سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: سردیس سرلشکر شهید، ولی الله فلاحی مهر ۱۳۹۴ در تقاطع خیابان‌های، ولی عصر و شهید فلاحی (محله زعفرانیه تهران) نصب شده بود، به دلیل گذشت زمان و نیاز به ترمیم، به کارگاه ساخت آثار تجسمی سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش منتقل شده است تا پس از بازسازی در محل قبلی خود نصب شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آرسنال از مجسمه آرسن ونگر در خارج از ورزشگاه امارات رونمایی کرد.
مجسمه‌ای از آرسن ونگر، بهترین مربی تاریخ باشگاه آرسنال، ساخته شده و در بیرون ورزشگاه امیریتس، قرار داده شده است.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران دلیل طولانی شدن مرمت مجسمه فردوسی را تشریح کرد.
مجسمه «آمن‌هوتب سوم» از هجدهمین سلسله فراعنه مصر طی بازرسی از خانه یک دلال سلاح و مواد مخدر در روستای «النخل» شهر «ادفو»‌ی مصر کشف شد.
مجسمه مریم مجدلیه اثر شگفت‌آوری که از روی نقاشی «ورود به اورشلیم» ژان لئون ژروم نقاش فرانسوی ساخته شده؛ در موزه گوهر و آرایه‌های‌تاریخی به نمایش درآمده است.
این اثر باستانی زمانی پیدا شد که کارگران تحت نظارت حفاظت شهری شهرداری نِمی مشغول تمیز کردن دریاچه بودند. این مجسمه برای بررسی دقیق به متخصصان تحویل داده شد. مقامات شهر هنوز اطلاعات خاصی از جمله قدمت این مجسمه ارائه نکرده‌اند. با این حال، درباره اهمیت تاریخی آن گمانه‌زنی‌هایی شده است.
وزیر گردشگری گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۳۰ اثر و شی تاریخی به کشور برگشته و در همین راستا مجسمه سرباز هخامنشی نیز به کشور برگشت.
دادستان عمومی و انقلاب اراک اظهار کرد: با توجه به شرح و علل حادثه، میزان مسئولیت سازمان همیاری شهرداری‌های استان مرکزی ۳۰ درصد، میزان مسئولیت شهرداری اراک ۳۰ درصد و میزان مسئولیت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک ۴۰ درصد بر اساس نظریه اولیه کارشناسی اعلام شده است.
سیارکی به اندازه مجسمه‌ی آزادی در ساعات اولیه صبح روز چهارشنبه از کنار زمین گذر کرد. این سیارک که «۲۰۱۳ WV ۴۴» نام دارد، ۳۰۰ فوت (۹۱ متر) طول دارد با سرعت حیرت انگیز ۷.۳ مایل (۱۱.۸ کیلومتر) در ثانیه حرکت می‌کند.
مجسمه سرباز ساسانی که قاچاقی وارد انگلیس شده بود پس از اثبات مالکیت که متعلق به ایران است، و بعد از آنکه سه ماه در موزه بریتانیا به امانت نمایش گذاشته شد، تحویل ایران شد.
اثر «نشسته روی پل» به علت نوع متریالش که از جنس برنز است، از ارزش مادی بالایی برخوردار است که همین امر اثر را به سوژه مناسبی برای سارقان بدل می‌سازد. با این حال گویا از این مجسمه که روی مسیل خیابان شهید مجتبایی (سیمرغ) در سیدخندان نصب شده بود، حفاظت خاصی صورت نمی گرفت و همین امر کار را برای سارقان راحت ساخته بود.
پس از توهین های نژادپرستانه به وینیسیوس جونیور در بازی مقابل والنسیا، مجسمه مسیح در برزیل در حمایت از این بازیکن و همه کسانی که از نژادپرستی رنج می برند، به مدت یک ساعت خاموش شد.
خاموشی مجسمه ملی برزیل در همدردی با وینیسیوس
چراغ‌های مجسمه معروف مسیح نجات‌بخش در حمایت از وینیسیوس جونیور خاموش شد.
کاپیتان ملوان می گوید اگر این سه شخص به ملوان کمک نمی کردند این تیم به لیگ دو سقوط می کرد.
کاپیتان ملوان می گوید اگر این سه شخص به ملوان کمک نمی کردند این تیم به لیگ دو سقوط می کرد.
در مجسمه‌های یافت شده از مصر باستان، فرعون‌ها در کنار افراد غیرسلطنتی به تصویر کشیده نمی‌شدند. مارگارت مایتلند، متصدی اصلی بخش مدیترانه باستان در موزه ملی اسکاتلند، در مقاله منتشره در کتاب خود به این نکته اشاره کرده که حضور یک فرد غیرسلطنتی در کنار فرعون، باعث شده تا این مجسمه "ناممکن" به نظر برسد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی از اتمام جداره سازی میدان حسن آباد خبر داد.
رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: با توجه به اینکه حکمی برای ریاست فدراسیون دریافت نکرده‌ام دو شغله نیستم.
یک گردشگر آمریکایی پس از حمله به مجسمه عیسی مسیح در کلیسای بیت المقدس فریاد زد: شما نمی‌توانید در اورشلیم بت داشته باشید، اینجا یک شهر مقدس است.
سازمان زیباسازی شهر تهران اعلام کرد: مجسمه ارزشمند فردوسی که از میراث فرهنگی شهر تهران شناخته می‌شود، ۶۳ سال پیش در سال ۱۳۳۸ توسط استاد ابوالحسن خان صدیقی در ایتالیا ساخته و به ایران منتقل شده و در طول شش دهه گذشته با توجه به شرایط آب و هوایی، آلودگی هوا و برخی صدمه‌های محیطی با آسیب جدی مواجه شده که در مقابل، متاسفانه نسبت با نگهداشت اصولی، بهسازی و مرمت تخصصی آن اقدام موثری انجام نشده است.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از مرمت و بهسازی مجسمه فردوسی با بکارگیری ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی تخصصی پس از ۶۳ سال از زمان ساخت این مجسمه خبر داد.
این روز‌ها همه جا صحبت از جابه‌جایی و گم شدن مجسمه تعاملی و مکان ویژه محسن رافعی است. مجسمه‌ای که از زمان اجرا تا نصب و پس از آن حال‌وهوای خاصی به محیط و فضای دانشگاه هنر داده بود. محبوبیت این مجسمه در میان دانشجویان به حدی بود که آن را به نام‌های مختلفی می‌خوانند؛ از «گهواره دانشگاه هنر» گرفته تا «الاکلنگ» و «جای بجای» نامی که رافعی بر آن گذاشته بود.
مجسمه اسطوره فقید فوتبال عراق احمد راضی که ورزشگاه بین‌المللی الشعب در بغداد، قرار داشت روز جمعه تخریب شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ