بررسی وضعیت نرخ بیکاری در تابستان ۱۴۰۱ نشان می دهد که نرخ بیکاری در ۷ استان تک رقمی شده است؛ همچنین استان هرمزگان با ۲۲.۶ درصد در صدر بیکارترین استان قرار دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشهد ـ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: طبق اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در خراسان رضوی در سه ماهه ابتدای سال کاهش پیدا کرده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۲ حدود ۸.۲ درصد بوده که به این ترتیب نرخ بیکاری در ۲۴ استان کاهش یافت.
سید صولت مرتضوی در آئین رونمایی از سامانه جست و جوی شغل با هدف کاهش هزینه های جست وجوی شغلی گفت: بالغ بر ۷۲۰ هزار فرصت شغلی در بازه زمانی یکساله از تابستان پارسال تا امسال ایجاد شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۲ حدود ۸.۲ درصد بوده که به این ترتیب نرخ بیکاری در ۲۴ استان کاهش یافت.
در بهار ١٤٠٢، نرخ بیکاری جمعیت ١٥ ساله و بیشتر ۸.۲ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی ٤١.٢ درصد بوده است.
مشهد ـ وزیر کار رفاه و امور اجتماعی گفت: خوشبختانه نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۱ به ۹ درصد رسید و تلاش می‌کنیم کاهش پیدا کند.
بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به سال قبل (١٤٠٠)، ٠.٢ واحد درصد کاهش یافته است.
در آستانه روز جهانی کارگر، وزارت کار در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای میزان بیکاری را به علت محاصره ضد بشری باریکه غزه از سال ۲۰۰۷ میلادی توسط رژیم صهیونیستی اعلام کرد.
اهواز- وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: بیشترین نرخ بیکاری در این استان نیان فارغ التحصیلان دانشگاهی است، چون مهارت لازم برای اشتغال را ندارند.
نرخ بیکاری در انگلیس در ماه فوریه گذشته به ۳.۸ درصد افزایش یافت.
سمنان- استاندار سمنان گفت: طبق اعلام مرکز آمار کشور، میزان نرخ بیکاری استان در زمستان سال قبل ۵.۷ درصد بوده است.
زمستان ١٤٠١ نرخ بیکاری جمعیت ١٥ ساله و بیشتر ۹.۷درصد و نرخ مشارکت اقتصادی ۴۰.۵درصد بوده است. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری نشان می دهد این شاخص، نسبت به فصل مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحقق وعده رئیس جمهوری مبنی بر ایجاد یک میلیون شغل در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: نرخ بیکاری نیز در ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ کاهش ۷ دهم درصدی یافته است.
اصفهان- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال ۱۴۰۱ بالغ بر یک میلیون فرصت شغلی که رئیس جمهوری وعده دادند، محقق شد و نرخ بیکاری به ۸.۲ کاهش یافت.
سخنگوی دولت از افزایش ۳۰ درصدی تولید گندم خبر داد و گفت: نرخ بیکاری در کشور از ۹.۷ درصد به ۸.۲ درصد رسیده و بیکاری حدود ۲ درصد کاهش پیدا کرده است.
مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: نرخ بیکاری در خراسان رضوی به زیر ۵ درصد رسیده و در حوزه اشتغال‌زایی بر اساس اعلام مرکز آمار، استان خراسان رضوی در صدر قرار دارد.
طبق اعلام مرکز آمار ایران، بررسی نرخ بیکاری افراد ۱۵ ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که ۸.۲ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند.
معاون وزیر کار با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۱ نرخ بیکاری کاهش می‌یابد، گفت: سرانه اشتغال در قانون ۵۰ میلیون تومان بود که در کارگروه ملی ایجاد اشتغال پایدار به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.
مشهد ـ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: نرخ بیکاری خراسان رضوی در تابستان امسال نسبت به سال گذشته سه دهم درصد کاهش یافته است.
مشهد ـ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری در خراسان رضوی از میانگین کشوری کمتر است ولی توقع ما از استان خراسان رضوی بالاتر است.
در تابستان امسال ۴۱ درصد جمعیت ١٥ ساله به بالا از نظر اقتصادی فعال بوده اند که نسبت به فصل مشابه سال گذشته یک دهم درصد کاهش داشته است.
گزارش جدید مرکز آمار ایران از وضعیت اشتغال و بیکاری نشان می‌دهد نرخ بیکاری با ۰.۷ واحد درصد کاهش نسبت به تابستان سال گذشته و ۰.۳ واحد درصد نسبت به بهار سال جاری، به رقم ۸.۹ درصد رسیده است.
نرخ بیکاری کانادا صعودی شد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ