما و بوران جهان که در کتاب رکورد‌های گینس ثبت شد متعلق به ایران در سال ۱۳۵۰ بود.
مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی از ایجاد گرمخانه در مناطقی از مشهد و شهرهای دیگر خراسان رضوی برای مواجهه با بحران سرما و قطع گاز خبر داد.
نماینده تربت جام و تایباد در مجلس گفت: از ستاد بحران گلایه داریم که مردم را در سرمای ۱۰ تا ۱۵ درجه زیر صفر رها کردند؛ ستاد بحران ما به گونه‌ای خود بحران است، مسئولان به آمار و ارقام روی کاغذ توجه نکنند.
نماینده مجلس: ‏ستاد بحرانی که نتواند بحران را پیش بینی کند خودش یک بحران است / چطور سرمای زمستان را پیش بینی نکرده؟ / گاز ۱۶ هزار مشترک گاز در تربت جام قطع شده / شرایط سختی داریم و کسی پاسخگو نیست / من با وزیر خارجه درباره قطعی گاز ترکمنستان صحبت کردم؛ نمی‌شود که ترکمنستان در اوج سرما به یکباره گاز خود را قطع کند
تهران- مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار سطح نارنجی کشاورزی خبر داد و گفت: از همه کشاورزان می‌خواهیم تمهیدات لازم را در خصوص مقابله با خسارات احتمالی ناشی بیاندیشند.
۳۱ استان کشور درگیر حوادث جوی ناشی از سرمای بی سابقه شده است. رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا می‌گوید، بارش‌ها تا آخر هفته ادامه دارد ولی جبران خشکسالی نخواهد بود.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه ۲ سامانه بارشی دیگر در راه است، گفت: در شبانه روز گذشته «کوهرنگ و مشهد» رکوردداران سرمای هوا در کشور بوده است.
آخرین دیدار نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر روز دوشنبه در ورزشگاه امام خمینی اراک برگزار خواهد شد.
علیرغم بارش برف و باران هم اکنون شاخص کیفیت هوای پایتخت روی عدد ۱۲۰ یعنی بازه ناسالم قرار دارد.
ایران با کمبود گاز ناشی از مصرف غیربهینه روبرو است، اما اروپا با بحران گازی روبرو است که صنایع این کشور را دچار شوک وحشتناکی کرده است که با تداوم تحریم گازی روسیه، به قیمت یخ زدن اروپایی‌ها در سرما و هدر رفتن هزینه‌های این منطقه و نابودی صنایع اروپا به کام آمریکایی در جریان است و تمام خواهد شد.
سال ۱۳۴۷ را باید پُربارش‌ترین سال آبی در تهران دانست. آن سال زمستانی عجیب با انواع و اقسام رکورد‌ها داشت؛ رکورد سردترین روز یا بهتر بگوییم سردترین شب تهران با دمای منفی ۱۵ درجه در ۱۸ دی ماه، رکورد بیشترین بارش در یک بازه زمانی زمستانی، رکورد بیشترین بارش در فصل زمستان، رکورد ۶۴ روز بارش باران و برف در زمستان و... که بی‌نظیر و تکرارنشدنی بوده است. مردم تهران در آن سال ۵۳ روز دمای صفر و منفی را تجربه کردند.
عباس عبدی در توئیتی نوشت: صدا و سیما را چنان اصلاح کنید که مردم برای دریافت حقیقت پای آن بنشینند.
شهر خرسون پس از آزادسازی تقریباً روزانه گلوله باران و قطع برق و آب به واقعیت جدیدی تبدیل شده است. در سرما، مردم را می‌توان دید که برای جیره غذایی یا آب در صف ایستاده اند. آن‌ها برای مردگان خود عزاداری می‌کنند و اجساد قربانیان جدید را که در اثر حملات ارتش روسیه در خون خود غلتیده‌اند، می‌پوشانند.
الناز شاکردوست، میترا حجار، باران کوثری، سیما تیرانداز و هنگامه قاضیانی این افراد هستند و سه فرد دیگر نیز باید طی روزهای آتی به مقام قضایی در مورد مطالب غیرواقعی مطرح شده پاسخگو باشند.
آیا قابل قبول است که هنوز چندماه از اجرای طرحی نگذشته و در حالی که سهم پرداختی مردم در خرید دارو افزایش یافته، با چنین کمبودی از دارو و سرم مواجه شویم و از زبان رئیس کمیسیون بهداشت بشنویم که هم کمبود مواد اولیه داریم، هم مشکلات بانکی و بیمه ای، هم با انباشت مطالبات تسویه نشده مواجهیم و هم تعرفه بازرگانی و حمل و نقل سربار این طرح شده و گریبان مردم را گرفته؟!
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه حدود ۳۰۰ تن دارو از ایران به کشور عراق منتقل شده است، اضافه کرد: سرم و برخی از داروهای تخصصی مورد نیاز زائران از کشور عراق خریداری شده است.
وزیر خارجه آمریکا گفت، در این بحران انرژی، واشنگتن متحدان اروپایی خود را در سرما رها نخواهد کرد.
آیا کسی حتی یک درصد احتمال این را می‌دهد که رئیس صداوسیما و سایر مدیران سازمان، نسبت به لزوم پوشش بحران بی‌آبی در شهرکرد و همدان آگاه نباشند؟ یعنی حتی اگر یک کلمه هم در این‌باره نگفته‌اند، به دلیل آن بوده که نمی‌دانستند باید لااقل یک کلمه در این‌باره بگویند؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ