بن برنانکه رئیس پیشین فدرال رزرو آمریکا به همراه داگلاس دایموند و فیلیپ دیبویچ به عنوان برندگان نوبل اقتصاد ۲۰۲۲ انتخاب شدند. هر سه برنده نوبل اقتصاد امسال نیز آمریکایی هستند. انتخاب اقتصاددان‌های آمریکایی تقریبا به یک سنت در اعطای جوایز نوبل تبدیل شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
«پل کروگمن»، اقتصاددان مشهور آمریکایی می‌گوید هوش مصنوعی کارمندان را بیکار خواهد کرد و راهی برای مقابله با این اتفاق وجود ندارد.
پسر اول "آلبرت اینشتین"، فیزیکدان برجسته آلمانی و برنده جایزه نوبل فیزیک در سال ۱۹۲۱ و "میلوا ماریچ" (Mileva Marić)، "هانس آلبرت اینشتین" (Hans Albert Einstein) استاد مهندسی هیدرولیک در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی بود.
این مستند پشت پرده فعالیت‌های جنبش‌های دانشجویی با تمرکز روی دوره دولت سیدمحمد خاتمی و شکل‌گیری جریان دوم خرداد روایت می‌کند.
تنها یک مدال‌آور در تاریخ المپیک وجود دارد که به جایزه نوبل هم دست پیدا کرده است.
با اینکه «وو» نمی‌توانست پس از مرگش این جایزه را دریافت کند، اما سرانجام تحقیقات اولیه او، به لطف مورخانی مانند سیلوا، دیده شد و به عنوان بخش مهمی از تاریخ درهم تنیدگی ثبت شد. شاید جامعه روایت قهرمانان یا اسطوره‌ها را به تنهایی دوست داشته باشد، اما با نگاهی دقیق می‌توانیم بفهمیم که علم درست همانند خود در هم تنیدگی، خارق‌العاده است و اساسا به ارتباطات وابسته است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه، اظهارات وزارت خارجه آمریکا را در خصوص اعطای جایزه صلح نوبل به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به سخره گرفت.
محققان از پایگاه داده ژنوم شاملِ مجموعه‌ای از دی‌اِن‌اِی‌های باستانی که برنده جایزه نوبل، سوآنته پابو، گردآوری و منتشر کرده بود، به عنوان مرجع استفاده کردند که به آن‌ها امکان می‌داد که ویژگی‌های گیرنده‌های بویایی هر سه گونه انسان را با نگاه کردن به ژن‌های مرتبط با آن شناسایی کنند.
معیار برتری در این مسابقه طرح پرسشی شفاف، کاربردی و دقیق است. سؤالی که قاسم‌پور برای شرکت در این مسابقه مطرح کرد این بود که «اساس مولکولی توجه کردن چیست؟ چرا زمانی که به صدای ساعت فکر می‌کنیم صدای آن بیشتر از زمانی است که به آن فکر نمی‌کنیم؟»
دانش آموز قزوینی که در بین ۱۰ دانش‌آموز برتر جهان قرار گرفته بود، جایزه نوبل را دریافت کرد.
یک اقتصاددان که در سال ۲۰۰۱ برنده جایزه نوبل شده می‌گوید باید از ثروتمندان جهان ۷۰ درصد مالیات بر درآمد گرفته شود.
پیشنهاد یک فیزیکدان ایتالیایی برنده جایزه نوبل درباره شیوه پخت ماکارونی بسیاری را عصبانی کرده. او این ایده را با هدف کاهش هزینه پخت ماکارونی مطرح کرده است.
رئیس پارلمان ترکیه می گوید نام رئیس جمهور این کشور در میان گزینه های دریافت جایزه صلح نوبل امسال قرار دارد.
آنی ارنو، نویسنده فرانسوی، که برنده جایزه نوبل ادبیات ۲۰۲۲ شد، بارها همبستگی خود را با آرمان فلسطین نشان داده و از تحریم رژیم صهیونیستی حمایت کرده است.
همکاران سوانته پابو، دانشمند سوئدی در موسسه ماکس پلانک در لایپزیگ آلمان در حرکتی جالب وی را در برکه داخل موسسه پرتاب می کنند.
بنا بر اعلام کمیته نروژی نوبل از اسلو، امسال «آلس بیالیاتسکی»، وکیل حقوق بشری از بلاروس که در کشورش زندانی است، سازمان حقوق بشری «یادبود» از روسیه و سازمان حقوق بشری اوکراینی «مرکز آزادی‌های مدنی» به عنوان برندگان جایزه صلح نوبل اعلام شدند.
جایزه نوبل شیمی ۲۰۲۲ به کارولین آر برتوزی؛ مورتن ملدال و کارل بری شارپلس، از مؤسسه تحقیقاتی اسکریپس آمریکا به پاس تلاش‌هایشان برای توسعه ساختار عملکردی شیمی و شیمی بیواورتوگونال اهدا شد.
جایزه نوبل فیزیک ۲۰۲۲ به آلن اسپکت، جان اف کلاسر و آنتون زیلینگر برای انجام آزمایش‌ها با فوتون‌های درهم‌تنیده، اثبات نقض نابرابری‌های بل و علم اطلاعات کوانتومی پیشگامانه اعطا شد.
آلن آسپکت، جان اف کلازر و آنتون زیلینگر برنده جایزه نوبل فیزیک ۲۰۲۲ میلادی شدند.
آلن آسپکت، جان اف کلازر و آنتون زیلینگر برنده جایزه نوبل فیزیک ۲۰۲۲ میلادی شدند.
سوانت پابو، زیست شناس سوئدی به خاطر کشفیاتش درباره «ژنوم انسان تباران منقرض شده و تکامل انسان» برنده جایزه نوبل پزشکی ۲۰۲۲ شد.
«سوانته پبو» از کشور سوئد برنده جایزه نوبل پزشکی ۲۰۲۲ میلادی شد.
«سوانته پبو» برنده جایزه نوبل پزشکی ۲۰۲۲ میلادی شد.
پس از دریافت لیست همه نامزدها، کمیته‌های نوبل مسئولیت انتخاب نامزد‌ها را بر عهده دارند. برنده جایزه صلح توسط کمیته نوبل نروژی (Norwegian Nobel Committee) متشکل از شش نفر و بریت ریس اندرسن (Berit Reiss-Andersen) رییس این کمیته تعیین می‌شود.
آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی خواه، برنده جایزه صلح نوبل میانمار از زمان وقوع کودتا در این کشور به سال گذشته میلادی از کار خلع و در حصر خانگی بوده است. وی پیشتر به بیش از ۱۷ سال حبس محکوم شده بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ